logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Jakub Berčík: Marketing náš každodenný alebo pohľad na bežné veci tak trochu inak

25. októbra 2018
Blog 0
1842
Jakub Berčík: Marketing náš každodenný alebo pohľad na bežné veci tak trochu inak

Aj keď si to možno neuvedomujeme, či sa nám to páči alebo nie, denne všetci prichádzame do kontaktu s  marketingovými aktivitami v rôznych životných situáciách na mnohých miestach. Všetky funkcie, ktoré marketing plní vyúsťujú do tej najpodstatnejšej, a tou je zabezpečenie dostatočne širokej ponuky a predaja výrobkov a služieb, čo v konečnom dôsledku prináša firmám zisk.

To, čo predchádza nášmu spotrebiteľskému správaniu a rozhodovaniu priamo pri nákupe príliš často nehodnotíme. Jednoducho nakúpime, čo potrebujeme (niekedy aj to, čo nepotrebujeme), prídeme k pokladni, zaplatíme a spokojne odchádzame. Vôbec si neuvedomujeme, koľko externých faktorov nás spotrebiteľov vedome alebo nevedome ovplyvní, kým prejdeme celou predajňou až k pokladni.

Faktom je, že marketing sa už od samého počiatku orientuje na pamäť, emócie a vytváranie rôznych asociácií. Všadeprítomná reklama a vizuálna presýtenosť na jednej strane a túžba po objavovaní nových vecí, zážitkoch a inováciách na druhej strane spôsobili, že sa stávame voči tradičným marketingovým aktivitám čoraz viac imúnni a teda ich registrujeme v stave „vnímavej slepoty“. Čo to pre nás kupujúcich znamená? Aj keď si myslíme, že sa vieme vyhnúť množstvu rušivých informácií prichádzajúcich z každej strany, nepomôžeme si, pretože tieto impulzy/podnety vnímame podvedome, a tým pádom sa hlboko uchovávajú v našom mozgu. To spôsobuje, že dnes už nepotrebujeme značku produktu vidieť, ale vieme ju identifikovať aj na základe čuchu, sluchu, alebo dokonca na základe príbehu, ktorý sa nám s danou značkou spája. Rovnako, ak si kúpime napríklad auto v nadštandardnej výbave, po ktorom sme dlho túžili, po čase budeme chcieť ešte lepšie, pretože sa pre nás stane stereotypom, z dôvodu neustáleho kolobehu pribúdajúcich informácií o novinkách či inováciách v domnienke, že keď ho budeme vlastniť, budeme konečne spokojní a naša nákupná túžba uspokojená.

Za túto skutočnosť je zodpovedný ľudský mozog, ktorý uchováva tzv. „skrátené správy“ založené na našich predošlých skúsenostiach súvisiacich s vnímaním „odmeny“ (radosť a spokojnosť z nákupu) a „trestu“ (smútok a nespokojnosť s nákupom), pričom je tiež jedinečný v  snahe po poznaní, objavovaní nových vecí a vytvárania ilúzií. Môžu za to somatické markery, tzv. „zrkadlové neuróny“, ktoré utvárajú rôzne predstavy či asociácie a vyvolávajú túžbu po produktoch, ktoré vidíme na reklamných pútačoch, alebo v rukách známych osobností, či ľudí žijúcich v našom okolí. Aby bola táto prirodzená túžba po objavovaní nových produktov a zážitkov pretransformovaná aj do ekonomickej prosperity firiem, ale aj celej spoločnosti, musia úspešné firmy neustále držať krok s technickými novinkami, inovovať a orientovať svoju obchodnú pozornosť na sofistikované získavanie spätnej väzby a reálnych preferencií.

Úplné nové možnosti získavania spätnej väzby, posun vzdelávania, výskumu na Slovensku v oblasti obchodu, marketingu, manažmentu a  ekonómie s využitím najnovších technológií, umožňuje aj Laboratórium spotrebiteľských štúdií, ktoré je výsledkom štvorročného projektu na Fakulte ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre. Ide o simulovaný predajný priestor na podrobné skúmanie nákupného procesu, rozhodovania kupujúceho a trénovanie praktického retailingového merchandisingu, ktorý bol slávnostne otvorený 16. Októbra 2018.

Novootvorené laboratórium pozostáva z  hlavnej a kontrolnej miestnosti. Hlavná miestnosť slúži na realizovanie výskumov v oblasti marketingu, manažmentu a ekonómie s využitím biometrických a neurozobrazovacích prístrojov (obdobných, ako sa používajú v lekárstve na diagnostiku). Pozostáva zo štyroch častí – simulovaného predajného priestoru  na podrobné skúmanie nákupného procesu a rozhodovanie človeka pri výbere produktov, multifunkčného senzorického stola s implicitným získavaním spätnej väzby pre skúmanie vnímania výrobkov, obalov, dizajnu či použitých materiálov, aromatizačného boxu pre skúmanie vplyvu vôní na vnímanie a preferencie človeka a napokon univerzálnej časti pre výskum reklám, webov a online aplikácií. Na rozdiel od iných pracovísk laboratórium umožňuje presné riadenie faktorov prostredia (nákupnej atmosféry) a aromatizácie, ktoré majú zásadný vplyv na rozhodovanie človeka, a teda umožňuje úplne nový koncept výskumných prístupov k zadaným témam z praxe.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera