
V uplynulom obchodnom roku nakúpil Lidl od slovenských dodávateľov tovar v hodnote štvrť miliardy eur. Viac ako štyri pätiny z tejto sumy predstavovali výrobky určené pre domáci trh, zvyšok bol export slovenských firiem do zahraničia.
Na pultoch predajní Lidl Slovenská republika sa v období od marca 2017 do februára 2018 objavili výrobky, ktorých nákupná cena spolu prevyšovala 200 miliónov eur. Počet slovenských dodávateľov v Lidle narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako 10 % a momentálne ich je približne 150.
„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Diskontný reťazec v spomenutom období predstavil viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 132 predajniach Lidla na Slovensku. Na jeseň rozšíril Lidl svoju ponuku o tematický týždeň Vyrobené na Slovensku a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom 5 cenových hitov zo Slovenska. Obchodný reťazec taktiež na jeseň oslovil slovenských dodávateľov výzvou Dajte o sebe vedieť.
V obchodnom roku 2017 využilo celkovo 48 slovenských producentov Lidlom ponúknutú možnosť exportovať svoje výrobky. Na pulty predajní Lidl v celkovo dvanástich krajinách putovalo viac ako 200 druhov výrobkov v nákupnej hodnote bezmála 45 miliónov eur. Oproti predošlému roku ide o dvadsaťpercentný nárast. Najviac tovaru smerovalo na pulty predajní v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Litve a Poľsku. Slovenské výrobky sa však v obchodnom roku 2017 predávali aj v Lidloch v Rakúsku, Belgicku, Nemecku či Švajčiarsku. Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti Agro Tami, Mecom, Rajo, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue.
Najviac slovenských potravín je podľa prieskumu spoločnosti GfK, ktorý si objednala Potravinárska komora Slovenska, zastúpených už tradične na regáloch reťazcov Coop Jednota (56 %) a CBA (50 %), v Lidle je to naopak najmenej, len 16 %. Podiel vystavenia domácich výrobkov však v Lidle rastie.