logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora se postavila za pekárov

6. novembra 2018
Správy 0
1725
Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora se postavila za pekárov

Ako najväčšia agropotravinárska samospráva na Slovensku, podporuje slovenských pekárov v ich úsilí o spravodlivejšie odbytové ceny pekárenských výrobkov. Aj preto komora súhlasí s ich avizovaným možným prerušením výroby počas nastávajúcich sviatkov. Podle jejích představitelů je nemysliteľné, aby boli nielen pekári, ale všetci dodávatelia potravín a poľnohospodárskych produktov do obchodných reťazcov naďalej obeťou v rámci obchodných vzťahov a rokovaní o spravodlivých cenách.

Od svojho príchodu na slovenský trh obchodné reťazce už roky ukážkovo zneužívajú svoje dominantné postavenie a výraznú ekonomickú silu, používajú nekalé obchodné praktiky a uplatňujú vysoké marže na potraviny práve od slovenských výrobcov. Zároveň ich tlačia do nízkych odbytových cien. Práve pekárenský priemysel je roky príkladom toho, kam až môže zájsť neférovosť v rámci rokovaní o spravodlivých cenách za chlieb a pečivo, ktoré by zodpovedali oprávneným ekonomickým nákladom pekárov. „Táto vysoko neštandardná situácia už dospela do takého stavu, kde pre vysoké straty nebudú trpieť len pekári, ale už aj samotní spotrebitelia. Pýtam sa preto, ako obchodné reťazce vysvetlia svojim zákazníkom, že počas najbližších dní s najväčšou pravdepodobnosťou viaceré pekárne nebudú dodávať čerstvé pečivo do obchodov práve z viny samotných obchodníkov a ich nekorektného prístupu k pekárom?,“ zdôrazňuje predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Emil Macho.

Pekári potrebujú do zvýšených odbytových cien svojich výrobkov premietnuť najmä zvýšené ceny energií a stúpajúce mzdové náklady súvisiace s prácou cez víkendy alebo zvýšením minimálnej mzdy. Pekári pritom zdôrazňujú, že úpravou svojich odbytových cien nechcú zvýšiť svoje zisky. Potrebujú len prežiť a zachovať pritom potravinovú bezpečnosť Slovenska. Majú avíza, že niektorí obchodníci vnímajú ich problém a začínajú diskusiu s pekármi. Pokiaľ sa však nedohodnú na zvýšení odbytových cien, riziko prerušenia výroby bude reálne. Avizované hromadné prerušenie výroby vo viacerých pekárňach vnímame ako prirodzený následok roky neriešených problémov v dodávateľskom potravinovom reťazci. Je na zvážení aj ďalších dodávateľov iných potravín, ako sa v blízkej budúcnosti vysporiadajú s tlakom na odbytové ceny svojich vlastných výrobkov a či sa neinšpirujú práve pekármi.

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora je za korektný dialóg a aj preto oceňuje tie obchodné prevádzky, ktoré si ctia svojich slovenských dodávateľov aj formou lepších odbytových cien a dodržiavania Memoranda o poctivom obchode. Zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov (zväz je členom Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory) oznámil, že viaceré pekárne na Slovensku nie sú ďalej ochotné vyrábať pekárenské výrobky počas sviatkov. Nedohodli sa na úprave cien s niektorými zahraničnými obchodnými reťazcami, ktoré sa snažia napriek stúpajúcim nákladom na výrobu chleba a pečiva ich odbytové ceny neodôvodnene znižovať.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera