
Dekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Štefan Žák sa stal predsedom Iniciatívy pre férový obchod, keď ho jednohlasne do funkcie zvolilo predsedníctvo organizácie.
„Ako vrcholový predstaviteľ akademickej inštitúcie zameranej na vzdelávanie manažérov pre oblasť obchodu a marketingu som so záujmom sledoval kreovanie Iniciatívy pre férový obchod, ktorá je slovenskou platformou európskej Supply Chain Initiative. Jej zameranie a cieľ presadzovať férové obchodné postupy a skvalitňovanie vzájomných obchodných vzťahov plne korešponduje s tým, čo dlhodobo zdôrazňuje obchodná fakulta svojim študentom, budúcim manažérom, ktorí sa budú v tomto prostredí pohybovať. Pozíciu predsedu iniciatívy preto vnímam najmä ako reálnu šancu aktívne podporovať kultiváciu slovenského obchodného prostredia,“ vysvetľuje docent Štefan Žák svoje rozhodnutie prijať ponuku pozície predsedu Iniciatívy pre férový obchod
„Zvolenie docenta Štefana Žáka, rešpektovaného a nezávislého odborníka z akademickej obce, za predsedu Iniciatívy pre férový obchod je zárukou, že podpísané zásady správnej obchodnej praxe slúžia ako samoregulačný etický rámec pre obchodné vzťahy a že riešenie všetkých prípadných sporov medzi potravinármi a obchodníkmi bude korektné a nestranné. Docent Žák už teraz študentom vštepuje zmysel pre férové vzťahy v obchode a obaja zakladatelia Iniciatívy, Potravinárska komora Slovenska aj Slovenská aliancia moderného obchodu, si veľmi vážia, že popri svojej práci prijal aj ponuku Iniciatívy stať sa jej predsedom,“ hovorí Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu.
Európska Iniciatíva pre férový obchod je otvorenou platformou presadzovania zásad správnej obchodnej praxe v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch. Vznikla už v roku 2011 práve na základe požiadavky európskych asociácií výrobcov a obchodníkov, aby sa ich dodávateľsko-odberateľské vzťahy a prípadné spory riešili alternatívnymi spôsobmi a na Slovensku jej vznik podpísali vo februári 2018 Potravinárska komora Slovenska a Slovenská aliancia moderného obchodu.
Prvými signatármi na Slovensku sa stalo 8 členov Potravinárskej komory Slovenska, spoločnosti Cloetta, Coca-Cola, Coca-Cola HBC, Ferrero, Mars, Mondelez, Nestlé, Unilever a 5 členov Slovenskej alianice moderného obchodu – obchodné reťazce Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco. „K Iniciatíve sa dá prihlásiť jednoducho prostredníctvom stránky www.ferovyobchod.sk. Radi medzi nami privítame všetky dodávateľské a obchodné združenia aj individuálnych zástupcov potravinárov a obchodníkov, ktorým záleží na korektnosti obchodných vzťahov v rámci celého potravinárskehododávateľského reťazca,“ hovorí Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.