
Reťazec Lidl začal od augusta predávať v 72 obchodoch rožky úplne bez prídavných látok známych ako éčka. Cenu výrobku pritom nezvýšil.
Diskont oslovil s myšlienkou návratu k tradičnému spôsobu výroby najpredávanejšej potraviny na Slovensku všetkých svojich pekárenských dodávateľov. Vďaka pozitívnej odozve štyroch z nich – MPC Cessi, Senické a skalické pekárne, Turpek a Nela – sa „bezéčkový“ rožok nachádza na pultoch 72 z celkovo 132 predajní reťazca na Slovensku. „Snažíme sa ponúknuť zákazníkom produkty, ktoré sú zdravšie, vyrobené z najlepších surovín a s ohľadom na trvalú udržateľnosť,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu.
„Rožky bez emulgátorov sú vyrobené z kvalitných a poctivých prírodných surovín. Svojou jedinečnou vôňou a chuťou vyvolávajú spomienky na staré dobré časy pečenia,“ uviedla Kornélia Dimičová, majiteľka pekárne Nela. „Lidl týmto krokom ako prvý na trhu ponúka zákazníkom vyššiu kvalitu nášho tradičného slovenského a na objem najpredávanejšieho pekárenského výrobku,“ dodala k tomu Tatiana Lopúchová, riaditeľka Senických a skalických pekární.
Reťazec tiež rozširuje ponuku čokolád, cukroviniek, káv, rýb a morských živočíchov z certifikovaných zdrojov. V roku 2025 nebude Lidl predávať vajcia z klietkových chovov, to platí aj pre výrobky vlastných značiek diskontu obsahujúce vajcia. V spomenutom období zníži Lidl podiel pridaného cukru a soli vo výrobkoch svojich „privátiek“ o 20 %. Lidl zároveň obmedzuje plasty vo svojich predajniach, keď aktuálne už len dopredáva najtenšie igelitové tašky a plastové výrobky určené na jedno použitie. Ročná úspora plastov v tomto prípade predstavuje 160 ton.