logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Biopotraviny rástli o osem percent. Ich podiel na nákupnom koši je však len necelé percento

21. júna 2018
Správy 0
2195
Biopotraviny rástli o osem percent. Ich podiel na nákupnom koši je však len necelé percento

Predaj biopotravín na Slovensku rastie, ale stále tvoria len málo významnú časť nákupného koša. Podľa údajov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen presiahli tržby za biopotraviny v období od mája minulého roku do tohtoročného apríla 25 miliónov eur s medziročným rastom o osem percent. Veľký podiel majú bio potraviny v nákupnom košíku zloženom z výrobkov privátnych značiek, až 42 percent.

Bio segment v maloobchodných predajniach s potravinami a zmiešaným tovarom a v drogériách však napriek rastu stále tvorí len necelé percento (0,83 percenta) z celkového nákupného koša a jeho podiel sa za posledné roky zvyšuje iba mierne. Nielsen pritom skúmal bio segment balených potravín, to znamená bez takzvaných čerstvých potravín, ako sú chlieb, pečivo, ovocie, zelenina či mäso.

„Aj keď bio potraviny rastú v tržbách medziročne rýchlejšie ako celý kôš potravinárskych kategórií, ich vzostup sa za posledný rok oproti predošlému obdobiu spomalil, pod čo sa podpísal slabší úvod tohto roka. Tržby za celý potravinový kôš rástli za prvé štyri mesiace tohto roka o necelé štyri percentá, bio segment však len o 0,4 percenta,“ uviedla Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen.

Obratovo najvýznamnejšie bio segmenty sú v kategóriách detská hotová výživa, kde bio produkty tvoria až desatinu z celkových tržieb kategórie a dosiahli ročný obrat vo výške 2,7 milióna eur. Nasleduje trvanlivé mlieko a kuchynské oleje, obe kategórie s podielom bio segmentu osem perecent z tržieb a s celkovým obratom bio produktov okolo dvoch miliónov eur. Do top 5 kategórií sa zaradili aj jogurty a trvanlivé rastlinné mlieka.

Najväčšie zastúpenie bio produktov v rámci porovnávaných kategórií (to znamená kategórie s ročným obratom väčším ako pol milióna eur) je v trvanlivom rastlinnom mlieku, kde až 36 percent z celkových tržieb tejto kategórie putuje na bio produkty. Nasledujú detské kategórie: suchá strava s podielom bio 29 percent, detská hotová výživa s podielom 22 percent a v detskom sušenom mlieku si ukrajujú bio produkty 12 percent z obratu celej kategórie.

Bio privátky výrazne posilňujú

Kým podiel privátnych značiek z koša potravinárskych kategórií viac menej stagnuje na úrovni približne 22 percent, v bio segmente sa tržby za vlastné značky potravinárskych aj drogistických reťazcov tešia výraznému medziročnému nárastu o 26 percent. Už pred rokom generovali bio privátky viac ako tretinu z obratu celého bio potravinárskeho koláča, a v poslednom roku sa ich podiel vyšplhal až na 42 percent.

„Celkové lepšie postavenie privátnych značiek v bio segmente potvrdzuje fakt, že drahšie bio produkty sa pre spotrebiteľov stávajú cenovo lákavejšími pod hlavičkou privátky, kým v štandardných potravinových kategóriách značkové produkty výrazne viac promujú a cenovo sa približujú privátnym značkám,“ uviedla Mária Hukelová.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera