logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

V súťaži Mastercard Obchodník roka 2017 zvíťazili Lidl, dm drogerie či Nay

26. apríla 2018
Správy 0
1991
V súťaži Mastercard Obchodník roka 2017 zvíťazili Lidl, dm drogerie či Nay

Absolútnym víťazom a držiteľom titulu Mastercard Obchodník roka 2017 sa stalo, rovnako ako v predošlých štyroch rokoch, kníhkupectvo Martinus. Maloobchodný reťazec Lidl získal druhý rok za sebou najvyššie ocenenie v kategórii Obchodník s potravinami a ovládol i kategóriu Mastercard Cena verejnosti 2017, v ktorej hlasovala verejnosť.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne (top of mind), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

„V rámci súťaže Mastercard Obchodník roka oceňujeme slovenských obchodníkov a posudzujeme kvalitu ich ponuky, rozsah sortimentu alebo vzťahy so zákazníkmi. Kategórie ocenenia prechádzajú každý rok vývojom a jednou z tohoročných noviniek je kategória Millennials Obchodník roka. Víťazom sa stal obchodník, ktorý je populárny medzi generáciou Y, a zároveň ho mladí respondenti v porovnaní s ostatnými vnímajú odlišne. Stala sa ním spoločnosť New Yorker,“ povedal Josef Machala, Mastercard rewards program leader.

Ďalšou tohoročnou novinkou bolo rozdelenie odborovej kategórie Obchodník s odevmi a obuvou na dve samostatné kategórie. „O rastúcom záujme spotrebiteľov vyjadriť svoj názor a podporiť tak obľúbeného obchodníka svedčí i počet hlasujúcich v kategórii Cena verejnosti. Tento rok sa do hlasovania zapojilo 111 442 ľudí, čo je o 31 tisíc viac ako vo vlaňajšom ročníku súťaže,“ dodal Machala.

Lidl vyhral i vďaka loajalite zákazníkov

Cenu v kategórii Mastercard Obchodník s potravinami 2017 vyhral vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.

Víťazom kategórie Obchodník s drogériou a parfumériou sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala Teta Drogerie a tretie 101 Drogerie. Zákazníci pozitívne hodnotili najmä splnenie svojich očakávaní pri nákupe.

Ocenenie v kategórii Mastercard Obchodník s odevmi vyhrala spoločnosť Reserved, na druhom mieste sa umiestnilo H&M a na treťom Pepco. Spoločnosť Reserved bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch ochota odporučiť predajňu, porovnanie s konkurenciou a splnenie očakávaní.

Víťazom kategórie Obchodník s obuvou sa stala spoločnosť Deichmann. Na druhom stupni sa umiestnilo CCC a tretí obsadil Rieker. Deichmann zvíťazil vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.

Víťazom v kategórii Obchodník so športovými odevmi a potrebami sa stalo Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom SportsDirect.

Kategóriu Obchodník s elektronikou ovládol opäť Nay, na druhom mieste skončila Alza.sk a na treťom mieste Mall.sk. Nay je medzi zákazníkmi veľmi známy a sú k nemu lojálni.

Cenu Obchodník s knihami získal Martinus, na druhom mieste Panta Rhei a treťom bux.sk/Media klub. Kníhkupectvo Martinus sa teší vysokej dôvere zákazníkov.

Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017 sa stalo OBI, na druhom mieste sa umiestnil Hornbach a na treťom Super ZOO. Silnou stránkou reťazca je lojalita jeho zákazníkov.

Cenu Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017 získala opäť IKEA. Na druhom mieste je Jysk a tretí sa umiestnil Merkury Market. IKEA v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.

Mileniálov obchodníci sledujú

Mastercard inicioval vznik novej kategórie Millennials Obchodník roka 2017, pretože zákazníkov v tejto vekovej kategórii (20 – 30 let) obchodníci veľmi sledujú. Súčasne je veľký rozdiel medzi vnímaním obchodníkov u mladých respondentov v porovnaní s ostatnými. Do hodnotenia vstupovali preto obchodníci, ktorí sa v kategórii Millennials umiestnili na 1. – 3. mieste v jednotlivých odborových  kategóriách. Víťazom sa potom stal obchodník, ktorý mal najväčší pozitívny rozdiel medzi hodnotením všetkými respondentami a mileniálmi – je ním New Yorker.

V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2017 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich štyroch rokoch. Prvé miesto jej zabezpečilo 62 973 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 46 191 hlasmi a Panta Rhei s 42 608 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk a sms správ od 8. januára do 31. marca 2018. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 111 442 ľudí, 107 094 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 4 348 poslalo súťažnú sms. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 871 662 platných hlasov.

 

Prehľad víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2017

Absolútny víťaz Martinus
Mastercard Obchodník s potravinami 2017 Lidl Slovenská republika
Mastercard Obchodník s drogériou a parfumériou 2017 dm drogerie markt
Mastercard Obchodník s odevmi 2017 Reserved
Mastercard Obchodník s obuvou 2017 Deichmann
Mastercard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2017 Sportisimo
Mastercard Obchodník s elektronikou 2017 Nay
Mastercard Obchodník s knihami 2017 Martinus
Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017 OBI
Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017 IKEA
Mastercard Millennials Obchodník roka 2017 New Yorker
Mastercard Obchodník roka 2017 – Cena verejnosti Lidl Slovenská republika

 

 

 

 

Prehľad výsledkov hlasovania v kategórii Mastercard Cena verejnosti 2017

 

Zdroj: www.obchodnik-roka.sk, graf zobrazuje prvých 15 miest

 

 

 

 

V prípade záujmu o ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Ogilvy Public Relations:

Lucie Pavlů, tel. +420 602 302 502, e-mail: lucie.pavlu@ogilvy.com

Milan Kříž, tel. +420 602 266 316, e-mail: milan.kriz@ogilvy.com

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera