
Reťazec Kaufland má priemerný počet vystavení slovenských produktov na svojich pultoch o polovicu väčší, ako je slovenský priemer. Kaufland v regáloch prezentuje 5 508 výrobkov. Najmenej tuzemských produktov má vystavených Lidl – 615. V percentuálnom podiele je najviac výrobkov v obchodnej sieti Coop Jednota (57 %) a v CBA (49 %). Najmenej je ich v sieti Lidl (15 %). Údaje vyplývajú z výskumu spoločnosti GfK.
Na pultoch slovenských obchodov je vo všetkých sledovaných sieťach a v ich formátoch v priemere 2 626 vystavení slovenských produktov, čo je mierny nárast oproti minulému roku. Najviac vystavení má spoločnosť Kaufland, je to 5 508 výrobkov. Za Kauflandom nasleduje Tesco (4 903) a Billa (2 118).
Prieskum sledoval celkovo 32 kategórií tovaru. Najväčší percentuálny podiel vystavených výrobkov je tradične v kategóriách mlieko, balený chlieb a pečivo, vajíčka a balené vody. V absolútnom počte vystavení výrobkov však vedie pivo, víno, vody, liehoviny, mlieko či jogurty. Vo všetkých 32 sledovaných kategóriách tovarov má Kaufland vyšší absolútny počet vystavení výrobkov, ako je priemer na slovenskom trhu. To isté platí aj pre podrobnejšie členenie, v ktorom boli tieto kategórie rozdelené do 93 podkategórií.
Najviac vystavení slovenských výrobkov je v predajniach s najväčšou predajnou plochou. Percentuálny podiel má v takomto prípade tendenciu byť nižší.
V percentuálnom podiele je najviac vystavených výrobkov v obchodnej sieti Coop Jednota (57 %) a v CBA (49 %). Najmenej je ich už dlhodobo v sieti Lidl (15%). Veľmi podobný podiel majú reťazce Tesco (41 %), Billa (39 %) a Kaufland (39 %).
„Čísla, ktoré vyšli z tohto prieskumu, odzrkadľujú náš zámer prinášať zákazníkom naozaj pestrú ponuku výrobkov. Dlhodobo sa snažíme podporovať nielen väčších slovenských dodávateľov, ale aj menších regionálnych výrobcov. Aktuálne spolupracujeme celkovo s 42 takýmito menšími dodávateľmi a ich počet chceme aj naďalej zvyšovať. Taktiež sme uviedli na trh nový produktový rad so slovenskými výrobkami, ktorý nesie príznačný názov Z lásky k tradícii,“ hovorí Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
Celkovo platí, že v žiadnom sledovanom reťazci neprišlo v tomto roku k poklesu podielu vystavených výrobkov zo Slovenska. Naopak, u väčšiny došlo k nárastu o 1 – 3 percentuálne body. Celkový podiel sa medziročne zvýšil na 40,2 %.