V Pivovare Šariš bude už o pár mesiacov naplno v prevádzke rozšírená plechovková linka, inovuje sa linka pre stáčanie fliaš a investuje sa aj do novej filtračnej linky. Celkové investície spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko sa odhadujú na viac ako štyri milióny eur.
Najvýraznejšou z plánovaných zmien je modernizácia plechovkovej linky, ktorá si vyžiada celkovú investíciu vo výške 2,1 milióna eur. Jej súčasná vyťaženosť je na úrovni 90 % a neustále rastie. Na rok 2019 sa odhaduje na 95 %. Vďaka investícii sa zvýši jej kapacita o tretinu, čo znamená navýšenie produkcie na 22-tisíc hektolitrov mesačne.
Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko touto investíciou reaguje na rast licenčnej výroby v Pivovare Šariš. Okrem domácich značiek Šariš, Topvar a Smädný Mních sa totiž v pivovare na východe varia aj ochutené varianty Birellu, po ktorých siaha stále viac zákazníkov.
Na novej plechovkovej linke sa budú plniť obaly všetkých spomínaných značiek s objemom 400 ml, 500 ml a 550 ml, určené pre slovenský a maďarský trh. „Ako kľúčový hráč na pivnom trhu chceme na tento dopyt adekvátne reagovať, aby sa naše pivo dostalo ku všetkým, ktorí si ním chcú osviežiť deň,“ vysvetľuje Grant Liversage, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja nárast licenčnej výroby v pivovare.
Začiatok prípravných prác je plánovaný už na jeseň tohto roka, inštalácia novej linky prebehne v januári 2019, pričom v plnej prevádzke bude od konca februára. „Vďaka investícii do novej plechovkovej linky zvýšime efektivitu našej výroby a to pri udržaní všetkých pracovných miest,“ vraví Ján Čerkala, manažér závodu Pivovaru Šariš.
Pivný trh sa mení
Pivný trh prešiel v poslednom období významnými zmenami. Preferencie zákazníkov sa významne posúvajú – ochutené nealkoholické pivo sa stalo najdynamickejšie rastúcou kategóriou uplynulého roka, kedy zaznamenalo zhruba 20%-ný nárast.
Spoločnosť inštaláciou novej plechovkovej linky zároveň reaguje na všeobecný trend zvyšujúcej sa obľúbenosti plechoviek. „Pivo v plechovke sa stalo ideálnym spôsobom ako si vychutnať svoju obľúbenú značku kdekoľvek a kedykoľvek. Na základe našich predpokladov by sme už v roku 2019 neboli schopní pokrývať dopyt po tomto type obalov, preto je investícia do novej plechovkovej linky nevyhnutnosťou,“ hodnotí Grant Liversage.
Aktuálne ide o najväčšiu investíciu v pivovare, nie však o jedinú. „Finančný vklad do výmeny strojov na linke pre stáčanie fliaš si vyžaduje 600-tisíc eur. Rovnako investujeme aj do novej filtračnej linky za 1,7 milióna eur,“ uzatvára výpočet generálny riaditeľ.