logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Nechváľte sa cudzím perím

18. júla 2018
Katarína Droppová 0
2684
Nechváľte sa cudzím perím

Komplexný mix komunikácie pozostáva z využívania rôznych typov médií, nemusí to byť hneď len reklama v televízii. Aktuálne výskumy ukazujú, že zákazníci si informácie o vás vyhľadávajú predovšetkým na internete, no spoľahnú sa aj na svojich priateľov či známych. A sledujú recenzie a hodnotenia, ktoré o vás nájdu. A práve toto je ďalší, veľmi dôležitý kanál komunikácie – nechať sa chváliť. Nie však chváliť samého seba – pretože to nie je príliš uveriteľné -, ale nechať za seba prehovoriť iných. Ako na to?

Sociálne médiá pod palcom

Veľké značky to už pochopili a tak využívajú svetoznámych youtuberov a blogerov, aby otestovali ich produkty a o zážitky sa podelili so svojimi fanúšikmi. Najznámejším príkladom, ktorý si založil svoje meno práve cez spoluprácu s tretími stranami, je značka Apple. Samozrejme, aj takáto spolupráca čosi stojí.

Aj na Slovensku však máme osobnosti, ktoré oslovujú našich fanúšikov, a spolupráca s nimi môže mať rôzne podoby. Od plne platenej až po bártrovú. Iné to je, keď sa im produkt páči, niečím ich osloví, zaujme – v takomto prípade je to win-win spolupráca. Vy získate oddaného fanúšika, ktorý však prostredníctvom svojej pozitívnej recenzie osloví stovky až tisíce ďalších ľudí.

Nemusia to však byť len ľudia špecializujúci sa na sociálne médiá. Osloviť je možné priamo aj svojich zákazníkov. Akonáhle budú mať kontakt s vašou firmou, nechajte ich povedať o tom a napísať o vás recenziu. Na tom však, aby bola pozitívna, musíte už zapracovať sami. Nejde o nič iné – len o ľudský prístup. A interakcie, samozrejme.

Budujte strategické partnerstvá

Recenzie či hodnotenia, ktoré sa ukážu cez interakcie a vynesú vás na vyššie miesta vo vyhľadávačoch, môžete však získavať aj rôznymi ďalšími spôsobmi. Vytvorte na svojich stránkach tagy ako influencer, novinár, bloger, super cool a podobne a práve vďaka nim viete následne odsledovať, čo robí a kto je práve táto cieľová skupina. Sledujte, čo robí a zdieľajte, zdieľajte, zdieľajte. Práve týmto prostredníctvom si môžete vybudovať nové vzťahy, nadviazať spoluprácu s vašou značkou. Môžu oceniť vašu prácu na ich zviditeľnení cez vaše médiá a na oplátku urobiť čosi pre vás. Samozrejme, zaujímavý produkt, čo ich osloví, je už príjemným bonusom, ktorý môže vašu spoluprácu posunúť na inú úroveň.

Spolupracovať môžete aj s odborníkmi či novinármi z vášho odboru, ktorí sa vám môžu vyjadriť do článku pre médium či do vášho blogu, ktorý by mal byť pravidelný. Aj takto si môžete vybudovať kredit, no tiež ďalšie prospešné vzťahy. Nakoniec môže byť takáto spolupráca výhodná aj pre vás, pretože ak ich osloví tretia strana či médium, môže vás odporučiť ako odborníka, či zahrnúť informácie o vás do svojho vlastného obsahu.

Práve vyvážená zmes výstupov je kľúčom k úspechu vašej komunikácie a ich výber záleží od vašich cieľov a publika. Inteligentná kombinácia rôznych typov médií a komunikačných kanálov by mala byť zameraná na posilnenie celkového vplyvu budovania povedomia o vašej značke, no tiež na udržanie rozumnej miery nákladov na nich vynaložených. Základom je dobré plánovanie, ktoré je ideálne zveriť odborníkom z komunikačných agentúr. Odporučia vám správny mix vlastných, platených aj spontánnych výstupov, v ktorých dokážu ukázať emócie, hodnotný a zaujímavý obsah pre vašich zákazníkov, skrátka váš jedinečný, autentický príbeh.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera