
Viac ako polovicu nákupov v e-shope dm drogerie markt urobia zákazníci v mestách do 15-tisíc obyvateľov. Zaujímajú sa o sortiment pre deti, domácnosť a krásu. V porovnaní s kamennými filiálkami je hodnota priemerného nákupu 3,3-krát vyššia a nákupný košík tvorí v priemere 13 výrobkov. Také sú prvé výsledky on-line predaja, ktorý spoločnosť spustila vo februári. E-shop sa na obrate spoločnosti zatiaľ podieľa zanedbateľným percentom, má však slúžiť aj ako služba pre zákazníkov, ktorí vo svojich bydliskách nemajú k dispozícii kamennú predajňu dm drogerie markt.
Sieť sa totiž do malých miest nechystá. Napriek tomu ešte vidí na slovenskom trhu priestor na ďalšie rozširovanie. Kým za uplynulý obchodný rok otvorila len jednu prevádzku a momentálne ich má dovedna 140, ku koncu budúceho obchodného roka by ich malo byť 146. „Našim cieľom je mať 200 filiálok približne do siedmich rokov,“ uvádza Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.
Spoločnosť po prvýkrát svojim obratom presiahla hranicu 200 miliónov eur. Za uplynulý obchodný rok si totiž pripísala obrat 212,7 milióna eur, čo je medziročný nárast o 7,6 %. dm drogerie markt okrem e-shopu inovovala zákaznícky program active beauty, zrekonštruovala 8 filiálok a zväčšila dve prevádzky. Jej investície za rok dosiahli 8,2 milióna eur a počet zamestnancov sa zvýšil na 1461.
V novom obchodom roku sa jej investície budú pohybovať na rovnakej úrovni. Zákazníci okrem širšej siete kamenných predajní dostanú možnosť osobného odberu z e-shopu na filiálkach. Služba by mala byť dostupná v januári alebo februári. Spoločnosť zvažuje aj predaj liekov. Návštevníkom bude v dvadsiatke filiálok dostupná aj dekoporadkyňa. Prvá pracuje na pobočke v bratislavskom obchodnom centre Centrál. dm drogerie markt v tomto projekte spolupracuje so študentkami kozmetiky.
„A chceme predávať aj potraviny,“ zdôrazňuje Martin Podhradský. Na obrate spoločnosti sa predaj potravín podieľa viac ako desiatimi percentami. Návrh zákona o 2,5-percentnom odvode pre obchodné reťazce sa teda týka aj tejto siete drogérií. „Náš zisk sa tento rok ani neblíži k 2,5 percentu. Je to nesystémové riešenie, ktoré nás znevýhodňuje voči konkurentom, ktorí potraviny nepredávajú,“ dodáva.