logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

Viac ako dve tretiny Slovákov oceňujú zákaz predaja cez sviatky. Polovici by neprekážal ani v nedeľu

9. mája 2018
Správy 0
2684
Viac ako dve tretiny Slovákov oceňujú zákaz predaja cez sviatky. Polovici by neprekážal ani v nedeľu

Až 73 % Slovákov si myslí, že zatvoriť obchody počas vybraných sviatkov bol dobrý krok. A 52 % odpovedajúcich v prieskume hodnotiaceho systému Staffino uviedlo, že by bez problémov zvládli aj zákaz predaja v nedeľu. Naposledy mali predajne zatvorené 8. mája na Deň víťazstva nad fašizmom.

Celkovo 43 % Slovákov je presvedčených, že zákon, ktorý umožnil zatvorenie obchodov cez štátne sviatky, pomohol najmä zamestnancom predajní, nie samotým zákazníkom. „Ľudia si na tento zákon zvykli, ale berú ho primárne ako pomoc zamestnancom obchodov a nie ako nejaké opatrenie, aby aj oni sami trávili voľný čas inak. Takmer štvrtina z nich si stále myslí, že zákon nepomohol nikomu. Ak potrebujú niečo operatívne dokúpiť, tak využijú otvorené prevádzky alebo to jednoducho nechajú tak,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. Podľa prieskumu by 52 % Slovákov zvládlo aj situáciu, keby boli obchody zatvorené i v nedeľu, ako je to napríklad v Rakúsku. A iba 12 % z nich požaduje zrušenie zákona.

 

Nakupuje sa aj niekoľko dní pred sviatkom

Podľa aktuálneho prieskumu až 65 % ľudí nakupuje pár dní pred voľnom, 28 % iba deň pred sviatkom a len 2 % využívajú otvorené reštaurácie. Napriek náporu zákazníkov v čase pred štátnymi sviatkami až 78 % z nich tvrdí, že nenakúpia viac, než reálne potrebujú a majú nákupy pod kontrolou. Iba 11 % z nich nakupuje v iných krajinách, kde majú obchody otvorené.

Zákaz predaja počas niektorých sviatkov platí na Slovensku už takmer rok. Týka sa týchto dní: 1. január, 6. január, Veľký piatok, Veľkonočná nedeľa, Veľkonočný pondelok, 1. máj, 8. máj, 5. júl, 29. august, 1. september, 15. september, 1. november, 17. november, 24. december po 12. hodine, 25. december a 26. december.

Vybrané témy prieskumu:

Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera