Prvú predajňu menšieho formátu otvorila vo štvrtok 31. mája na Ovručskej ulici v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto sieť potravín Kraj. Pod jednou strechou ponúkne bežné potraviny, výrobky od regionálnych dodávateľov i zdravý sortiment. Ďalšia predajňa Kraj pribudne o pár týždňov, sprevádzkujú ju v podchode Trnavské mýto v Bratislave.
Maloobchodná sieť otvára po pilotnej predajni v Devínskej Novej Vsi a supermarkete v bratislavskej Petržalskej tržnici svoju tretiu prevádzku. „Rovnako ako prvé dve predajne aj táto má pod jednou strechou bežné potraviny, kvalitné produkty s dôveryhodným pôvodom od menších lokálnych a regionálnych výrobcov, bio, dia, vegetariánske, vegánske a ekovýrobky, ako aj potraviny bez lepku či laktózy pre čoraz väčšiu skupinu ľudí s potravinovou intoleranciou,“ hovorí Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Terno, pod ktorú nový koncept potravín Kraj patrí.
Predajňa Kraj na Ovručskej ulici má rozlohu 183 metrov štvorcových. Spoločnosť investovala do jej modernizácie 225 tisíc eur. Obchod bude otvorený denne od 6:00do 21:00, v sobotu a nedeľu do 7:00 do 20:00. Jeho otvorením expanzia konceptu Kraj nekončí. „Už o pár týždňov pribudne pre zákazníkov v podchode Trnavské Mýto v Bratislave druhá predajňa menšieho formátu,“ povedal StanislavČajka.
„Zákazníci si naše prvé predajne obľúbili, potvrdzujú to predajné výsledky. Do 27. mája v Kraji izrealizovali viac ako 200 tisíc nákupov, pri ktorých opakovane použili takmer osemtisíc vernostných kariet,“ doplnil Stanislav Čajka. Vďaka pestrejšej skladbe sortimentu tu zákazníci nakupujú viac výrobkov, čo sa odzrkadlilo v raste priemernej hodnoty nákupného košíka o 19 %. Stúpa najmä obrat v sortimente čerstvých potravín: ovocie a zelenina, čerstvé mäso a mliečne výrobky.
Zákazníci kupujú viac základných potravín od slovenských, a aj malých regionálnych výrobcov, ako sú cestoviny, konzervy, sterilizovaná zelenina. Do košíka tiež častejšie vkladajú zdravé potraviny a alternatívne potraviny v segmente strukovín, cestovín či múk. Z predajných výsledkov tiež vyplýva, že 56 % predaných produktov tvoria slovenské potraviny. Tento podiel bude s blížiacou sa sezónou lokálneho ovocia a zeleniny narastať. Spoločnosť Terno aktuálne prevádzkuje viac ako sto predajní Terno, Moja Samoška a Hypernova.
Rozhovor so Zuzanou Cseriovou, výkonnou riaditeľkou spoločnosti Terno, ktorá mala prípravu konceptu Kraj na starosti, nájdete na tomto odkaze.