logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Ako si stoja Slováci v porovnaní s priemerom v Európe pri praní alebo upratovaní

3. júla 2018
Spotrebitelia 0
1518
Ako si stoja Slováci v porovnaní s priemerom v Európe pri praní alebo upratovaní

A.I.S.E (Medzinárodná asociácia pre detergenty a čistiace prostriedky, ktorej členom je Slovenské združenie pre značkové výrobky – SZZV) zverejnila výsledky pravidelného celoeurópskeho prieskumu spotrebiteľského správania, ktorý bol realizovaný aj na Slovensku. Podľa zistení, každú hodinu sa v Európe vyperie štyri milióny pracích dávok. Výsledky ukázali aj príležitosti pre zlepšenie v oblasti zodpovedného používania čistiacich prostriedkov. Takmer polovica spotrebiteľov pred kúpou si nečíta informácie na obale.

Bezpečnosť používania, správne dávkovanie

Výsledky prieskumu ukázali zaujímavé dáta s ohľadom na správne dávkovanie, udržateľnú spotrebu a bezpečné skladovanie. Zatiaľ čo 74% spotrebiteľov uviedlo, že považujú za jednoduché správne dávkovať čistiace prostriedky, len 57% uviedlo, že postupujú podľa inštrukcií výrobcov. Európania si stále nezvykli prať pri nízkej teplote. Európskym priemerom zostáva 42,6°C, a to aj napriek tomu, že s modernými pracími prostriedkami možno dosiahnuť nielen rovnakú mieru vyprania, ale aj úsporu energie a menší vplyv na životné prostredie.

Napriek intenzívnym upozorneniam je prekvapujúce, že takmer 36% rodín s malými deťmi stále neodkladá pracie prostriedky tak, aby neboli v ich dosahu.

Európa vs. Slovensko

Kým prieskum vyčíslil európsky priemer na 6,1 pracích cyklov za dva týždne na jednu domácnosť, Slováci perú mierne častejšie – 6,4 krát za 14 dní.

Na Slovensku sa v 77% domácnostiach perie len v automatickej práčke, 23% domácností kombinuje pranie v práčke s ručným praním.

Pri praní 65% Slovákov používa klasické pracie prášky (priemer v EÚ je 50%),  58% tekuté a gélové pracie prostriedky a pracie kapsule 27%.

70% opýtaných Slovákov považuje za jednoduché správne dávkovať čistiace prostriedky. Takmer 37% spotrebiteľov skladuje čistiace prostriedky nedostatočne.

Informácie na výrobkoch spotrebitelia nečítajú

Z prieskumu vyplynula skutočnosť, že záujem spotrebiteľov o informácie na obaloch klesá. Stále menej číta informácie o výrobku pred tým, než ho použijú, oproti roku 2008 klesol tento počet z 75% na 60%. Na otázku, či digitálne technológie ponúknu viac možnosti k prístupu k informáciám ohľadom čistiacich prostriedkov, 56% opýtaných súhlasilo, pričom 35% sa domnievalo, že dokonca môžu nahradiť informácie na obaloch.

Prezident A.I.S.E. Arndt Scheidgen skonštatoval, že hoci regulácia v oblasti detergentov bola úspechom, nová legislatíva, ktorá sa od vtedy prijala, viedla k nárastu povinností, a v konečnom dôsledku k neprehľadnosti označovaní a informovaní spotrebiteľov na obaloch výrobkov. „Neprehľadnosť a množstvo povinných informácií na výrobkoch sú kontraproduktívne vo vzťahu k bezpečnému používaniu. Vidíme, že správanie spotrebiteľa je viac ovplyvnené skúsenosťou ako čítaním informácií na obaloch. Veríme, že zjednodušenie značenia, ktoré umožní bezpečné a správne použitie produktov (napríklad použitím ikon) v kombinácií s transparentným zverejňovaním informácii prostredníctvom digitálnych prostriedkov, môže byť kľúčovou prioritou pre nadchádzajúce úpravy v legislatíve.“

Zodpovednosť za čistotu

Pokiaľ ide o triedenie odpadu, 48% spotrebiteľov tvrdí, že vždy triedi obaly z pracích prostriedkov, 89% je spokojných s kvalitou a výkonom týchto produktov a 61% verí, že inovácie môžu uskutočniť celé odvetvie viac udržateľným.

Zaujímavým zistením je skutočnosť, že v celej Európe je pomerne silne vnímaná hodnota čistoty a hygieny, a to nielen v domácnostiach, ale aj v reštauraáciach, hoteloch, nemocniciach, či vo verejnej doprave a iných verejných priestoroch. Potreba mať čistú domácnosť, či oblečenie je rovnako dôležitá ako mať kvalitné potraviny, uspokojujúce zamestnanie, či finančnú stabilitu (priemer v EÚ 90%, na Slovensku 91%).

Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky uzatvára, že čistota a hygiena v domácnostiach i mimo nich, ako hodnota sa opäť vysoko potvrdila v tomto prieskume: „Výrobcovia čistiacich prostriedkov sú zaviazaní pokračovať v poskytovaní tejto kľúčovej služby pre spoločnosť zodpovedným a udržateľným spôsobom, v úzkom dialógu so všetkými zúčastnenými stranami, avšak na prvom mieste so spotrebiteľom.“

 

 

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera