logo

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné veľtrhy
    • Networking
    • Školenia
    • Ostatné
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Obmedzenie plastového odpadu nadobúda čoraz zreteľnejšie črty. Ministerstvo životného prostredia...
  • Žiaci 9. ročníkov základných škôl si pri výbere strednej školy mnohokrát nedokážu spojiť...
  • Novoprijatý zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami nerieši problémy...
  • Bezhotovostná spoločnosť je aktuálna téma, ktorá má však potenciál polarizovať. Niektorí sa...

Kaufland chce predávať čistú slovenskú hovädzinu

12. októbra 2018
Moderný trh 0
472
Kaufland chce predávať čistú slovenskú hovädzinu

Drvivá väčšina býkov chovaných na Slovensku končí na zahraničných trhoch. Vyváža sa živý dobytok i mäso vo štvrtiach, pretože za hranicami ich slovenskí chovatelia predajú za výhodnejšiu cenu. Naopak na Slovensko sa hovädzina dováža. „Pri cenotvorbách dlhodobo víťazia dovozy zo zahraničia, nakoľko v iných členských krajinách existujú rôzne podporné mechanizmy, ktoré u nás absentujú, čoho výsledkom je skutočnosť, že zahraničný chov a produkcia hovädzieho dobytka je jednoducho lacnejšia ako tá naša domáca,“ hovorí Tomáš Soroka, prokurista bitúnku Sorbel.

A tak nájsť v predajniach hovädzie mäso, ktoré sa na Slovensku narodilo, vychovalo, porazilo, spracovalo i zabalilo, je skôr výnimkou. Kaufland uvádza, že len malé percento hovädzieho mäsa predávaného na pultoch slovenských obchodných reťazcov je svojím pôvodom naozaj 100 % slovenské. Samotný nemecký reťazec má na svojich pultoch hovädzinu napríklad z Nemecka, Česka či Írska. Teraz sa však rozhodol, že vo svojich obchodoch chce ponúkať čisto slovenské hovädzie mäso. V rámci testovacieho obdobia Kaufland odberá od spoločnosti Tauris denne cca 500 kg slovenskej hovädzej suroviny v rôznych artikloch. Tá sa dostáva do 11 predajní. „V tomto trende chceme pokračovať a aj takto rozširovať spoluprácu so slovenskými dodávateľmi,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovensko. Postupom času by čisto slovenskú hovädzinu chceli predávať vo všetkých prevádzkach a zvýšiť jej odber desať násobne, teda na 5000 kg denne.

Napriek tomu, že záujem o hovädzinu zo strany spotrebiteľov je v porovnaní s bravčovinou či hydinou, zanedbateľný, jej význam rastie. Prispieva k tomu aj lepšia ekonomická situácia, ktorá dovoľuje ľuďom siahať po prémiovejších potravinách. Z hovädziny sa dnes kupujú najmä polievkové artikle, ale postupne sa zvyšuje predaj sviečkovej, roštenky

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 4 298 views | posted on 27. októbra 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 3 893 views | posted on 6. júna 2018
  • Športový predajca Decathlon otvorí v Žiline svoju siedmu predajňu na Slovensku 3 169 views | posted on 21. februára 2018
  • Nezničiteľní stikeez sú v Lidli znovu, tentokrát majú podobu ovocia a zeleniny 2 584 views | posted on 12. mája 2017
  • Poliaci kúpili slovenskú sieť CBA s 310 obchodmi 2 523 views | posted on 3. novembra 2017

KALENDÁR AKCIÍ

21. 2. 2019 BEST OF IN-STORE 2019, Praha

20. – 21. 3. 2019 Kongres Samoška 14, Košice

23. 3. 2019 Nezabúdajme na packaging, Praha

11. 04. 2019 LOG IN, Bratislava

Multimédia

Matúš a Daniela Zvaloví, majitelia, U Dobrožrúta, Bratislava

22. januára 2019

Miroslav Endel, majiteľ, Valach – tradičné slovenské a české výrobky, Spišská Nová Ves

22. januára 2019

Profily

Igor Losman, store manažer v Metro Cash & Carry SR: Líder budúcnosti

12. februára 2019

Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami

12. februára 2019

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Radka Zobaníková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: radka.zobanikova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
IČ: 51300001
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Silvia Pokorná
IČ: 88556174
tel.: +420 777 444 128
e-mail: silvia.pokorna@atoz.sk

Country manager Slovensko
Róbert Rácz
IČ: 46972251
tel.: +421 911 750 758
e-mail: robert.racz@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok