logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Opaľovacej kozmetiky spotrebovali Slováci skoro o pätinu viac

5. júna 2018
Správy 0
1179
Opaľovacej kozmetiky spotrebovali Slováci skoro o pätinu viac

Dopyt po opaľovacej kozmetike na Slovensku rastie. Za posledných dvanásť mesiacov sa v maloobchodných predajniach potravín a drogériách predalo viac ako jeden milión kusov opaľovacej kozmetiky, ktorá zahŕňa prípravky na opaľovanie, po opaľovaní aj samoopaľovacie produkty. Spotreba tak zaznamenala medziročný nárast o 16 %. Tržby vzrástli o vyše 20 % na 5,5 milióna eur ročne.

Predaj opaľovacej kozmetiky sa tak výrazne odlišuje od celého drogistického košíka, ktorý medziročne zaznamenal objemový rast len 1,8 % a v maloobchodných tržbách 4,6 %. Ceny opaľovace kozmetiky pritom medziročne vzrástli o 4 %.

Najsilnejším mesiacom je v predajoch jún, nasledujú júl a august. V júni sa pritom podľa Márie Hukelovej zo spoločnosti Nielsen predá až jedna tretina celoročných nákupov. Zaujímavosťou je však rastúci trend nákupu v sezónne slabých mesiacoch november až február – kým pred tromi rokmi tvorila spotreba počas týchto mesiacov 1,9 % z celoročnej spotreby, pred dvomi rokmi 2,5 % a minulý rok 3,4 %. Podľa spoločnosti Nielsen to svedčí o tom, že jesenné a zimné zájazdy do exotických, slnečných krajín si získavajú u slovenských turistov stále väčšiu obľubu.

Dominujú prípravky na opaľovanie

Z pohľadu hlavných segmentov dominujú prípravky na opaľovanie, ktoré tvoria viac ako 80 % z tržieb celej opaľovacej kozmetiky. Ich tržby rástli o takmer 20 %, avšak najrýchlejšie rástli menšie segmenty. Kým na prípravky na opaľovanie minuli slovenskí spotrebitelia o štvrtinu viac, tak najmenší segment samoopaľovacích prípravkov, ktorého tržby tvoria len okolo 3 % z koláča opaľovacej kozmetiky, rástol najdynamickejšie v porovnaní s dvomi väčšími segmentmi (+42 %).

Najviac preferovaný ochranný faktor pri produktoch na opaľovanie je faktor 30, nasledujú ho v top trojke faktor 20 a 50/50+. A práve tretí najpredávanejší faktor 50 a faktor 50+ dokázali medziročne narásť najvýraznejšie, a to až takmer o tretinu.

Faktory z hľadiska hodnotového podielu:
1. Faktor 30 (28 %)
2. Faktor 20 (21 %)
3. Faktor 50/50+ (20 %)
4. Faktor 6 (13 %)
5. Faktor 15 (8 %)
6. Faktor 10 (8 %)
7. Ostatné (2 %)

Dominantným miestom nákupu sú drogérie

Najvýznamnejším miestom maloobchodného nákupu sú drogérie, kde sa realizuje viac ako polovica všetkých nákupov opaľovacej kozmetiky. Počas posledného roka zinkasovali až o viac ako 0,5 milióna eur viac než predchádzajúci rok, čo predstavuje nárast o 22 %. Opaľovacej kozmetike sa darí aj na trhu hypermarketov a supermarketov. V predajniach nad 400 m2 došlo k nárastu tržieb o 344 tisíc eur a na druhej strane, najmenej významný predajný kanál malých predajní do 400 m2 zaznamenal menší nárast o 31 tisíc eur.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera