logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

SPPK: Globalizácia môže ohroziť slovenského spotrebiteľa

19. júla 2018
Správy 0
1589
SPPK: Globalizácia môže ohroziť slovenského spotrebiteľa

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora v snahe ochrániť slovenského spotrebiteľa navrhne rezortom pôdohospodárstva a hospodárstva posilniť systém vnútroštátnej kontroly. 

Globalizácia môže byť pre spotrebiteľa aj škodlivá a môže mu spôsobiť vážne problémy. Podpora domácich výrobcov a ich lokálnych či regionálnych produktov a boj proti dvojakej kvalite výrobkov sa preto javí ako správne zvolená stratégia. V súvislosti s najnovším rozhodnutím poroty štátu Missouri o pokute nadnárodnému koncernu Johnson & Johnson (J&J) vo výške 4,69 mld. USD to povedal predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Emil Macho. „Z rozhodnutia súdu vyplýva, že zdravie človeka má obrovskú, ba až nevyčísliteľnú hodnotu. Stále platí, že za peniaze si človek zdravie nekúpi. Nepoznám žiadnu slovenskú firmu, ktorá by sa dostala do podobných obrovských škandálov. Som rád, že sa Slováci začínajú viac prikláňať k domácim výrobkom,“ dodal.

Nadnárodné reťazce majú podľa Emila Macha s nadnárodnými firmami užšie väzby ako s domácimi výrobcami. „Niektoré globálne reťazce odmietajú slovenské potraviny, keďže obrovskí medzinárodní výrobcovia si dokážu krížovo dotovať jednotlivé produktové skupiny alebo dokonca v snahe ovládnuť trh niektorej krajiny strpieť aj vedomú stratu,“ vysvetlil predseda komory. SPPK preto v snahe ochrániť spotrebiteľa navrhne rezortom pôdohospodárstva a hospodárstva posilniť systém vnútroštátnej kontroly. Jedným z návrhov napríklad bude, aby sa posilnili kontroly skladovacích priestorov reštaurácií, hotelov či verejných stravovacích zariadení. Slovensko podľa SPPK nie je schopné v zahraničí účinne skontrolovať celý životný cyklus výrobku. „Pri domácom tovare a pri domácom dodávateľovi je to iné. Bitúnky majú stály veterinárny dozor, domáci výrobcovia si nechávajú certifikovať výrobný proces aj výrobu, do skladov a obchodov chodia inšpektori. Doma vieme nášho spotrebiteľa účinnejšie chrániť. V zmysle rozhodnutia amerického súdu argumenty o miliónových likvidačných pokutách na Slovensku neobstoja. Slovenský spotrebiteľ musí byť v centre nášho záujmu,“ uzatvoril Emil Macho.

Americká spoločnosť Johnson & Johnson (J&J) musí skupine žien, ktoré po používaní hygienických výrobkov obsahujúcich mastenec s azbestom ochoreli na rakovinu vaječníkov, zaplatiť pokutu a odškodné v celkovej výške 4,69 miliardy dolárov. Rozhodla o tom porota v štáte Missouri. Podľa agentúry Reuters ide doteraz o zďaleka najvyššiu čiastku, ktorú musí firma čeliaca podobným žalobám zaplatiť. Skupina 22 žien v spoločnej žalobe proti J&J tvrdila, že používanie niektorých výrobkov vrátane detského zásypu, ktoré obsahovali mastenec, im spôsobilo rakovinu vaječníkov. Podľa právnikov žalujúcich žien spoločnosť vedela o tom, že mastenec obsahuje azbest, ktorý môže spôsobovať rakovinu. Bez ohľadu na to výrobky predávala ďalej, pričom zákazníkov nevarovala, uviedli advokáti.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera