
Minule sme si povedali viac o jedle, čo tak teraz niečo typické pre Slovensko – pozrime sa, akými rôznymi spôsobmi prebieha komunikácia a medializácia značiek alkoholu. Samozrejme, reklama na alkohol má na slovenskom trhu isté obmedzenia, ktoré podliehajú Zákonu o reklame, ale napriek tomu je možné podchytiť ich komunikáciu kreatívnym spôsobom. Napríklad sa aj vyzliecť donaha…
Komunikácia značiek slovenských vín sa zdá byť tradičná – opisujú ich chuťové vlastnosti, prípadne ocenenia, ktoré dané víno dostalo. Niektoré značky siahnu aj po párovaní chutí s receptom jedla, ktoré odporučí ich someliér a čitateľov to môže zaujať. Je to príjemné, no ničím to nevzbudí náležitú pozornosť. Ale stačí sa pozrieť hneď za hranice k našim českým bratom a zistíme, že napríklad taká Becherovka na to ide z úplne iného uhla.
Napriek tomu, že ide o zahraničnú značku, snaží sa komunikovať na lokálnej úrovni. Na Slovensku preto začala spolupracovať s miestnymi umelcami a podarilo sa jej vytvoriť Becher ateliér, ktorým zaujala predovšetkým mladých ľudí na sociálnych sieťach. Veď kto by nechcel mať vlastný portrét namaľovaný známou osobnosťou? Pokračuje však aj na inom fronte a tým je osobný kontakt: stavila na vlastného slovenského Becherovka ambasádora, ktorého pekne spropagovala a, samozrejme, ktorého môžete stretnúť aj na akciách, ktoré táto značka obľúbeného likéru organizuje po celom Slovensku.
Iné značky stavajú tiež na osobnom kontakte, a preto môžete na našom najznámejšom festivale Pohoda stretnúť Urpiner, ktorý stavil nielen na poctivé slovenské pivá, ale aj na Mareka Hamšíka. Ten na ňom mal nielen autogramiádu, ale aj predviedol, ako to zvláda s čapovaním piva. Na našom druhom top festivale zase kraľovala značka whiskey Jameson, ktorý je dlhoročným partnerom Grape festivalu. Jameson sa snaží komunikovať na mladých ľudí a darí sa mu. Sú to rôzne netradičné aktivity na upútanie cieľovej skupiny, a tak sa ste sa v minulom roku mohli stretnúť so žabím princom a tento rok zase s mimozemšťanom…
Avšak za mňa absolútnym topom v komunikácii je vodka Absolt, ktorá v tomto roku prišla so skutočne nevšedným videom pod názvom Vodka, ktorá nemá čo skrývať. Rozhodla sa priblížiť samotný proces svojej výroby spotrebiteľom a tiež demonštrovať to, že pred nimi skutočne nič neskrýva. Ako? Do videa obsadila svojich zamestnancov, ktorí sú natoľko presvedčení o jej transparentnosti nielen vo výrobe, že boli kvôli nej ochotní vyzliecť sa donaha a ukázať Doslova a absolútne všetko, a to nielen z výroby vodky Absolut a zo svojej práce, ale aj zo súkromia. Žiaden najatý komparz, ani kvázi herci. Skutoční zamestnanci, od bežných za pásom až po manažérov. Tomu sa hovorí lojalita! Koľko z vás by to pre svojho zamestnávateľa bolo ochotných urobiť? A myslíte, že sa na niečo podobné môžeme tešiť aj na našom malom Slovensku?