logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Katarína Droppová: Jedlo v hlavnej úlohe

15. augusta 2018
Blog 0
2512
Katarína Droppová: Jedlo v hlavnej úlohe

Je bez pochýb, že jedlo je tým, ktoré spotrebiteľov zaujíma ako jeden z top produktov. Ako ich však nalákať, aby si vybrali práve ten náš produkt či našu predajňu? Pozrime sa na to, aké rôzne stratégie komunikácie možno zvoliť. Možno vás niektorá inšpiruje pre váš produkt či prevádzku.

Podľa aktuálnych prieskumov nakupujú Slováci potraviny v klasických hypermarketoch (36 %), za nimi nasledujú supermarkety (24 %) a diskonty (19 %). Nikoho asi neprekvapí, že zákazníci prednostne chodia nakupovať do konkrétnej predajne čerstvé ovocie a zeleninu (71 %), čerstvé pečivo (69 %), čerstvé mäso (64 %) aj jogurty (62 %). Cez internet nakupuje potraviny 14 % Slovákov, príležitostne štvrtina. Dôvodom je nielen široký výber sortimentu, ale aj blízkosť k domovu či miestu zamestnania. Avšak jedným z hlavných kritérií sú priaznivé ceny a tiež akcie a zľavy.

Čo si však budeme hovoriť, len na skvelých, teda lacných, cenách produktov a zľavách stratégiu predaja a komunikáciu značky postaviť nemožno. A tak slovenské reťazce a nielen oni stavajú na tom, čo slovenského spotrebiteľa najviac zaujme – na slovenskosti a lokálnosti.

Z lásky k Slovensku ste mohli zachytiť v kampani Kauflandu, Najlepšie domáce potraviny v Coop Jednote, Slovenskú farmu v Bille a Týždeň slovenských potravín zasa v Lidli. Čo na tom, že reťazec nie je slovenský? Dôležité je, že komunikuje lokálne. Navyše, viaceré sa orientujú aj priamo na miestne komunity a podporujú ich. A zaberá to!

No nielen cez kampane či komunity sa dá efektívne komunikovať. Príkladom môžu byť potraviny Yeme, ktoré stavili nielen na zaujímavú grafiku a copywriting Martina Bajaníka, ale tiež na celkovú stratégiu odlíšiť sa od bežnej komunikácie. Vznikla tak platforma Skutočné potraviny, na ktorej môžete nájsť test o tom, či viete rozoznať skutočné potraviny, ale dozviete sa tiež všetko o lokálnych dodávateľoch.

V zahraničí sú ešte odvážnejší, a tak sa neboja vyjsť aj s trochu odlišnými kampaňami. Za všetko hovorí autíčková reklama z cestovín od Indomie Noodles, ktorá má podnietiť v deťoch ich kreativitu a tvorivosť. Vy, ako rodičia, im už len dodáte správne vyváženú stravu plnú živín, aby sa mohli rozvíjať všetkými smermi. No a nájdete ju práve v produktoch tejto spoločnosti.

Jedla sa za hranicami však nedržia len obchodné reťazce či dodávatelia potravín, ale aj iné spoločnosti. Vymeniť stehienko za hrušku (hlavná fotografia) radila ukrajinská 100 Rokiv Wight Loss Clinic, dizajnové štúdio Studio Rygalik sa zasa rozhodlo poukázať na plytvanie potravinami cez vizuál stolíka z tvrdých bagiet. Vďaka netradičnému konceptu získate želanú publicitu, a tým aj nových zákazníkov.

Najdôležitejšie z toho všetkého však je: poznať svoju cieľovú skupinu a vedieť, čo ju zaujíma. Vďaka tomu dokážete pripraviť formu a koncept komunikácie, ktorý ju osloví a bude motivovať k nákupu. Kreativite sa potom medze nekladú.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera