logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Coop Jednota Krupina otvorila vo Veľkom Krtíši svoj 53. supermarket. Predajňa vyrástla na...
  • Reťazec Tesco na Slovensku končí so svojou franchisingovou sieťou Žabka. Dôvodom je rastúca...
  • Kofola ČeskoSlovensko kupuje väčšinový podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group, ktorá rozvíja...
  • Je váš obchod už pripravený na Vianoce? Verím, že áno. No výzdobou to všetko len začína. Pre...

Billa je na Slovensku 25 rokov. Nároky zákazníkov sa za to obdobie zmenili

10. októbra 2018
Moderný trh 0
2804
Billa je na Slovensku 25 rokov. Nároky zákazníkov sa za to obdobie zmenili

Billa Slovensko otvorila svoj prvý supermarket na slovenskom trhu v novembri 1993 v Trnave. Za dvadsaťpäť rokov pôsobenia u nás vybudovala 150 prevádzok a preinvestovala takmer 525 miliónov eur. Tento rok by mali pribudnúť ešte filiálky v Rovinke a Piešťanoch.

„Vo svojich smelých expanzných plánoch chceme pokračovať, počas najbližších rokov plánujeme mať otvorených 200 predajní,“ hovorí generálny riaditeľ siete Dariusz Bator s tým, že reťazec sa radí medzi najrýchlejšie rastúce siete na Slovensku.

Billa dosiahla minulý rok tržby na úrovni 649 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 10 percent. „V tomto roku plánujeme v objeme tržieb nárast na 700 miliónov eur. Pod nárast sa podpisuje nielen otváranie nových predajní, ale aj strategické rozhodnutia v oblasti ponúkaného sortimentu, garancii cien ponúkaného tovaru a jeho čerstvosti, ako aj podpora a posilnenie našich privátnych značiek,“ dodáva Dariusz Bator.

Podľa jeho slov prešiel slovenský obchod za posledné štvrťstoročie radikálnymi zmenami. Pre zákazníkov sú stále dôležité ceny produktov. Čo sa však výraznejšie zmenilo, je vnímanie kvality, možnosti výberu a sledovanie pôvodu potravín. Záujem rastie hlavne o čerstvé potraviny a sortiment zdravého životného štýlu.

Billa si nechala vypracovať prieskum zmien nákupného správania za posledných 25 rokov. Realizovala ho spoločnosť 2muse na vzorke 1009 respondentov. Prieskum ukázal, že spotrebitelia denne najčastejšie kupujú mliečne výrobky, chlieb, pečivo, ovocie a zeleninu. V nákupných košíkoch nechýbajú ani mäsové výrobky a vajcia. Niečo viac ako tretina opýtaných berie dodržiavanie pitného režimu vážne a pravidelne nakupuje aj nealkoholické nápoje. Až 43 percent opýtaných Slovákov zájde denne alebo takmer denne do obchodu doplniť svoje zásoby a minie menej ako 10 eur. Ďalších 43 percent tak urobí 2- až 3-krát týždenne, pričom priemerná suma jedného nákupu sa pohybuje okolo 22 eur.

Bio produkty, zdravé produkty či potraviny vhodné pre ľudí s rôznymi intoleranciami – to je zoznam potravín, ktoré sa dnes nakupujú častejšie ako v 90-tych rokoch. Medzi favoritov sa dostalo aj ovocie, zelenina a slané pochutiny. Každý tretí Slovák si zahŕňa do tejto kategórie aj mliečne výrobky, kuracie mäso a ryby. Tento trend ľudia odôvodňujú tým, že v minulosti neboli tieto produkty fyzicky dostupné na pultoch predajní. „V 90-tych rokoch sa nedalo nakúpiť všetko ako teraz. Boli sme radi, ak sme dostali mäso, zeleninu a jablká. Pomaranč, banán a podobné vymoženosti neboli,“ vysvetľuje jeden z respondentov. Odlišnosť nákupného košíka je však spôsobená aj tým, že sa životný štýl za posledných 25 rokov výrazne zmenil.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

ELESKO aktivuje vínom básnikov

Vinárstvo ELESKO vstúpilo na slovenský trh s vínami v roku 2009. Vlastní a starostlivo obrába vinohrady v Malokarpatskej vinohradníckej oblasti a vo Vinohradníckej oblasti Tokaj na ploche 150 hektárov. V porovnaní s domácou i medzinárodnou konkurenciou sa môže pochváliť jedným z najmodernejších vinárskych parkov v strednej Európe. Charakterizuje ho kvalita, za ktorou stojí výroba vína založená na spracovaní zdravého […]

Zbavme Slovensko cigaretových ohorkov

Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne dopady na životné prostredie. Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné […]

„FMCG je rýchlejší ako kedykoľvek predtým a distribútori musia byť schopní na to reagovať,“ hovorí riaditeľ spoločnosti Orbico Radim Kratochvíl

Distribučná spoločnosť Orbico pôsobí na 19 trhoch hlavne v strednej a východnej Európe. V tomto regióne zamestnáva viac ako 7 500 zamestnancov a minulý rok dosiahla obrat viac ako 3 miliardy eur. V Českej republike a na Slovensku sa stará napríklad o distribúciu značiek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun alebo Oral B. Riaditeľ Orbico […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera