logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Generácia Z – oplatí sa komunikovať na mladých alebo je to zbytočné?

10. októbra 2018
Blog 0
2848
Generácia Z – oplatí sa komunikovať na mladých alebo je to zbytočné?

Je ťažké osloviť štandardnými produktmi najmladšiu dospelú, a teda aj kúpyschopnú cieľovú skupinu vo veku do 24 rokov? Množstvo ľudí tvrdí, že sa s nimi ani neoplatí komunikovať, pretože ich nezaujíma nič iné okrem nich samých, ale čo ak máte tovar, ktorý je určený práve im?

Sociológovia ani psychológovia nie sú stále celkom jednotní v definíciách jednotlivých generácií, vo všeobecnosti sa však dá povedať, že generácia X sú ľudia vo veku 36 – 45 rokov, generácia Y vo veku 25 – 35 a generáciu Z tvoria mladí ľudia od 14 do 24 rokov. Pre deti narodené po roku 2004 sa zaužívalo pomenovanie generácia Alfa.

Je teda samozrejmé, že ak máte tovar, ktorý je určený cieľovke vo veku generácie Z, nemôžete ho predávať rovnako, ako ich rodičom. Táto generácia je neskutočne technicky vyspelá – veď už žiaci na prvom stupni bez problémov dokážu pripraviť vlastnú prezentáciu na počítači či urobiť animované, vlastnoručne postrihané, videá! Netreba však ani tu hádzať flintu do žita. Komunikujte tak, aby ich to oslovilo:

  1. Urobte svoju marketingovú kampaň ako hru. Ľudia tejto generácie robia radi rozhodnutia v skupine, radi komunikujú, zisťujú názory ostatných. Takzvané „výzvy“ majú buzz, teda virálny charakter, preto vašu Gen Z nadchne zapojenie sa do vytvorenia kreatívneho obsahu, fotiek či videí. Ak do nich zakomponujete aj známe osobnosti, tzv.influencerov, ktorí túto výzvu spustia, budete mať šancu na vyšší zásah, podobne ako napríklad v kampani Nivea Meet & Style.

Celkovo sa táto generácia rada hrá – podľa štúdie PEW až 97 % dospievajúcich chlapcov hrá videohry, dievčatá však za nimi príliš nezaostávajú, práve podľa tohto výskumu je ich až 83 %. Preto nezabudnite u mladých podnietiť ich kreativitu, ktorej majú na rozdávanie – vďaka ich osobnému zapojeniu sa stane váš obsah efektívnejší a budú s vami o to radšej spolupracovať. Na zahodenie nie je ani zdieľanie vášho obsahu na ich vlastných kanáloch. Táto generácia je totiž silná v budovaní sociálno-spoločenskej siete a vzťahov, ktoré však nie sú nijako limitované štátnymi hranicami.

  1. Transformujte komunikáciu na vaše ďalšie vlastné kanály a dosiahnite tým synergický efekt. Budovaním povedomia o vašej značke nasmerujete nových sledovateľov na vaše ďalšie stránky, odporúčam nezabudnúť na Instagram a YouTube. Podľa prieskumu Defy Media až 50 % mladých ľudí vo veku od 13 do 20 rokov tvrdí, že bez YouTube kanála „nemôže žiť“. Takže stojí za to ho vyskúšať! J Netreba obísť ani Facebook – podľa prieskumu 2muse tu má až 96 % mladých ľudí vo veku 15 – 24 rokov účet.

Čo sa Instagramu týka, je navrhnutý tak, aby umožňoval realizovať marketingové kampane s ľahkou dohľadateľnosťou, integrovanou analýzou a prvotriednym dizajnom. Nezabudnite preto rozvíjať partnerstvá s influencermi, ktorí toto všetko už pochopili. Napríklad ako značka Electrolux spolupracujúca s u nás obľúbenou herečkou Kristínou Tormovou – spojenie ľudskosti a hodnovernosti bez prílišného tlačenia na pílu robí takúto komunikáciu uveriteľnou a tým pádom aj zásahovou. Autentický príbeh, kompatibilita a jasne definované vzájomné hodnoty – to je práve to, na čo reaguje aj Gen Z. Všetko ostatné táto generácia ľahko prekukne, pretože ľudia v tomto veku si vďaka vlastnej zaangažovanosti častokrát aj sami vlastné značky vytvárajú. Navyše: v roku 2019 sa očakáva, že trhová hodnota vplyvu spoločnosti Instagram sa takmer zdvojnásobí a dosiahne viac ako 2,3 mld.dolárov (prieskum Statisty).

  1. Morálka a životné prostredie nie sú len prázdne kecy – nebojte sa to vo svojej komunikácii zdôrazniť. Avšak len v tom prípade, ak tomu tak skutočne je. Videnie sveta Gen Z je totiž silne ovplyvnené spoločenskou zodpovednosťou vo všetkých oblastiach.

Vedeli ste napríklad, že ak práve máte na sebe nohavice a tričko z klasickej bavlny, na ich výrobu padlo toľko pesticídov a ďalších chemických prípravkov, koľko váži samotné ošatenie, teda takmer jeden kilogram? A k tomu minimálne 10 000 litrov vody, takže ste si aspoň 50-krát napustili plnú vaňu. Pritom na výrobu jedného trička z biobavlny sa použije o 436 litrov vody menej, ako na to klasické!

Verím, že ani vás nenechali tieto informácie chladnými a nabudúce radšej siahnete po eko-friendly oblečení aj občerstvení J Mladá generácia skrátka nechce robiť žiadne kompromisy a preto spoločensky zodpovedné firmy začali nielen komunikovať, ale aj ponúkať takýto sortiment. Napríklad tretí najväčší predajca biobavlny na svete – značka Tchibo – používa na výrobu svojich športových outfitov polyester zo spracovaných PET fliaš alebo na svojom blogu radí, ako neplytvať jedlom. Ani na Slovensku nemusíme po príklady chodiť ďaleko – za všetko hovorí príbeh značky Nosené, za ktorou stojí Jakub Ptačin.

Áno, viem, nie je ľahké presadiť sa v prostredí sociálnych médií presýtenom obsahom, navyše spolu s obavami týkajúcimi sa GDPR. Takže čo je vlastne potrebné, ak chceme budovať záujem, viditeľnosť a dôveru u generácie Z v naše produkty? Predsa pokúsiť sa dozvedieť čo najviac o ich svete. Pre generáciu Z nie sú sociálne médiá len „akési“ slovíčka, je to ich priestor a čas, ktorý radi a veľa zdieľajú so svojimi rovesníkmi. Okrem komunikácie, ktorá tu prebieha, však hľadajú aj inšpiráciu a pozitívne príklady. A to je práve cesta pre vás.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera