logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Reportáž: Nestlé vymyslelo nový cukor. Ako prvá ho použila čokoládovňa Zora

31. augusta 2018
Správy 0
2232
Reportáž: Nestlé vymyslelo nový cukor. Ako prvá ho použila čokoládovňa Zora

Pred vstupom do výroby čokoládovne Zora v Olomouci vládnu prísne bezpečnostné pravidlá. Topánky, plášť, sieťka na vlasy, štuple do uší, kefa na očistenie odevu, umývanie rúk. Až po absolvovaní pomerne zdĺhavého procesu sa dostávame dnu.

Vo výrobnej miestnosti je poriadne teplo a veľký hluk, ale všade naokolo cítiť čokoládovú vôňu. Na jednej z najnovších liniek v závode sa formy vypĺňajú bielou čokoládou, do ktorej stroj dávkuje plnku. Nie však hocijakú. Čokoládovňa Zora ako prvá na svete začala na jej výrobu používať nový druh cukru.

Deravý cukor

Závod v Olomouci patrí do portfólia spoločnosti Nestlé. Tá tri roky pracovala na tom, aby na trh priniesla cukor, ktorý by bol rovnako sladký, no bolo ho menej. Švajčiarski výskumníci napokon vymysleli produkt, ktorý obsahuje o 30 % menej cukru. Dosiahli to tak, že mu zmenili štruktúru. Kryštáliky sú porézne a prevzdušnené. Na jazyku sa rýchlo rozpúšťajú, a tak človek rýchlejšie vníma sladkú chuť. Ako inšpirácia na „prevzdušnený cukor“ výskumníkom poslúžila cukrová vata. Nejde pritom o žiadnu umelú náhradu, nový cukor sa vyrába prírodnou cestou.

Prvým výrobkom s použitím štruktúrovaného cukru v plnke sa stala tyčinka Milkybar Wowsomes. A práve tá sa vyrába v Zore. Českí zamestnanci na cukrovinke pracovali skoro rok. Štruktúrovaný cukor síce dostali ako hotový produkt, no museli vymyslieť ako ho uviesť „do praxe“. Tyčinka prišla na trh v marci. Je však určená iba pre britských zákazníkov.

Nákladnejšia výroba

Nestlé chce použitie nového cukru rozšíriť aj do iných výrobkov. Dá sa však aplikovať iba v produktoch, pri výrobe ktorých sa nepoužíva vodu. Tam by totiž svoju poréznosť cukor rýchlo stratil. „Teda nie do nápojov, zmrzliny či želé. Použiť sa však dá v plnkách, ale i v samotnej čokoláde,“ vysvetľuje vedúci vývoja nových výrobkov závodu Zora Miloš Uherek.

Nestlé sa momentálne zamýšľa nad tým, do ktorých produktov cukor ďalej použiť tak, aby to dávalo ekonomický zmysel. Výroba štruktúrovaného cukru je totiž drahšia ako výroba obyčajného. To sa odráža aj na cene produktov. Britské Tesco aktuálne ponúka tyčinku Milkybar s obyčajným cukromv cene 1,96 libry za sto gramov a Milkybar Wowsomes v cene 3,34 libry za sto gramov. „Na naše trhy by sa nejaký produkt s novým cukrom mohol dostať v horizonte dvoch rokov,“ uzatvára manažérka komunikácie Nestlé Česko Andrea Brožová.

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera