
V marci sa na bratislavskej maloobchodnej mape objavila prvá predajňa značky Kraj. Po pol roku je na trhu Krajov päť a ich prevádzkovateľ, spoločnosť Terno real estate, sľubuje ďalšie.
Naposledy otvoril Kraj v podchode na Trnavskom Mýte. Pridal sa tak k predajniam v Devínskej Novej Vsi, Petržalskej tržnici, na Ovručskej a Kašmírovej ulici. „Do decembra plánujeme otvoriť ďalšie dve predajne, a to na Drotárskej ulici a v mestskej časti Bratislava-Rusovce,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Stanislav Čajka.
Obchod na Trnavskom mýte má 256 metrov štvorcových predajnej plochy. Aj keď bol v hre koncept „to go“, napokon zvíťazila myšlienka plnohodnotných potravín. „Najpredávanejšími produktami sú rožky, ovocie a zelenina, pagáče, ale aj kuracie rezne,“ potvrdzuje správnosť rozhodnutia Stanislav Čajka. Stálych zákazníkov si našli čerstvé výrobky i zdravá výživa. Z regionálnych dodávateľov sa osvedčili koláče od Fertuchy, mäsové výrobky Bognár či pečivo z Dunajskej Lužnej. Sieť Kraj má aktuálne v ponuke 560 regionálnych produktov.
Počas prvých mesiacov ľudia uskutočnili v predajniach Kraj viac ako 600-tisíc nákupov a podiel slovenských výrobkov na predaji dosiahol 56 %. Tvorcovia konceptu sortiment vyskladali na troch kategóriách. Zákazníkom chcú ponúkať regionálne potraviny, výrobky pre zdravú výživu a potravinové intolerancie, ako aj bežný tovar.
Spoločnosť si dala vypracovať prieskum, v ktorom sa zákazníkov pýtala, ako sú s Krajom spokojní. Podľa výsledkov sa 72 % z nich vyjadrilo, že túto sieť uprednostnia pri ďalšom nákupe pred konkurenciou. Spoločnosť do konceptu Kraj zatiaľ investovala 2,8 milióna eur a momentálne v piatich predajniach pracuje 116 zamestnancov.
Terno real estate má vo svojom portfóliu aj predajne Terno a Moja samoška. Niektoré z nich sa pretransformujú na Kraj hneď, iné najprv na Terno a až následne na Kraj.
Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk