logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Pekári nechcú vyrábať do straty. So slovenskými obchodníkmi spúšťajú iniciatívu Poctivý obchod

28. júna 2018
Správy 0
1575
Pekári nechcú vyrábať do straty. So slovenskými obchodníkmi spúšťajú iniciatívu Poctivý obchod

Za posledných šesť rokov bolo na Slovensku zavretých desať pekární. Vplyvom najnovšieho sociálneho balíčka, ktorý zvyšoval príplatky za prácu v noci, cez víkendy či sviatky, tri pekárne avizovali hromadné prepúšťanie. Ďalšie hovoria o tom, že budú musieť znížiť kapacity alebo prestať zavážať nadnárodné reťazce. „Hovoríme iba o prvom mesiaci. Dopady sociálneho balíčka sa budú len stupňovať,“ hovorí podpredseda Rady pekárov SR Viktor Gumán.

Napríklad kilogramový chlieb stojí približne toľko, koľko stál v roku 2009. Cena bieleho rožka sa podľa Štatistického úradu drží už desať rokov na úrovni šesť centov. Pekári tak vyrábajú základné produkty do straty. Aj preto sa Rada pekárov SR, ktorá združuje všetky stavovské organizácie v pekárenskej výrobe na Slovensku, a Zväz obchodu Slovenskej republiky (ZO SR), ktorý zastupuje slovenských obchodníkov, rozhodli podpísať Memorandum o poctivom obchode. „Obchodníci združení v ZO SR vždy podporovali slovenských prvovýrobcov alebo spracovateľský priemysel a ponúkali ich výrobky aj v čase, keď neexistovala takáto spoločenská „objednávka“ a udržiavali s nimi vždy korektné obchodné vzťahy,“ uvádza prezident ZO SR Martin Katriak (na foto vľavo).

V duchu memoranda sa Rada pekárov SR zaväzuje vyvíjať maximálne úsilie pri transparentnom zdôvodnení predajnej ceny a cenových návrhov pekárenských výrobkov, konštantnú podporu slovenských obchodov a obchodných sietí vo vzťahu ku spoľahlivosti, kvalite a dostupnosti slovenských pekárenských výrobkov a vytvorenie spravodlivých obchodných podmienok pre všetkých odberateľov. Zväz obchodu SR bude podporovať a propagovať slovenských prvovýrobcov pekárenských výrobkov, spolupracovať pri tvorbe cenových dohôd a rešpektovať a dodržiavať ustanovenia platného Zákona o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch, ktorých predmetom sú potraviny.

„Toto nie je formálny úkon, práve naopak. Mala by byť vytvorená webová stránka, kde budú zverejnené kritéria poctivého obchodu, po dohode so Zväzom obchodu budeme označovať obchody logom Poctivý obchod a chceme aj spotrebiteľov informovať o tom, za akých podmienok pekári i iné odvetvia, vyrábajú a za akých svoje produkty predávajú. Spotrebiteľ sa bude môcť rozhodnúť, koho podporí,“ dodáva Viktor Gumán (na foto vpravo).

Podľa pekárov je základný problém, že niektoré zahraničné reťazce majú dominantné postavenie a akékoľvek zvýšenie nákladov je takmer nemožné pretaviť do cien. Ceny sú tak umelo držané na nízkej úrovni. Nadnárodné reťazce s tvrdeniami nesúhlasia. „Slovenská aliancia moderného obchodu sa nemôže vyjadrovať k cenovým politikám svojich členov, ale dôrazne sa ohradzuje voči tvrdeniu, že jej členovia umelo deformujú pultové ceny pekárenských výrobkov. Faktom je, že obchodníci výrobné náklady výrobcov reálne nepoznajú a ani ich nemajú ako zistiť. Sú obchodným tajomstvom každej spoločnosti a je slobodným rozhodnutím každého dodávateľa, ako ich premietne do konečnej ceny pre odberateľa,“ konštatuje Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok