logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Biopotraviny rástli o osem percent. Ich podiel na nákupnom koši je však len necelé percento

21. júna 2018
Správy 0
2126
Biopotraviny rástli o osem percent. Ich podiel na nákupnom koši je však len necelé percento

Predaj biopotravín na Slovensku rastie, ale stále tvoria len málo významnú časť nákupného koša. Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen presiahli tržby za biopotraviny v období od mája minulého roku do tohtoročného apríla 25 miliónov eur s medziročným rastom o osem percent. Veľký podiel majú bio potraviny v nákupnom košíku zloženom z výrobkov privátnych značiek, až 42 percent.

Bio segment v maloobchodných predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom a v drogériách však napriek rastu stále tvorí len necelé percento (0,83 percenta) z celkového nákupného koša a jeho podiel sa za posledné roky zvyšuje iba mierne. Nielsen pritom skúmal bio segment balených potravín, to znamená bez takzvaných čerstvých potravín, ako sú chlieb, pečivo, ovocie, zelenina či mäso.

„Aj keď bio potraviny rastú v tržbách medziročne rýchlejšie ako celý kôš potravinárskych kategórií, ich vzostup sa za posledný rok oproti predošlému obdobiu spomalil, pod čo sa podpísal slabší úvod tohto roka. Tržby za celý potravinový kôš rástli za prvé štyri mesiace tohto roka o necelé štyri percentá, bio segment však len o 0,4 percenta,“ uviedla Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen.

Obratovo najvýznamnejšie bio segmenty sú v kategóriách detská hotová výživa, kde bio produkty tvoria až desatinu z celkových tržieb kategórie a dosiahli ročný obrat vo výške 2,7 milióna eur. Nasleduje trvanlivé mlieko a kuchynské oleje, obe kategórie s podielom bio segmentu osem perecent z tržieb a s celkovým obratom bio produktov okolo dvoch miliónov eur. Do top 5 kategórií sa zaradili aj jogurty a trvanlivé rastlinné mlieka.

Najväčšie zastúpenie bio produktov v rámci porovnávaných kategórií (to znamená kategórie s ročným obratom väčším ako pol milióna eur) je v trvanlivom rastlinnom mlieku, kde až 36 percent z celkových tržieb tejto kategórie putuje na bio produkty. Nasledujú detské kategórie: suchá strava s podielom bio 29 percent, detská hotová výživa s podielom 22 percent a v detskom sušenom mlieku si ukrajujú bio produkty 12 percent z obratu celej kategórie.

Bio privátky výrazne posilňujú

Kým podiel privátnych značiek z koša potravinárskych kategórií viac menej stagnuje na úrovni približne 22 percent, v bio segmente sa tržby za vlastné značky potravinárskych aj drogistických reťazcov tešia výraznému medziročnému nárastu o 26 percent. Už pred rokom generovali bio privátky viac ako tretinu z obratu celého bio potravinárskeho koláča, a v poslednom roku sa ich podiel vyšplhal až na 42 percent.

„Celkové lepšie postavenie privátnych značiek v bio segmente potvrdzuje fakt, že drahšie bio produkty sa pre spotrebiteľov stávajú cenovo lákavejšími pod hlavičkou privátky, kým v štandardných potravinových kategóriách značkové produkty výrazne viac promujú a cenovo sa približujú privátnym značkám,“ uviedla Mária Hukelová.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera