
Klasický biely rožok v obchode uprednostňuje už len 12,4 % Slovákov. V obľúbenosti vedie pšenično-ražný chlieb, ktorý preferuje 32 % zákazníkov, nasledujú celozrnné pečivo (18 %) a celozrnný chlieb (16 %). Až 34 % spotrebiteľov si v obchode dôkladne kontroluje zloženie pečiva a 46 % to robí aspoň niekedy. Takéto výsledky priniesol prieskum obchodného reťazca Billa na vzorke 500 zákazníkov.
Čerstvý chlieb a pečivo podľa prieskumu konzumuje viac ako polovica Slovákov viackrát denne a väčšina z nich si ho chce ponechať v jedálničku aj ďalej. Zároveň však platí, že 43,4 percenta spotrebiteľov chce podiel pečiva v strave znížiť, vylúčiť úplne sa ho však nechystá. Vyše tretina opýtaných nechce ani trochu meniť svoje stravovacie návyky.
„Z našich nákupných štatistík aj prieskumu vyplynulo, že až šestine Slovákov chýba viac celozrnných výrobkov a produktov s cereáliami a superpotravinami,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová. Reťazec dodá tento mesiac na pulty viac ako dvadsať nových výrobkov, napríklad taštičku s náplňou z chia semienok a hrušky alebo ražnú žemľu.
Pekárenské výrobky si až dve tretiny Slovákov najradšej vychutnávajú ráno. Každý šiesty si dá pečivo na večeru a na desiatu po ňom siahne každý desiaty Slovák. Takmer polovica ľudí nakupuje pečivo viackrát za týždeň. Avšak skoro polovica zákazníkov chodí na nákupy pekárenských výrobkov denne alebo takmer denne.
Viac ako 91 % opýtaných má najradšej čerstvé pečivo. Zároveň sa však spotrebitelia vyjadrili, že neplytvajú potravinami. Starší chlieb či pečivo zapekajú, toastujú alebo vyprážajú na topinky. Takto pripravené jedlá konzumuje skoro pätina Slovákov.
Vyše polovica opýtaných rada siahne po úplne novom druhu pečiva. Napriek tomu, že väčšina z nich sa tak rozhodne v momente, kedy ich obľúbené pečivo nie je v ponuke, rozhodujú aj iné faktory. U žien je to väčšinou aktuálny trend, ako sú kvások či superpotraviny, u mužov býva rozhodujúca skôr cena výrobku.