logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Billa je na Slovensku 25 rokov. Nároky zákazníkov sa za to obdobie zmenili

10. októbra 2018
Moderný trh 0
2253
Billa je na Slovensku 25 rokov. Nároky zákazníkov sa za to obdobie zmenili

Billa Slovensko otvorila svoj prvý supermarket na slovenskom trhu v novembri 1993 v Trnave. Za dvadsaťpäť rokov pôsobenia u nás vybudovala 150 prevádzok a preinvestovala takmer 525 miliónov eur. Tento rok by mali pribudnúť ešte filiálky v Rovinke a Piešťanoch.

„Vo svojich smelých expanzných plánoch chceme pokračovať, počas najbližších rokov plánujeme mať otvorených 200 predajní,“ hovorí generálny riaditeľ siete Dariusz Bator s tým, že reťazec sa radí medzi najrýchlejšie rastúce siete na Slovensku.

Billa dosiahla minulý rok tržby na úrovni 649 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 10 percent. „V tomto roku plánujeme v objeme tržieb nárast na 700 miliónov eur. Pod nárast sa podpisuje nielen otváranie nových predajní, ale aj strategické rozhodnutia v oblasti ponúkaného sortimentu, garancii cien ponúkaného tovaru a jeho čerstvosti, ako aj podpora a posilnenie našich privátnych značiek,“ dodáva Dariusz Bator.

Podľa jeho slov prešiel slovenský obchod za posledné štvrťstoročie radikálnymi zmenami. Pre zákazníkov sú stále dôležité ceny produktov. Čo sa však výraznejšie zmenilo, je vnímanie kvality, možnosti výberu a sledovanie pôvodu potravín. Záujem rastie hlavne o čerstvé potraviny a sortiment zdravého životného štýlu.

Billa si nechala vypracovať prieskum zmien nákupného správania za posledných 25 rokov. Realizovala ho spoločnosť 2muse na vzorke 1009 respondentov. Prieskum ukázal, že spotrebitelia denne najčastejšie kupujú mliečne výrobky, chlieb, pečivo, ovocie a zeleninu. V nákupných košíkoch nechýbajú ani mäsové výrobky a vajcia. Niečo viac ako tretina opýtaných berie dodržiavanie pitného režimu vážne a pravidelne nakupuje aj nealkoholické nápoje. Až 43 percent opýtaných Slovákov zájde denne alebo takmer denne do obchodu doplniť svoje zásoby a minie menej ako 10 eur. Ďalších 43 percent tak urobí 2- až 3-krát týždenne, pričom priemerná suma jedného nákupu sa pohybuje okolo 22 eur.

Bio produkty, zdravé produkty či potraviny vhodné pre ľudí s rôznymi intoleranciami – to je zoznam potravín, ktoré sa dnes nakupujú častejšie ako v 90-tych rokoch. Medzi favoritov sa dostalo aj ovocie, zelenina a slané pochutiny. Každý tretí Slovák si zahŕňa do tejto kategórie aj mliečne výrobky, kuracie mäso a ryby. Tento trend ľudia odôvodňujú tým, že v minulosti neboli tieto produkty fyzicky dostupné na pultoch predajní. „V 90-tych rokoch sa nedalo nakúpiť všetko ako teraz. Boli sme radi, ak sme dostali mäso, zeleninu a jablká. Pomaranč, banán a podobné vymoženosti neboli,“ vysvetľuje jeden z respondentov. Odlišnosť nákupného košíka je však spôsobená aj tým, že sa životný štýl za posledných 25 rokov výrazne zmenil.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera