logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Pekári nechcú vyrábať do straty. So slovenskými obchodníkmi spúšťajú iniciatívu Poctivý obchod

28. júna 2018
Správy 0
1351
Pekári nechcú vyrábať do straty. So slovenskými obchodníkmi spúšťajú iniciatívu Poctivý obchod

Za posledných šesť rokov bolo na Slovensku zavretých desať pekární. Vplyvom najnovšieho sociálneho balíčka, ktorý zvyšoval príplatky za prácu v noci, cez víkendy či sviatky, tri pekárne avizovali hromadné prepúšťanie. Ďalšie hovoria o tom, že budú musieť znížiť kapacity alebo prestať zavážať nadnárodné reťazce. „Hovoríme iba o prvom mesiaci. Dopady sociálneho balíčka sa budú len stupňovať,“ hovorí podpredseda Rady pekárov SR Viktor Gumán.

Napríklad kilogramový chlieb stojí približne toľko, koľko stál v roku 2009. Cena bieleho rožka sa podľa Štatistického úradu drží už desať rokov na úrovni šesť centov. Pekári tak vyrábajú základné produkty do straty. Aj preto sa Rada pekárov SR, ktorá združuje všetky stavovské organizácie v pekárenskej výrobe na Slovensku, a Zväz obchodu Slovenskej republiky (ZO SR), ktorý zastupuje slovenských obchodníkov, rozhodli podpísať Memorandum o poctivom obchode. „Obchodníci združení v ZO SR vždy podporovali slovenských prvovýrobcov alebo spracovateľský priemysel a ponúkali ich výrobky aj v čase, keď neexistovala takáto spoločenská „objednávka“ a udržiavali s nimi vždy korektné obchodné vzťahy,“ uvádza prezident ZO SR Martin Katriak (na foto vľavo).

V duchu memoranda sa Rada pekárov SR zaväzuje vyvíjať maximálne úsilie pri transparentnom zdôvodnení predajnej ceny a cenových návrhov pekárenských výrobkov, konštantnú podporu slovenských obchodov a obchodných sietí vo vzťahu ku spoľahlivosti, kvalite a dostupnosti slovenských pekárenských výrobkov a vytvorenie spravodlivých obchodných podmienok pre všetkých odberateľov. Zväz obchodu SR bude podporovať a propagovať slovenských prvovýrobcov pekárenských výrobkov, spolupracovať pri tvorbe cenových dohôd a rešpektovať a dodržiavať ustanovenia platného Zákona o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch, ktorých predmetom sú potraviny.

„Toto nie je formálny úkon, práve naopak. Mala by byť vytvorená webová stránka, kde budú zverejnené kritéria poctivého obchodu, po dohode so Zväzom obchodu budeme označovať obchody logom Poctivý obchod a chceme aj spotrebiteľov informovať o tom, za akých podmienok pekári i iné odvetvia, vyrábajú a za akých svoje produkty predávajú. Spotrebiteľ sa bude môcť rozhodnúť, koho podporí,“ dodáva Viktor Gumán (na foto vpravo).

Podľa pekárov je základný problém, že niektoré zahraničné reťazce majú dominantné postavenie a akékoľvek zvýšenie nákladov je takmer nemožné pretaviť do cien. Ceny sú tak umelo držané na nízkej úrovni. Nadnárodné reťazce s tvrdeniami nesúhlasia. „Slovenská aliancia moderného obchodu sa nemôže vyjadrovať k cenovým politikám svojich členov, ale dôrazne sa ohradzuje voči tvrdeniu, že jej členovia umelo deformujú pultové ceny pekárenských výrobkov. Faktom je, že obchodníci výrobné náklady výrobcov reálne nepoznajú a ani ich nemajú ako zistiť. Sú obchodným tajomstvom každej spoločnosti a je slobodným rozhodnutím každého dodávateľa, ako ich premietne do konečnej ceny pre odberateľa,“ konštatuje Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera