Bez nutnosti fyzickej prítomnosti, iba prostredníctvom niekoľkých internetových a telefonických konzultácií, sa podarilo nasadiť nový skladový systém Lokia WMS v slovenskej spoločnosti Uderman, ktorá prevádzkuje sieť internetových obchodov. Rýchle a jednoduché zavedenie tohto cloudového riešenia pritom obsahovalo tak využitie RF čítačiek, ako aj napojenie na ďalšie interné systémy a firemný e-shop prostredníctvom otvoreného rozhrania. Dodávateľom bola česká spoločnosť CCV Informační systémy.
Praktické nasadenie skladového softvéru vzdialenou formou bez návštevy pracovníkov dodávateľa ukázala brnenská spoločnosť CCV Informační systémy na prípade slovenskej spoločnosti Uderman s prevádzkou v Prešove. Príčinou bola hlavne vzdialenosť oboch firiem, ktorá presahuje skoro 500 kilometrov.
„Použitý skladový systém Lokia je cloudové riešenie realizované formou služby. Jeho úspěšné vzdialené nasadenie tak predstavuje ďalší krok k zjednodušeniu celého procesu implementácie a užívania, a ukazuje cestu, ktorou sa môže spolupráca medzi dodávateľom a zákazníkom v prípade potreby vydať,“ povedal Tomáš Kormaňák, produktový manažér Lokia WMS zo spoločnosti CCV Informační systémy, a ako dodává: „Okrem úspory času a nákladov pre obe strany to znamená i odstránenie prípadnej bariéry, ktorú môže pri rozhodovaní o spolupráci predstavovať vzájomná vzdialenosť.“
Efektívna implementácia cez internet
Samotná komunikácia medzi CCV Informační systémy a spoločnosťou Uderman prebiehala prostredníctvom konferenčných hovorov, v rámci ktorých dostala prešovská firma odpoveď na otázky súvisiace s užívaním služby a boli nastavené všetky procesy. Jedinú fyzickú cestu medzi zákazníkom a dodávateľom potom predstavovala zásielak s RF čítačkou na overenie plnej funkčnosti v dodávanom riešení.
V procese implementácie CCV Informační systémy najskôr spoločne so zákazníkom definovala spôsob označenia regálov, stĺpcov i buniek, a potom ich zakreslila do skladového systému. Nasledovalo predanie podkladov a pokynov, na základe ktorých pracovníci firmy Uderman fyzicky urobili adresáciu skladových miest a označili regály štítkami s čiarovými kódmi.
Softvér Lokia WMS bol potom zákazníkom prepojený on-line v reálnom čase cez otvorené rozhranie s technológiou Rest API s ďalšími internými systémami na účtovníctvo a e-shopom. Prebehlo i kompletné školenie cez internetové zdieľanie obrazoviek, ktoré rozsahom zodpovedalo bežnému nasadeniu u zákazníka.
Skladové riešenie poskytuje informácie o umiestnení všetkého tovaru do úrovne skladovej priehradky a prehľad o aktuálnej zásobe vrátane rezervácie tovaru či o disponibilnej zásobe, čo je možné využiť na zobrazenie dostupného množstva na e-shope pracovných odevov.
„Cieľom bolo hlavne získať lepší a vždy aktuálny prehľad o stave skladu, odstrániť zdĺhavé ručné zadávanie dát z papierových dokumentov a zabrániť zámenám tovaru,“ komentuje Jakub Uderman z firmy Uderman, a vymenúva i ďalšie benefity, ktorých sa podarilo vďaka implementácii skladového riešenia dosiahnuť: „Minulosťou je nutnosť prítomnosť fakturantky pri príjme a výdaji tovaru a zložitosť týchto procesov.“
Do budúcna sa plánuje ďalšie rozšírenie integrácie predajných objednávok z prevádzkovaných e-shopov, ktoré v skladovom systémy plnila úlohy pre riadenie vyskladňovania.
Skladové riešenie riadi, eviduje a vyhodnocuje skladové pohyby a obmedzuje chybovosť logistiky. Je tiež nástrojom na lepšie riadenie pracovníkov skladu so zrozumiteľným zobrazením zásob na grafickej mape skladu. Skladový software Lokia WMS je poskytovaný formou služby (software as a service) s využitím technológií Microsoft a cloudovej platformy Microsoft Azure.