
Ešte len nedávno spojili sily Delia potraviny s čerpacou stanicou Lukoil. Prvú predajňu s potravinami otvorili na benzínke v bratislavskom Ružinove. Ak sa im spolupráca osvedčí, v projekte budú pokračovať. Sieť čerpačiek Shell zas buduje nový koncept občerstvenia, ktorý tvoria teplé jedlá na tranzitných staniciach a rozšírený sortiment základných potravín na mestských staniciach. Slovnaft sa vyberá inou cestou.
Spoločnosť Slovnaft na svojich prevádzkach od roku 2015 otvára kaviarne značky Fresh Corner. Z celkového počtu 253 čerpacích staníc, ktoré má spoločnosť vo svojom portfóliu, sa koncept nachádza na 167 prevádzkach. Do konca budúceho roka by malo pribudnúť ďalších 61. Aj preto Slovnaft označuje sám seba ako najväčšiu slovenskú sieť kaviarní. Denne sa na jeho prevádzkach predá viac ako 20-tisíc šálok kávy. Najobľúbenejším nápojom je espresso. Okrem kávy koncept ponúka aj pečivo, rýchle občerstvenie či šaláty. Vyhľadávaným jedlom je hotdog.
Práve cestou hotových jedál sa chce Slovnaft uberať ďalej. Spoločnosť pred časom skúšala na čerpacej stanici v Záhorskej Bystrici rozšírený sortiment potravín, keď ponúkala mliečne výrobky, cestoviny, cukor či olej. Zákazníkov si však nenašli. „Zistili sme, že slovenský zákazník nie je pripravený na to, že si má ísť na čerpaciu stanicu kúpiť múku a podobné potraviny. Myslíme si, že naši hostia chcú hotové jedlá. Skôr sa sústredíme na tento sortiment,“ uvádza hovorca spoločnosti Anton Molnár.
Ani štátne sviatky, kedy sú už viac ako rok predajne potravín zavreté, to významným spôsobom nemenia. „Na začiatku sme vnímali, že si prišli ľudia nakúpiť. Ale počas roka to nie je až taký počet dní, aby sme prehodnocovali sortiment,“ hovorí riaditeľka maloobchodnej siete Slovnaft Timea Reicher. Počas štátnych sviatkov je badať skôr zvýšený záujem návštevníkov o štandardný sortiment čerpacích staníc ako sú nealkoholické nápoje, alkohol či tabakové výrobky.
Slovnaft do maloobchodnej siete investoval od roku 2015 viac ako 80 miliónov eur. V budúcom roku to bude ďalších skoro 27 miliónov eur. „V Českej republike a Maďarsku sme otvorili Fresh Corner kaviarne aj mimo čerpacích staníc a podobne uvažujeme aj u nás,“ tvrdí Timea Reicher. Zaujímavé sú pre nich frekventované lokality ako napríklad autobusové stanice, obchodné centrá či nemocnice. Spoločnosť však zatiaľ nepodpísala zmluvu na nový priestor. Podobne ako v Maďarsku by na slovenský trh mohla prísť aj pojazdná kaviareň Fresh Corner či drive in, ktorý momentálne skúšajú v Česku.