logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Kongres Samoška: Čím sa môže biznis inšpirovať vo vrcholovom športe?

4. októbra 2018
Tradičný trh 0
1301
Kongres Samoška: Čím sa môže biznis inšpirovať vo vrcholovom športe?

Všetky vlády sveta sú hodnotené podľa ekonomických parametrov, no pritom spokojnosť ľudí v dnešnom svete stále klesá, pribúdajú počty samovrážd, zhoršuje sa psychické zdravie obyvateľov… Prečo, čo je dôvodom tohto vývoja? Zrejme tieto nastavené (populistické) parametre nefungujú ako zodpovedný hodnotiaci systém, zamýšla sa na dnešnom kongrese Samoška v Trnave Marian Jelínek, známy hokejový tréner a mentálny kouč.

Marián Jelínek objavil vo vrcholovom športe úžasné laboratórium, v ktorom potreboval, aby jeho zverenci dosahovali výsledky a zároveň budovali zdravé medziľudské vzťahy a najmä neustále napredovali. Zistil, že existujú dva zdroje výkonu: sústredenie sa na cieľ (milovať víťaziť), ale tiež cesta (milovať to, čo robím) a obidva smery sú rovnako dôležité. Mať potenciál automaticky neznamená, že bude stúpať aj výkon, na to je potrebné uvedomiť si, aký dôležitý je život s limitmi, resp. budovanie sebakontroly. Podľa rovnice: Výkon = potenciál – bariéry.

Ako viesť ľudí a dosiahnuť úspech v podnikaní

Vo svojej praxi si uvedomil, že v dnešnom svete plnom pohodlia a možností je potrebné pracovať na niečom úplne inom – na vytváraní emočnej väzby k danej práci. Pretože motivovať zamestnanca, ktorý je finančne zabezpečený a od zvyšovania platu nezávisí jeho prežitie, je oveľa ťažšie ako motivácia zamestnanca, ktorý je od nás absolútne závislý. Najúspešnejší lídri majú sebapoznanie (vedia pracovať so svojou komfortnou zónou) a maximálnu empatiu (dokážu prehovoriť k srdcu nielen hlave). Preto je šport pre Mariána Jelínka veľmi inšpiratívny. „Súčasná doba nás vedie „motiváciou chcenia,“ no my potrebujeme energiu zámeru, motiváciu zámeru, lebo keď vytvoríte silnú väzbu k cieľu, tak sa množia ľudia závislí na cieli, kde zároveň narážame na etické bariéry,“ upozorňuje. „Vy potrebujete ľudí, ktorí sú pozitívne motivovaní dosiahnuť cieľ, no zároveň celým srdcom milujú svoju prácu a preto ju robia.“

Evolúcia znamená neustále vystupovanie z komfortnej zóny

Vo Veľkej Británii je samovražda najčastejším dôvodom úmrtia mužov do 45 rokov. Hoci nám doba a zlepšovanie ekonomických ukazovateľov priniesli veľké domy, máme malé rodiny, viac titulov, no menej zdravého rozumu. Síce medicína pokročila, ale my máme horšie zdravie… prečo je to tak? „Musíme vystúpiť z komfortnej zóny, lebo uspokojenie, ktoré nám prináša, je vždy iba chvíľkové,“ radí profesionálny kouč. „Každý, kto v živote niečo dokázal, musel vystúpiť zo svojej komfortnej zóny. Potrebujeme sa dostať do zóny učenia, lebo len tam si vytvoríme skutočný emočný vzťah. No keď to preženiete, nie je problém dostať sa do zóny stresu – na to pozor, zónu učenia totiž zabíjame  ekonomickými parametrami, ktoré sme si nastolili. Dnes sme buď v komfortnej zóne alebo v strese,“ upozorňuje Marián Jelínek. Z dlhodobého hľadiska však týmto spôsobom znižujeme ľudský výkon. „Obchodníkom radím, aby sa nad tým zamysleli a vo firme budovali emočnú väzbu a nesústredili sa len na výkon svojich ľudí.“

Z hľadiska motivácie poznáme viac typov zamestnancov:

Egocentrici – firme prinášajú totálnu nestabilitu, chaos, nepridávajú žiadnu hodnotu.

Poloplniči – stále hľadajú problémy a výhovorky, aby nemuseli pracovať. Sú ľahko manipulovateľní peniazmi.

Plniči – správajú sa ako roboti, rastie im entropia, úlohy vykonávajú len do výšky platu.

Zlepšovatelia – sú emočne zaangažovaní, normatívy dodržujú ako minimum.

Splupodnikatelia – vytrvalo premýšľajú nad zlepšením, veľké problémy sú pre nich výzvou.

Ideálnymi zamestnancami sú posledné dve skupiny, ľudia, ktorí sú motivovaní finančne, ale zároveň milujú svoju prácu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera