logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Už od 1. júla tohto roka budú môcť podnikatelia na evidenciu tržieb využívať novú aplikáciu VRP...

Viac ako dve tretiny Slovákov oceňujú zákaz predaja cez sviatky. Polovici by neprekážal ani v nedeľu

9. mája 2018
Správy 0
2402
Viac ako dve tretiny Slovákov oceňujú zákaz predaja cez sviatky. Polovici by neprekážal ani v nedeľu

Až 73 % Slovákov si myslí, že zatvoriť obchody počas vybraných sviatkov bol dobrý krok. A 52 % odpovedajúcich v prieskume hodnotiaceho systému Staffino uviedlo, že by bez problémov zvládli aj zákaz predaja v nedeľu. Naposledy mali predajne zatvorené 8. mája na Deň víťazstva nad fašizmom.

Celkovo 43 % Slovákov je presvedčených, že zákon, ktorý umožnil zatvorenie obchodov cez štátne sviatky, pomohol najmä zamestnancom predajní, nie samotým zákazníkom. „Ľudia si na tento zákon zvykli, ale berú ho primárne ako pomoc zamestnancom obchodov a nie ako nejaké opatrenie, aby aj oni sami trávili voľný čas inak. Takmer štvrtina z nich si stále myslí, že zákon nepomohol nikomu. Ak potrebujú niečo operatívne dokúpiť, tak využijú otvorené prevádzky alebo to jednoducho nechajú tak,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. Podľa prieskumu by 52 % Slovákov zvládlo aj situáciu, keby boli obchody zatvorené i v nedeľu, ako je to napríklad v Rakúsku. A iba 12 % z nich požaduje zrušenie zákona.

 

Nakupuje sa aj niekoľko dní pred sviatkom

Podľa aktuálneho prieskumu až 65 % ľudí nakupuje pár dní pred voľnom, 28 % iba deň pred sviatkom a len 2 % využívajú otvorené reštaurácie. Napriek náporu zákazníkov v čase pred štátnymi sviatkami až 78 % z nich tvrdí, že nenakúpia viac, než reálne potrebujú a majú nákupy pod kontrolou. Iba 11 % z nich nakupuje v iných krajinách, kde majú obchody otvorené.

Zákaz predaja počas niektorých sviatkov platí na Slovensku už takmer rok. Týka sa týchto dní: 1. január, 6. január, Veľký piatok, Veľkonočná nedeľa, Veľkonočný pondelok, 1. máj, 8. máj, 5. júl, 29. august, 1. september, 15. september, 1. november, 17. november, 24. december po 12. hodine, 25. december a 26. december.

Vybrané témy prieskumu:

Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino
Prieskum nezávislého hodnotiaceho systému Staffino

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera