logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Ako si stoja Slováci v porovnaní s priemerom v Európe pri praní alebo upratovaní

3. júla 2018
Spotrebitelia 0
1638
Ako si stoja Slováci v porovnaní s priemerom v Európe pri praní alebo upratovaní

A.I.S.E (Medzinárodná asociácia pre detergenty a čistiace prostriedky, ktorej členom je Slovenské združenie pre značkové výrobky – SZZV) zverejnila výsledky pravidelného celoeurópskeho prieskumu spotrebiteľského správania, ktorý bol realizovaný aj na Slovensku. Podľa zistení, každú hodinu sa v Európe vyperie štyri milióny pracích dávok. Výsledky ukázali aj príležitosti pre zlepšenie v oblasti zodpovedného používania čistiacich prostriedkov. Takmer polovica spotrebiteľov pred kúpou si nečíta informácie na obale.

Bezpečnosť používania, správne dávkovanie

Výsledky prieskumu ukázali zaujímavé dáta s ohľadom na správne dávkovanie, udržateľnú spotrebu a bezpečné skladovanie. Zatiaľ čo 74% spotrebiteľov uviedlo, že považujú za jednoduché správne dávkovať čistiace prostriedky, len 57% uviedlo, že postupujú podľa inštrukcií výrobcov. Európania si stále nezvykli prať pri nízkej teplote. Európskym priemerom zostáva 42,6°C, a to aj napriek tomu, že s modernými pracími prostriedkami možno dosiahnuť nielen rovnakú mieru vyprania, ale aj úsporu energie a menší vplyv na životné prostredie.

Napriek intenzívnym upozorneniam je prekvapujúce, že takmer 36% rodín s malými deťmi stále neodkladá pracie prostriedky tak, aby neboli v ich dosahu.

Európa vs. Slovensko

Kým prieskum vyčíslil európsky priemer na 6,1 pracích cyklov za dva týždne na jednu domácnosť, Slováci perú mierne častejšie – 6,4 krát za 14 dní.

Na Slovensku sa v 77% domácnostiach perie len v automatickej práčke, 23% domácností kombinuje pranie v práčke s ručným praním.

Pri praní 65% Slovákov používa klasické pracie prášky (priemer v EÚ je 50%),  58% tekuté a gélové pracie prostriedky a pracie kapsule 27%.

70% opýtaných Slovákov považuje za jednoduché správne dávkovať čistiace prostriedky. Takmer 37% spotrebiteľov skladuje čistiace prostriedky nedostatočne.

Informácie na výrobkoch spotrebitelia nečítajú

Z prieskumu vyplynula skutočnosť, že záujem spotrebiteľov o informácie na obaloch klesá. Stále menej číta informácie o výrobku pred tým, než ho použijú, oproti roku 2008 klesol tento počet z 75% na 60%. Na otázku, či digitálne technológie ponúknu viac možnosti k prístupu k informáciám ohľadom čistiacich prostriedkov, 56% opýtaných súhlasilo, pričom 35% sa domnievalo, že dokonca môžu nahradiť informácie na obaloch.

Prezident A.I.S.E. Arndt Scheidgen skonštatoval, že hoci regulácia v oblasti detergentov bola úspechom, nová legislatíva, ktorá sa od vtedy prijala, viedla k nárastu povinností, a v konečnom dôsledku k neprehľadnosti označovaní a informovaní spotrebiteľov na obaloch výrobkov. „Neprehľadnosť a množstvo povinných informácií na výrobkoch sú kontraproduktívne vo vzťahu k bezpečnému používaniu. Vidíme, že správanie spotrebiteľa je viac ovplyvnené skúsenosťou ako čítaním informácií na obaloch. Veríme, že zjednodušenie značenia, ktoré umožní bezpečné a správne použitie produktov (napríklad použitím ikon) v kombinácií s transparentným zverejňovaním informácii prostredníctvom digitálnych prostriedkov, môže byť kľúčovou prioritou pre nadchádzajúce úpravy v legislatíve.“

Zodpovednosť za čistotu

Pokiaľ ide o triedenie odpadu, 48% spotrebiteľov tvrdí, že vždy triedi obaly z pracích prostriedkov, 89% je spokojných s kvalitou a výkonom týchto produktov a 61% verí, že inovácie môžu uskutočniť celé odvetvie viac udržateľným.

Zaujímavým zistením je skutočnosť, že v celej Európe je pomerne silne vnímaná hodnota čistoty a hygieny, a to nielen v domácnostiach, ale aj v reštauraáciach, hoteloch, nemocniciach, či vo verejnej doprave a iných verejných priestoroch. Potreba mať čistú domácnosť, či oblečenie je rovnako dôležitá ako mať kvalitné potraviny, uspokojujúce zamestnanie, či finančnú stabilitu (priemer v EÚ 90%, na Slovensku 91%).

Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky uzatvára, že čistota a hygiena v domácnostiach i mimo nich, ako hodnota sa opäť vysoko potvrdila v tomto prieskume: „Výrobcovia čistiacich prostriedkov sú zaviazaní pokračovať v poskytovaní tejto kľúčovej služby pre spoločnosť zodpovedným a udržateľným spôsobom, v úzkom dialógu so všetkými zúčastnenými stranami, avšak na prvom mieste so spotrebiteľom.“

 

 

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera