logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ak by chcel niekto definovať pojem železná zásoba potravín, stačilo by mu napísať tri slová....
  • V dnešnom dynamicky sa meniacom svete sa nákupné správanie spotrebiteľov a ich interakcie so...
  • V novej rubrike Obchod očami… bude Tovar&Predaj prinášať rozhovory so zástupcami...
  • Alza.sk nasadila na vybavovanie zákazníckych požiadaviek umelú inteligenciu menom Alzee. Tá...

Opaľovacej kozmetiky spotrebovali Slováci skoro o pätinu viac

5. júna 2018
Správy 0
1229
Opaľovacej kozmetiky spotrebovali Slováci skoro o pätinu viac

Dopyt po opaľovacej kozmetike na Slovensku rastie. Za posledných dvanásť mesiacov sa v maloobchodných predajniach potravín a drogériách predalo viac ako jeden milión kusov opaľovacej kozmetiky, ktorá zahŕňa prípravky na opaľovanie, po opaľovaní aj samoopaľovacie produkty. Spotreba tak zaznamenala medziročný nárast o 16 %. Tržby vzrástli o vyše 20 % na 5,5 milióna eur ročne.

Predaj opaľovacej kozmetiky sa tak výrazne odlišuje od celého drogistického košíka, ktorý medziročne zaznamenal objemový rast len 1,8 % a v maloobchodných tržbách 4,6 %. Ceny opaľovace kozmetiky pritom medziročne vzrástli o 4 %.

Najsilnejším mesiacom je v predajoch jún, nasledujú júl a august. V júni sa pritom podľa Márie Hukelovej zo spoločnosti Nielsen predá až jedna tretina celoročných nákupov. Zaujímavosťou je však rastúci trend nákupu v sezónne slabých mesiacoch november až február – kým pred tromi rokmi tvorila spotreba počas týchto mesiacov 1,9 % z celoročnej spotreby, pred dvomi rokmi 2,5 % a minulý rok 3,4 %. Podľa spoločnosti Nielsen to svedčí o tom, že jesenné a zimné zájazdy do exotických, slnečných krajín si získavajú u slovenských turistov stále väčšiu obľubu.

Dominujú prípravky na opaľovanie

Z pohľadu hlavných segmentov dominujú prípravky na opaľovanie, ktoré tvoria viac ako 80 % z tržieb celej opaľovacej kozmetiky. Ich tržby rástli o takmer 20 %, avšak najrýchlejšie rástli menšie segmenty. Kým na prípravky na opaľovanie minuli slovenskí spotrebitelia o štvrtinu viac, tak najmenší segment samoopaľovacích prípravkov, ktorého tržby tvoria len okolo 3 % z koláča opaľovacej kozmetiky, rástol najdynamickejšie v porovnaní s dvomi väčšími segmentmi (+42 %).

Najviac preferovaný ochranný faktor pri produktoch na opaľovanie je faktor 30, nasledujú ho v top trojke faktor 20 a 50/50+. A práve tretí najpredávanejší faktor 50 a faktor 50+ dokázali medziročne narásť najvýraznejšie, a to až takmer o tretinu.

Faktory z hľadiska hodnotového podielu:
1. Faktor 30 (28 %)
2. Faktor 20 (21 %)
3. Faktor 50/50+ (20 %)
4. Faktor 6 (13 %)
5. Faktor 15 (8 %)
6. Faktor 10 (8 %)
7. Ostatné (2 %)

Dominantným miestom nákupu sú drogérie

Najvýznamnejším miestom maloobchodného nákupu sú drogérie, kde sa realizuje viac ako polovica všetkých nákupov opaľovacej kozmetiky. Počas posledného roka zinkasovali až o viac ako 0,5 milióna eur viac než predchádzajúci rok, čo predstavuje nárast o 22 %. Opaľovacej kozmetike sa darí aj na trhu hypermarketov a supermarketov. V predajniach nad 400 m2 došlo k nárastu tržieb o 344 tisíc eur a na druhej strane, najmenej významný predajný kanál malých predajní do 400 m2 zaznamenal menší nárast o 31 tisíc eur.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7.–⁠11. 10. 2023, veľtrh Anuga, Kolín nad Rýnom

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Obchod očami… Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko: Pivo aj nealko sa pijú hlavne v lete

26. septembra 2023

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera