logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Katarína Droppová: Internet a WOM hýbu obchodom

21. júna 2018
Blog 0
2373
Katarína Droppová: Internet a WOM hýbu obchodom

V minulom blogu sme si povedali viac o systéme komunikácie skrývajúcim sa pod skratkou PESO, teda platené (paid), získané (earned), zdieľané či sociálne (shared/social) a nakoniec vlastnené (owned) médiá. Na optimálne oslovenie zákazníkov je vhodné a žiaduce využívať všetky, ale najlepšie je začať od seba.

Vedeli ste, že podľa výskumu, ktorý robila spoločnosť Forrester, počas takmer dvoch tretín nákupného cyklu vaši budúci zákazníci vyhľadávajú na získanie informácií o váš či vašich produktoch on-line vyhľadávače a hneď potom sa na skúsenosti s vami pýtajú svojich blízkych a známych? Takže internet a WOM efekt (word-of-mouth) hýbu svetom obchodu. Ľudia totiž radi uveria druhým ľuďom.

A aj potom, keď už o vás niečo zistia a získajú aj bližšie informácie o vašich produktoch alebo službách, opäť siahajú po on-line vyhľadávačoch. Aby si prečítali recenzie na vaše produkty, prípadne sa dozvedeli viac o vás z diskusií a článkov. Takže sa zase v podstate obracajú na ľudí.

Z tohto dôvodu je ideálne začať komunikovať od seba. Vlastnené či vlastné médiá sú totiž tie, ktoré dokážete mať pevne v rukách a pod kontrolou. Či už ide o vlastný firemný blog, web, firemné stránky na sociálnych médiách (od Facebooku až po LinkedIn), vlastný firemný časopis, katalógy alebo newsletter… Záleží len na vás a vašich možnostiach a kapacitách.

Čím viac, tým lepšie

Prečo čím viac, tým lepšie? Pretože okrem kontroly viete ich obsah aj najviac ovplyvňovať. Tu nemám na mysli šíriť dezinformácie, ale upozorniť na pozitíva, kladné stránky a benefity toho, čo ponúkam. Prečo sa predsa nepochváliť ocenením, ktoré môj produkt dosiahol? Prečo nepovedať, čím je lepší, ako konkurencia?

No aj tu je dôležité komunikovať pravidelne a na úrovni. Nenadarmo sa hovorí, že obal predáva. Iste, je dôležité mať zaujímavý a hodnotný obsah, ale aj to, ako bude doručený/odetý, ovplyvňuje proces rozhodovania zákazníkov. A aj s tým vám poradia odborníci z komunikačných agentúr.

Len vďaka prepracovanej komunikácii sa stane, že to budete práve vy, kto sa vďaka kvalitnému obsahu umiestni na poprednej, ak nie hneď prvej, pozícii, keď budú hľadať informácie napríklad na Google z vašej oblasti. Pretože aj Google vás bude vidieť ako experta. A to predsa ide. No keďže sa dá povedať, že online a WOM sú spojené nádoby, nabudúce si povieme viac o ľudskej stránke komunikácie.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera