logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Kongres Samoška: Čím sa môže biznis inšpirovať vo vrcholovom športe?

4. októbra 2018
Tradičný trh 0
1335
Kongres Samoška: Čím sa môže biznis inšpirovať vo vrcholovom športe?

Všetky vlády sveta sú hodnotené podľa ekonomických parametrov, no pritom spokojnosť ľudí v dnešnom svete stále klesá, pribúdajú počty samovrážd, zhoršuje sa psychické zdravie obyvateľov… Prečo, čo je dôvodom tohto vývoja? Zrejme tieto nastavené (populistické) parametre nefungujú ako zodpovedný hodnotiaci systém, zamýšla sa na dnešnom kongrese Samoška v Trnave Marian Jelínek, známy hokejový tréner a mentálny kouč.

Marián Jelínek objavil vo vrcholovom športe úžasné laboratórium, v ktorom potreboval, aby jeho zverenci dosahovali výsledky a zároveň budovali zdravé medziľudské vzťahy a najmä neustále napredovali. Zistil, že existujú dva zdroje výkonu: sústredenie sa na cieľ (milovať víťaziť), ale tiež cesta (milovať to, čo robím) a obidva smery sú rovnako dôležité. Mať potenciál automaticky neznamená, že bude stúpať aj výkon, na to je potrebné uvedomiť si, aký dôležitý je život s limitmi, resp. budovanie sebakontroly. Podľa rovnice: Výkon = potenciál – bariéry.

Ako viesť ľudí a dosiahnuť úspech v podnikaní

Vo svojej praxi si uvedomil, že v dnešnom svete plnom pohodlia a možností je potrebné pracovať na niečom úplne inom – na vytváraní emočnej väzby k danej práci. Pretože motivovať zamestnanca, ktorý je finančne zabezpečený a od zvyšovania platu nezávisí jeho prežitie, je oveľa ťažšie ako motivácia zamestnanca, ktorý je od nás absolútne závislý. Najúspešnejší lídri majú sebapoznanie (vedia pracovať so svojou komfortnou zónou) a maximálnu empatiu (dokážu prehovoriť k srdcu nielen hlave). Preto je šport pre Mariána Jelínka veľmi inšpiratívny. „Súčasná doba nás vedie „motiváciou chcenia,“ no my potrebujeme energiu zámeru, motiváciu zámeru, lebo keď vytvoríte silnú väzbu k cieľu, tak sa množia ľudia závislí na cieli, kde zároveň narážame na etické bariéry,“ upozorňuje. „Vy potrebujete ľudí, ktorí sú pozitívne motivovaní dosiahnuť cieľ, no zároveň celým srdcom milujú svoju prácu a preto ju robia.“

Evolúcia znamená neustále vystupovanie z komfortnej zóny

Vo Veľkej Británii je samovražda najčastejším dôvodom úmrtia mužov do 45 rokov. Hoci nám doba a zlepšovanie ekonomických ukazovateľov priniesli veľké domy, máme malé rodiny, viac titulov, no menej zdravého rozumu. Síce medicína pokročila, ale my máme horšie zdravie… prečo je to tak? „Musíme vystúpiť z komfortnej zóny, lebo uspokojenie, ktoré nám prináša, je vždy iba chvíľkové,“ radí profesionálny kouč. „Každý, kto v živote niečo dokázal, musel vystúpiť zo svojej komfortnej zóny. Potrebujeme sa dostať do zóny učenia, lebo len tam si vytvoríme skutočný emočný vzťah. No keď to preženiete, nie je problém dostať sa do zóny stresu – na to pozor, zónu učenia totiž zabíjame  ekonomickými parametrami, ktoré sme si nastolili. Dnes sme buď v komfortnej zóne alebo v strese,“ upozorňuje Marián Jelínek. Z dlhodobého hľadiska však týmto spôsobom znižujeme ľudský výkon. „Obchodníkom radím, aby sa nad tým zamysleli a vo firme budovali emočnú väzbu a nesústredili sa len na výkon svojich ľudí.“

Z hľadiska motivácie poznáme viac typov zamestnancov:

Egocentrici – firme prinášajú totálnu nestabilitu, chaos, nepridávajú žiadnu hodnotu.

Poloplniči – stále hľadajú problémy a výhovorky, aby nemuseli pracovať. Sú ľahko manipulovateľní peniazmi.

Plniči – správajú sa ako roboti, rastie im entropia, úlohy vykonávajú len do výšky platu.

Zlepšovatelia – sú emočne zaangažovaní, normatívy dodržujú ako minimum.

Splupodnikatelia – vytrvalo premýšľajú nad zlepšením, veľké problémy sú pre nich výzvou.

Ideálnymi zamestnancami sú posledné dve skupiny, ľudia, ktorí sú motivovaní finančne, ale zároveň milujú svoju prácu.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera