logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Pekári z Penam Slovakia vytvorili z chleba puzzle v tvare Slovenska

22. októbra 2018
Správy 0
3108
Pekári z Penam Slovakia vytvorili z chleba puzzle v tvare Slovenska

Po 36 kg bochníku chleba, 35 kg chlebovej torte,  obloženom chlebíku s hmotnosťou 56 kg, dĺžkou 241 cm a šírkou  84 cm tento rok upiekli chlebové puzzle v tvare mapy Slovenska. Týmto štvrtým rekordom oslávili  Svetový deň chleba a pripomenuli tradíciu slovenského chleba. 

Rekordné puzzle zložili z  cesta najobľúbenejšieho klasického konzumného chleba a každú časť mapy ozdobili charakteristickým druhom chleba z regiónu, kde  pekárne sídlia. Na jeho príprave pracoval tím 200 hodín. Pekári použili  216,4 kg múky,  4,2 kg soli, 2,8 kg droždia a 152,3 litrov vody. Cesto vo forme kyslo 70 minút a jednotlivé časti sa upiekli v peci za 90 minút.

Rekordné puzzle zdobil aj Milan Lapšanský z MPRV SR

 

„Pre Slovákov chlieb vždy bol, je a bude dôležitý. Je nielen základnou potravinou, ale aj symbolom rodinnej pohody a pohostinnosti. O majstrovstve našich pekárov svedčia milióny chlebíkov, ktoré v priebehu roka ochutnajú v slovenských rodinách. Rekord, ktorým už štvrtý krát oslavujeme Svetový deň chleba,  je zároveň oslavou ich šikovných rúk,“ hovorí Peter Živický, country manažér spoločnosti Penam Slovakia.

Nitrianska pekáreň zásobuje svojimi výrobkami trnavský, nitriansky a trenčiansky kraj. „V našom regióne je najobľúbenejší pšenično-ražný chlieb a Slovanský krajec tmavý. Novinka Chlieb Pšeno získal v súťaži Danubius GASTRO 2018 v kategórii Bez hraníc ocenenie ako najlepší,“ hovorí manažérka prevádzky Zdenka Klimeková.

Pekári zo žilinskej pekárne zásobujú severozápad Slovenska. „Najväčší záujem je o zemiakový chlieb a tiež o chlieb tekvicový. Náš Bezgluténový chlebík Celio získal v Súťaži o najlepší chlieb bez hraníc počas Vinobrania v Pezinku ocenenie ako Vynikajúci chlieb 2018, čo nás veľmi potešilo,“ konštatuje Anton Baumgartner, manažér prevádzky.

„Naši zákazníci si pochvaľujú najmä Slovanský zemiakový chlieb, v predajnosti však jednoznačne vedie Konzumný chlieb. Investujeme do novej linky, takže na budúci rok máme v pláne zaviesť aj nové druhy jemného pečiva,“ vysvetľuje Vladimír Jurczyga z pekárne v Lučenci, ktorá zásobuje banskobystrický a časť košického kraja.

Produkty z pekárne v Prešove poznajú zákazníci v prešovskom a košickom kraji.„Najväčší odbyt má Chlieb konzumný a veľmi obľúbený je aj Lámankový chlieb,“ hovorí manažérka prevádzky prešovskej pekárne Danka Kontuľová. Výrobu im uľahčujú investície do nových technológií – využívajú nové deliace stroje na bežné pečivo a nový deliaci stroj s kontrolórom hmotnosti na chlieb.

Výrobky bratislavskej pekárne, poznajú zákazníci z Bratislavy a okolia, Záhoria a časti Žitného ostrova. „Najväčší záujem je o pšenično-ražný chlieb, ktorý predávame pod názvom Konzumný rascový a obľúbený je aj Chlieb Čert. V našej pekárni sa pečie aj stále obľúbenejší Večerný chlebík.“ konštatuje Juraj Tóth, manažér prevádzky. S cieľom modernizovať pekáreň vynovili baličku jemného pečiva, deličku cesta na bežné pečivo a zabezpečili tiež dve deličky cesta s kontrolórom hmotnosti k linke na výrobu chleba.

V bohatej ponuke Penam výrobkov nájdete rôzne druhy a typy  chleba, bežné i sladké pečivo, strúhanku, múky a špeciálne rady ako Fit deň, Zo srdca sladké, Natur a najnovšie Vitacelia a Slovanská rada chlebov. Na pečenie produktov používajú múku z vlastných slovenských mlynov.

Svetový deň chleba

Medzinárodná únia pekární U.I.B. vyhlásila 16. október za Svetový deň chleba. Je to sviatok chleba i pekárov, ktorí ho pripravujú. Nielen pre Slovákov je chlieb už oddávna každodenným pokrmom, ale aj symbolom domova a života.

Hoci podľa štatistických údajov jeme prakticky každý rok chleba o niečo menej, nikdy nesmie chýbať na našom stole.  Svedčí o tom  spotreba chleba 34,3 kg na jedného obyvateľa  za rok 2016, pšeničného pečiva zjedol každý Slovák v priemere 29,9 kg.

Spotreba na 1 obyvateľa  Slovenska v kg
  2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Chlieb   39,4 38,1 38,4 36,6 35 34,3 35,1
Pšeničné pečivo 29,6 28,8 27,8 29,6 30 29,9 30,6

Zdroj: Štatistický úrad SR

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok