logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

V súťaži Mastercard Obchodník roka 2017 zvíťazili Lidl, dm drogerie či Nay

26. apríla 2018
Správy 0
1876
V súťaži Mastercard Obchodník roka 2017 zvíťazili Lidl, dm drogerie či Nay

Absolútnym víťazom a držiteľom titulu Mastercard Obchodník roka 2017 sa stalo, rovnako ako v predošlých štyroch rokoch, kníhkupectvo Martinus. Maloobchodný reťazec Lidl získal druhý rok za sebou najvyššie ocenenie v kategórii Obchodník s potravinami a ovládol i kategóriu Mastercard Cena verejnosti 2017, v ktorej hlasovala verejnosť.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne (top of mind), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

„V rámci súťaže Mastercard Obchodník roka oceňujeme slovenských obchodníkov a posudzujeme kvalitu ich ponuky, rozsah sortimentu alebo vzťahy so zákazníkmi. Kategórie ocenenia prechádzajú každý rok vývojom a jednou z tohoročných noviniek je kategória Millennials Obchodník roka. Víťazom sa stal obchodník, ktorý je populárny medzi generáciou Y, a zároveň ho mladí respondenti v porovnaní s ostatnými vnímajú odlišne. Stala sa ním spoločnosť New Yorker,“ povedal Josef Machala, Mastercard rewards program leader.

Ďalšou tohoročnou novinkou bolo rozdelenie odborovej kategórie Obchodník s odevmi a obuvou na dve samostatné kategórie. „O rastúcom záujme spotrebiteľov vyjadriť svoj názor a podporiť tak obľúbeného obchodníka svedčí i počet hlasujúcich v kategórii Cena verejnosti. Tento rok sa do hlasovania zapojilo 111 442 ľudí, čo je o 31 tisíc viac ako vo vlaňajšom ročníku súťaže,“ dodal Machala.

Lidl vyhral i vďaka loajalite zákazníkov

Cenu v kategórii Mastercard Obchodník s potravinami 2017 vyhral vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.

Víťazom kategórie Obchodník s drogériou a parfumériou sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala Teta Drogerie a tretie 101 Drogerie. Zákazníci pozitívne hodnotili najmä splnenie svojich očakávaní pri nákupe.

Ocenenie v kategórii Mastercard Obchodník s odevmi vyhrala spoločnosť Reserved, na druhom mieste sa umiestnilo H&M a na treťom Pepco. Spoločnosť Reserved bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch ochota odporučiť predajňu, porovnanie s konkurenciou a splnenie očakávaní.

Víťazom kategórie Obchodník s obuvou sa stala spoločnosť Deichmann. Na druhom stupni sa umiestnilo CCC a tretí obsadil Rieker. Deichmann zvíťazil vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.

Víťazom v kategórii Obchodník so športovými odevmi a potrebami sa stalo Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom SportsDirect.

Kategóriu Obchodník s elektronikou ovládol opäť Nay, na druhom mieste skončila Alza.sk a na treťom mieste Mall.sk. Nay je medzi zákazníkmi veľmi známy a sú k nemu lojálni.

Cenu Obchodník s knihami získal Martinus, na druhom mieste Panta Rhei a treťom bux.sk/Media klub. Kníhkupectvo Martinus sa teší vysokej dôvere zákazníkov.

Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017 sa stalo OBI, na druhom mieste sa umiestnil Hornbach a na treťom Super ZOO. Silnou stránkou reťazca je lojalita jeho zákazníkov.

Cenu Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017 získala opäť IKEA. Na druhom mieste je Jysk a tretí sa umiestnil Merkury Market. IKEA v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.

Mileniálov obchodníci sledujú

Mastercard inicioval vznik novej kategórie Millennials Obchodník roka 2017, pretože zákazníkov v tejto vekovej kategórii (20 – 30 let) obchodníci veľmi sledujú. Súčasne je veľký rozdiel medzi vnímaním obchodníkov u mladých respondentov v porovnaní s ostatnými. Do hodnotenia vstupovali preto obchodníci, ktorí sa v kategórii Millennials umiestnili na 1. – 3. mieste v jednotlivých odborových  kategóriách. Víťazom sa potom stal obchodník, ktorý mal najväčší pozitívny rozdiel medzi hodnotením všetkými respondentami a mileniálmi – je ním New Yorker.

V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2017 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich štyroch rokoch. Prvé miesto jej zabezpečilo 62 973 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 46 191 hlasmi a Panta Rhei s 42 608 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk a sms správ od 8. januára do 31. marca 2018. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 111 442 ľudí, 107 094 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 4 348 poslalo súťažnú sms. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 871 662 platných hlasov.

 

Prehľad víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2017

Absolútny víťaz Martinus
Mastercard Obchodník s potravinami 2017 Lidl Slovenská republika
Mastercard Obchodník s drogériou a parfumériou 2017 dm drogerie markt
Mastercard Obchodník s odevmi 2017 Reserved
Mastercard Obchodník s obuvou 2017 Deichmann
Mastercard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2017 Sportisimo
Mastercard Obchodník s elektronikou 2017 Nay
Mastercard Obchodník s knihami 2017 Martinus
Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017 OBI
Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017 IKEA
Mastercard Millennials Obchodník roka 2017 New Yorker
Mastercard Obchodník roka 2017 – Cena verejnosti Lidl Slovenská republika

 

 

 

 

Prehľad výsledkov hlasovania v kategórii Mastercard Cena verejnosti 2017

 

Zdroj: www.obchodnik-roka.sk, graf zobrazuje prvých 15 miest

 

 

 

 

V prípade záujmu o ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Ogilvy Public Relations:

Lucie Pavlů, tel. +420 602 302 502, e-mail: lucie.pavlu@ogilvy.com

Milan Kříž, tel. +420 602 266 316, e-mail: milan.kriz@ogilvy.com

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera