logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len...
  • Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom...
  • V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne...
  • Spoločnosť Terno real estate rozšírila v novembri svoju sieť o tri predajne v Bratislave, Senci...

Podiel slovenských výrobkov v regáloch je len necelých 38 percent. Za sedem rokov klesol zhruba o desatinu

22. júna 2018
Správy 0
3213
Podiel slovenských výrobkov v regáloch je len necelých 38 percent. Za sedem rokov klesol zhruba o desatinu

Podiel slovenských výrobkov v regáloch je iba 37,7 percenta. Ešte pred siedmimi rokmi pritom dosahoval polovicu. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK, ktorý si objednala Potravinárska komora Slovenska. Najvyššie zastúpenie je v kategóriách mlieko (67 %) a vody a minerálky (55 %). Najviac slovenských výrobkov má Coop Jednota (56 %) a CBA (50 %), najmenej reťazec Lidl (16 %). 

Zo slovenských potravín sa okrem mlieka, vôd a minerálok v regáloch najčastejšie vyskytujú pivo, víno, liehoviny a destiláty (49 %) a balené mäsové výrobky (47 %). Najmenšie zastúpenie majú v kategóriách nečokoládových cukroviniek (9 %), olejov (10 %), konzervovaných produktov (13 %) a čokoládových cukroviniek (18 %). Podiel vystavenia slovenských výrobkov ostal vo väčšine kategórií stabilný, poklesol iba v kategórii vína.

Bodujú Coop Jednota a CBA

Najviac slovenských potravín je zastúpených už tradične na regáloch reťazcov Coop Jednota (56 %) a CBA (50 %), najmenej v reťazci Lidl (16 %). Podiel vystavenia domácich výrobkov mierne vzrástol oproti minulému roku v reťazcoch Lidl, Tesco a CBA, poklesol v Metre. V ostatných sieťach ostal nezmenený na úrovni predchádzajúceho roka.

Pokles sa zastavil, obchodníci chcú viac slovenského

V minulom roku bol podiel vystavených slovenských produktov o niečo menší ako v tomto roku, a to 37,2 percenta. Dlhodobé merania od roku 2011 ukazujú, že podiel vystavenia slovenských potravín do roku 2017 permanentne klesal, v roku 2018 sa tento pokles zastavil. „V posledných mesiacoch sme zaznamenali zvýšenú snahu obchodných reťazcov o získavanie slovenských dodávateľov, ako aj ich spoločnú iniciatívu s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktorá viedla k zavádzaniu takzvaných regionálnych pultov. Túto snahu samozrejme oceňujeme, pretože len spoločným úsilím všetkých zainteresovaných strán sa nám podarí zvrátiť veľmi nelichotivú situáciu v slovenskom potravinárstve,“ uviedol Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska.

„Ako však ukazujú čísla, regionálne pulty ani malí dodávatelia sami o sebe výrazné zvýšenie podielu slovenských potravín neprinesú. Sú však vynikajúcim nástrojom na to, aby sa ku slovenským spotrebiteľom dostali kvalitné potraviny vyrobené v ich regióne. Pre ministerstvo aj samotné reťazce by to mal byť signál, že je potrebné si opätovne sadnúť za jeden stôl s potravinármi, dôkladne prediskutovať situáciu v slovenskom potravinárskom priemysle a priniesť také riešenia, ktoré nás dostanú minimálne na úroveň roka 2011,“ dodáva Daniel Poturnay.

Prieskum GfK sa uskutočňuje osobným zberom dát prostredníctvom anketárov v 360 predajniach maloobchodných reťazcov v celej Slovenskej republike. Terénny zber údajov prebiehal v marci tohto roka v rovnakých predajniach ako v roku 2017.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Kontroly SOI odhalili vážny problém. Cigarety si kúpi každé tretie dieťa

K cigaretám sa stále bez problémov dostanú nielen tínedžeri, ale aj deti. Nepýtajú si len klasické cigarety, ale stále častejšie siahajú po e-cigaretách či nikotínových vrecúškach. Potvrdili to aj aktuálne kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktoré v spolupráci s iniciatívou Na veku záleží prebiehali po celom Slovensku. Tie odhalili vážny problém. Cigarety či iné produkty určené na fajčenie si […]

Slovensko bez ohorkov? Tabakové spoločnosti vytvárajú systém, ktorý má znížiť negatívne vplyvy odpadu z ich výrobkov.

Menej voľne pohodených cigaretových ohorkov, osveta o environmentálnych rizikách a správnom nakladaní s týmto druhom odpadu, ale i podpora inovatívnych spôsobov jeho využitia. To sú ciele novovzniknutej spoločnosti SPAK-EKO, a.s., ktorá zastrešuje aktivity tabakových spoločností zamerané na znižovanie vplyvu odpadu z ich výrobkov na životné prostredie. Vytvorenie špecializovanej spoločnosti má pomôcť naplniť prísne požiadavky, ktoré prináša nová […]

Sodastream je opäť bližšie k zákazníkom, kúpiť sa dá už aj v predajniach Billa

V predajniach BILLA si zákazníci môžu zakúpiť už aj sortiment SodaStream a vymeniť originálne bombičky. Spoluprácou BILLA rozšírila svoje portfólio udržateľného tovaru, SodaStream dostupnosť svojich výrobkov a služieb. Od novembra pribudol k viac než 1000 autorizovaným predajcom SodaStream nový partner. V sieti potravín BILLA si zákazníci môžu spolu s bežným nákupom zakúpiť aj prístroj SodaStream, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

30. 11. 2023, galavečer Dôveryhodné značky, Bratislava

20. – 21. 3. 2024, kongres Samoška, Košice

Profily

Obchod očami

Obchod očami Štefana Mácsadiho, predsedu predstavenstva Coop Jednoty Nové Zámky: Bratislavský zákazník vyhľadáva akciový tovar menej

8. novembra 2023

Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu: Obchodníci infláciu tlmili

19. októbra 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera