logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

V roku 2018 otrasú obchodom tieto trendy

6. júna 2018
Dáta 0
2559
V roku 2018 otrasú obchodom tieto trendy

Ktoré technológie a nové stratégie ovplyvnia, možno aj úplne prevrátia retailový trh v roku 2018? Diskutovalo sa o nich na konferencii National Retail Federation (NRF) Retail´s Big Show v New Yorku.

Prémiové doručenie

Ponuky spojené s doručením tovaru by mali vzrásť v priebehu niekoľkých nasledujúcich mesiacov. Tento trend je pozorovaný napríklad u nemeckého on-line hráča Zalando. V Belgicku testuje doručenie tam, kde sa práve zákazník nachádza, napríklad pred vchodom do školy. V Paríži a okolitých regiónoch sa tento internetový predajca spojil so start-upom Stuart, ktorý na žiadosť zákazníka zaistí vrátenie tovaru. „Poslíček dorazí k zákazníkovi domov, aby prevzal balíček s výrobkom, ktorý dotyčný chce vrátiť. Všetko je vybavené za 15 minút. Táto služba by sa mohla rýchlo stať novým štandardom,“ myslí si Yannick Franc, riaditeľ retailovej stratégie a internetového obchodu konzultačnej firmy Equancy, ktorý vystúpil na konferencii National Retail Federation (NRF) Retail´s Big Show v New Yorku.

Robotizácia skladov

Aby odpovedali na očakávania čím ďalej náročnejších spotrebiteľov a na svoje neustále rastúce aktivity, retaileri a internetové obchody investujú do logistiky. A v záujme zvýšenia produktivity stále viac z nich pristupuje k robotizácii. Jedným z príkladov je Cdiscount v Bordeaux, ktorý vďaka partnerstvu so spoločnosťou Exotec Solutions vyvinul malú flotilu robotov. Na druhej strane skupina Casino bude používať logistickú platformu a software britskej spoločnosti Ocado, ktorá je kráľom automatizácie v rámci potravinových internetových obchodov. Sklad poslednej generácie by mal začať slúžiť v parížskom regióne najneskôr do dvoch rokov. Monoprix je prvá značka francúzskej skupiny, ktorá bude klásť doraz na tieto technológie, aby zlepšila svoju aktivitu v e-commerce.

Rozšírená realita a virtuálny „nástroj“

Ikea, Amazon, ale i La Redoute a ďalší retaileri predstavili aplikácie rozšírenej reality, aby užívateľom umožnili vizualizovať konkrétny predmet v ich interiéri. Vďaka pokročilým technológiám, ktoré priniesli Apple a Google, sa tieto riešeni astávajú praktickými a príhodnými. Ďalším príkladom je skúsenosť športového obchodu Decathlon, ktorý vo virtuálnej realite umožnil zákazníkom dostať sa na obmedzenom priestorek väčšej ponuke stanov. Týchto pár príkladov by malo ukázať cestu, po ktorej je dobré sa v tomto roku vydať.

Umenie rozprávať príbehy

Obsah sa stal kľúčovým elementom stratégie tých obchodov, ktoré aktuálne majú schopnosť sa obracať priamo na spotrebiteľa. „Je potrebné ovládať ozajstný manažment obsahu, inak môžete posielať svojím zákazníkom protichodné odkazy. Rozvoj videa je dobrou pákou pre obchody za podmienky, že k tomu pristúpia zodpovedne,“ usudzuje Yannick Franc. Podľa neho si obchody musia zostaviť edičný kalendár, presne ako v redakcii. A pretože stále viac z nich pracuje s agentúrami, ktoré sa zaoberajú produkciou obsahu, niektorí premýšľajú o internalizácii týchto zdrojov.

Znásobenie počtu akvizít a partnerstiev

Rok 2017 bol poznamenaný istým počtom akvizícii, z ktorých prekvapila napríklad kúpa Whole Foods Amazonom. Táto koncentrácia kamenného a on-line sveta bude pokračovať i v tomto roku, a to formou akvizícií alebo partnerstiev podľa vzoru strategického spojenia medzi Alibabou a Auchanom v Číne. „Ale technologické akvizície už nestačia. Keď Walmart kupuje on-line špecialistu na módu Bonobos, nejde len o technológiu. Chce tiež pochopiť úplne nový trh a osvojiť si jeho kultúru. Tento typ aktivít bude pokračovať vo Francúzsku i v Európe,“ myslí si Xavier Faure, spoluzakladateľ spoločnosti Spring Invest, ktorý predstavuje investičný fond určený na inovácie v retaile. Rozvoj hlasového obchodu je predovšetkým otázkou rozhrania. Budú ale všetky tieto akvizície vhodné? „Prínosná je jedna z dvoch akvizícií,“ odpovedá Xavier Faure. „Každá skupina sa bude musieť zamýšľať nad svojimi slabosťami a tiež nad tým, akým smerom chce ísť ďalej.“

Hannah Beraud, tovarapredaj@atoz.sk

Ďalšie trendy, ktoré tento rok ovplyvnia retail si prečítate v časopise Tovar&Predaj 5 – 6/2018.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera