logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Katarína Droppová: Jedlo v hlavnej úlohe

15. augusta 2018
Blog 0
2458
Katarína Droppová: Jedlo v hlavnej úlohe

Je bez pochýb, že jedlo je tým, ktoré spotrebiteľov zaujíma ako jeden z top produktov. Ako ich však nalákať, aby si vybrali práve ten náš produkt či našu predajňu? Pozrime sa na to, aké rôzne stratégie komunikácie možno zvoliť. Možno vás niektorá inšpiruje pre váš produkt či prevádzku.

Podľa aktuálnych prieskumov nakupujú Slováci potraviny v klasických hypermarketoch (36 %), za nimi nasledujú supermarkety (24 %) a diskonty (19 %). Nikoho asi neprekvapí, že zákazníci prednostne chodia nakupovať do konkrétnej predajne čerstvé ovocie a zeleninu (71 %), čerstvé pečivo (69 %), čerstvé mäso (64 %) aj jogurty (62 %). Cez internet nakupuje potraviny 14 % Slovákov, príležitostne štvrtina. Dôvodom je nielen široký výber sortimentu, ale aj blízkosť k domovu či miestu zamestnania. Avšak jedným z hlavných kritérií sú priaznivé ceny a tiež akcie a zľavy.

Čo si však budeme hovoriť, len na skvelých, teda lacných, cenách produktov a zľavách stratégiu predaja a komunikáciu značky postaviť nemožno. A tak slovenské reťazce a nielen oni stavajú na tom, čo slovenského spotrebiteľa najviac zaujme – na slovenskosti a lokálnosti.

Z lásky k Slovensku ste mohli zachytiť v kampani Kauflandu, Najlepšie domáce potraviny v Coop Jednote, Slovenskú farmu v Bille a Týždeň slovenských potravín zasa v Lidli. Čo na tom, že reťazec nie je slovenský? Dôležité je, že komunikuje lokálne. Navyše, viaceré sa orientujú aj priamo na miestne komunity a podporujú ich. A zaberá to!

No nielen cez kampane či komunity sa dá efektívne komunikovať. Príkladom môžu byť potraviny Yeme, ktoré stavili nielen na zaujímavú grafiku a copywriting Martina Bajaníka, ale tiež na celkovú stratégiu odlíšiť sa od bežnej komunikácie. Vznikla tak platforma Skutočné potraviny, na ktorej môžete nájsť test o tom, či viete rozoznať skutočné potraviny, ale dozviete sa tiež všetko o lokálnych dodávateľoch.

V zahraničí sú ešte odvážnejší, a tak sa neboja vyjsť aj s trochu odlišnými kampaňami. Za všetko hovorí autíčková reklama z cestovín od Indomie Noodles, ktorá má podnietiť v deťoch ich kreativitu a tvorivosť. Vy, ako rodičia, im už len dodáte správne vyváženú stravu plnú živín, aby sa mohli rozvíjať všetkými smermi. No a nájdete ju práve v produktoch tejto spoločnosti.

Jedla sa za hranicami však nedržia len obchodné reťazce či dodávatelia potravín, ale aj iné spoločnosti. Vymeniť stehienko za hrušku (hlavná fotografia) radila ukrajinská 100 Rokiv Wight Loss Clinic, dizajnové štúdio Studio Rygalik sa zasa rozhodlo poukázať na plytvanie potravinami cez vizuál stolíka z tvrdých bagiet. Vďaka netradičnému konceptu získate želanú publicitu, a tým aj nových zákazníkov.

Najdôležitejšie z toho všetkého však je: poznať svoju cieľovú skupinu a vedieť, čo ju zaujíma. Vďaka tomu dokážete pripraviť formu a koncept komunikácie, ktorý ju osloví a bude motivovať k nákupu. Kreativite sa potom medze nekladú.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera