
Prostredníctvom Lidla umiestnilo svoje výrobky na zahraničných trhoch v uplynulom obchodnom roku 48 slovenských dodávateľov. Hodnota tovaru bola bezmála 45 miliónov eur. Oproti predošlému roku ide o dvadsaťpercentný nárast.
Pod privátnymi značkami reťazca bolo v období od marca minulého roku do februára tohto roku exportovaných viac ako dvadsať druhov výrobkov do dvanástich európskych krajín. Najviac tovaru smerovalo na pulty predajní v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Litve a Poľsku. Slovenské výrobky sa však predávali aj v Lidloch v Rakúsku, Belgicku, Nemecku či Švajčiarsku.
Medzi najväčších vývozcov patria výrobca mliečnych produktov Agro Tami, mäsovýroba Mecom, producent jogurtov a ďalších mliečnych výrobkov Rajo, papierenský závod SHP Harmanec, značkové liehoviny Stepanow či výrobca produktov papierovej hygieny Metsa Tissue.
Najväčšie exportné zastúpenie mali syry a iné mliečne výrobky, tofu, hygienické potreby, alkoholické nápoje či mäsové výrobky. Vďaka privátnym značkám Lidla mohli rakúski a nemeckí zákazníci ochutnať syr nivového typu, vo Švajčiarsku si mohli kúpiť dlhé piškóty zo Slovenska, Maďari a Poliaci spoznali typickú slovenskú bryndzu a Belgičania či Chorváti zase rastlinné nátierky.
„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, schopnosť dodávať nami požadované množstvá a cena. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky, jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Lidl realizuje viacero projektov zameraných na podporu slovenských dodávateľov. V minulom roku rozšíril diskontný reťazec svoju ponuku o tematický týždeň Vyrobené na Slovensku a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“. Lidl tiež na jeseň minulého roka oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“. Počet slovenských dodávateľov v Lidli narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako 10 % a momentálne ich je približne 150.