
Írsky predajca oblečenia Primark je pripravený vstúpiť na slovenský trh. Chýbajú mu však ľudia. Primark by mohol prísť na Slovensko najskôr o dva roky, presný termín ešte nie je známy.
„V jednej prevádzke by potreboval naraz zamestnať 300 až 400 vyškolených ľudí,“ uvádza Peter Pohanka, riaditeľ oddelenia prenájmu maloobchodných priestorov realitno-poradenskej spoločnosti CBRE. Podľa jeho slov majú pri expanzii problém s chýbajúcimi ľuďmi aj značky, ktoré chcú otvoriť na výrazne menších plochách, a teda hľadajú aj menej pracovnej sily.
Primark na svoju filiálku potrebuje zhruba päť až osem tisíc metrov štvorcových. Výnimkou nie sú ani väčšie prevádzky, niektoré majú aj 14-tisíc metrov štvorcových. Írsky predajca sa pritom na Slovensko intenzívne pozerá už niekoľko rokov, chýbajúca plocha ho však brzdí.
„V súčasnosti nie je obchodné centrum alebo pripravená budova v rámci centra, ktorá by bola schopná obsiahnuť takú veľkú prevádzku. To samotný horizont vstupu na slovenský trh limituje na minimálne dva roky,“ pokračuje Peter Pohanka. Ako však dodáva, v stratégii expanzie je trh schválený, takže na Slovensko Primark prísť chce.
Možno však špekulovať, či mu potrebné metre štvorcové neponúknu napríklad dostavby bratislavských obchodných centier Aupark, Eurovea či pripravované Nivy.
Primark ešte neotvoril ani v susednom Česku. Presný termín, kedy tam príde, tiež nie je známy, hoci sa o jeho vstupe už dlhšiu dobu špekuluje. Firma sa momentálne zamerala na expanziu do Poľska či do Francúzska, naše krajiny by mali prísť na rad až neskôr.
Foto: www.ilondyn.com