V predošlých blogoch sme si povedali viac o tom, prečo sa oplatí komunikovať so svojimi zákazníkmi, zamestnancami aj partnermi, no tiež to, že komunikácia je vlastne spôsobom, ako predísť krízovej udalosti. Ako však komunikovať čo najlepšie? Áno, aj to už bolo povedané – autenticky.
Aj samotný obsah komunikácie však vieme rozdeliť na drobné. Základom je nesústreďovať sa len na jeden kanál, napríklad na Slovensku tak obľúbený Facebook. Nikdy totiž neviete, kedy príde „prieskumník“ alebo iná nová funkcia, ktorá vám takýto obsah obmedzí. Správny komunikátor vie, že najlepším spôsobom, ako osloviť cieľové skupiny, je čarovné slovíčko PESO. To využíva 4 typy médií – platené (paid), získané (earned), zdieľané (shared, tiež social, sociálne) a nakoniec vlastnené (owned). Všetky namixované v čarovnom elixíre s čo najlepším dosahom, samozrejme.
Platené médiá však v tomto prípade neznamenajú veľké, megalomanské reklamy, ale naopak – môžu to byť advertorialy, ktoré porozprávajú príbeh vašej firmy, no tiež platená podpora na sociálnych médiách. Získané médiá, to je práve práca s redakciami v spolupráci s komunikačnou agentúrou. Ukážu vašu značku či produkt v tlači. Sú to však aj vzťahy s komunitami prostredníctvom eventov a tiež cez tretie strany, tzv. influencerov. Veď načo by ste sa chválili vy, keď to za vás môže urobiť niekto iný, všakže?! Zdieľané médiá sú sociálne médiá – Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest či Linkedin. Aj tu však zbystrite pozornosť – každá jedna sieť má vlastnú skupinu, s ktorou je vhodné komunikovať jej jazykom. No a nakoniec tu máme vlastnené médiá, to sú vaše vlastné kanály.
Keď PESO model funguje tak, ako má, získavate nielen na autorite, ale aj na budovaní povedomia o vašej značke. A autorita a povedomie znamenajú, že sa z vás stáva odborník práve v oblasti, kde pôsobí toľko vašich konkurentov. Budete to práve vy, na koho sa budú zákazníci obracať, aby im poradil. Kde však začať? Povieme si nabudúce.
Doterajšie blogy Kataríny Droppovej si prečítate na tomto odkaze.