Až 48 % zo všetkých nákupov tvoria frekventované doplnkové nákupy do domácnosti, so zameraním najmä na čerstvé potraviny. Minimálne raz za týždeň ich vykoná až 70 % zákazníkov. Obchody Terno na týchto rýchlych nákupoch stavajú po novom svoju komunikáciu.
Terno má podľa prieskumu spoločností GfK a Simply5 v doplnkových nákupoch pre rodinu nadpriemerné zastúpenie, v Bratislavskom kraji dokonca dvojnásobné v porovnaní s priemerom slovenského maloobchodu. Hlavnými kritériami pri výbere predajne na doplnkový nákup sú blízkosť, pohodlie pri nakupovaní, rýchlosť nákupu, overená slovenská kvalita a stále výhody pre verných zákazníkov. Najčastejšie si zákazníci dopĺňajú chýbajúce potraviny zo segmentu chleba a pečiva, ovocia a zeleniny či z radov mliečnych výrobkov.
Dôležitým faktorom pri výbere reťazca, v ktorom zákazníci zrealizujú svoj nákup, je blízkosť. Čas, ktorý sú zákazníci ochotní tráviť pri nakupovaní bežných potravín, klesá. Túto skutočnosť potvrdili aj facebookoví fanúšikovia spoločnosti Terno. Od 3. do 12. augusta 2018 sa mohli zapojiť do on-line prieskumu, ktorý vyplnilo až 448 z nich. Terno sa fanúšikov pýtalo, akú vzdialenosť sú ochotní prejsť peši za doplnkovým nákupom do domácnosti. Takmer 57 % respondentov je ochotných ísť pešo maximálne desať minút. V prípade, že sa predajňa nachádza vo vzdialenosti väčšej ako 800 metrov, navštívilo by ju len 11 % opýtaných.
„Na základe podrobného skúmania trhu a potrieb našich zákazníkov sme nastavili novú komunikáciu značky Terno. Vyzdvihujeme v nej blízkosť predajní Terno, ktoré sa nachádzajú pri domovoch našich zákazníkov. Tí si tak môžu kedykoľvek odbehnúť a doplniť chýbajúce základné potraviny pre svoju rodinu a blízkych,“ hovorí Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Terno, a dodáva: „Našim cieľom je ponúknuť rýchly a pohodlný doplnkový nákup so zameraním na čerstvé, zákazníkmi obľúbené potraviny do domácnosti.“
Spoločnosť Terno real estate aktuálne prevádzkuje takmer sto predajní Terno a Moja Samoška. V marci 2018 predstavila prvú predajňu moderného konceptu Kraj, v súčasnosti má štyri predajne.