
Do Slovenskej aliancie moderného obchodu, ktorá doteraz združovala len zahraničné reťazce, vstúpila prvá slovenská spoločnosť Terno real estate, prevádzkujúca sieť obchodov Terno, Moja Samoška a Kraj.
Terno zároveň zostáva členom Zväzu obchodu Slovenskej republiky. Zatiaľ čo SAMO obhajuje záujmy moderného obchodu, zväz podporuje tradičný maloobchod. „Zväz obchodu SR eviduje spoločnosť Terno ako svojho člena. Chápeme, že v ostatných rokoch spoločnosť prešla značnou reorganizáciou. Berieme na vedomie rozhodnutie vedenia spoločnosti Terno ohľadom členstva v ďalšom združení a považujeme ho za ich vnútornú záležitosť. Aj mnohí iní naši členovia sú zároveň členmi v ďalších záujmových organizáciách,“ uviedol prezident Zväzu obchodu SR Martin Katriak.
Slovenskú alianciu moderného obchodu (SAMO) doteraz tvorilo päť zahraničných maloobchodných reťazcov Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Tesco a jeden veľkoobchodný reťazec Metro. „Vstup prvého zástupcu slovenských obchodníkov medzi našich členov vnímame ako signál, že na slovenskom maloobchodnom trhu je veľká potreba spájania síl pri jeho rozvoji a zastupovaní záujmov obchodníkov aj spotrebiteľov. Všetci naši doterajší členovia, aj práve vstupujúce Terno, majú spoločnú ambíciu podpory domácej ekonomiky a zdravých dodávateľsko-odberateľských vzťahov,“ uviedla Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu.
Organizácia v súčasnosti reprezentuje obchodné reťazce, ktoré zamestnávajú spolu takmer 30 tisíc ľudí v 726 maloobchodných a šiestich veľkoobchodných prevádzkach.
„Ako slovenský reťazec sa otvorene hlásime k podpore slovenských dodávateľov. Veríme, že vstup do SAMO bude vzájomne prospešný. Medzi naše očakávania patrí ľahšia dostupnosť informácií a spolupráca v legislatívnej oblasti. Radi sa tiež aktívne zapojíme do aktivít s ostatnými reťazcami na spoločných témach ďalšieho napredovania maloobchodu na Slovensku,“ hovorí Stanislav Čajka, generálny riaditeľ skupiny Terno.
„Medzi najbližšie kroky našej spolupráce s Terno bude patriť aj ich zapojenie sa do systému duálneho vzdelávania. Budeme zdieľať skúsenosti SAMO a jej členov s prilákaním mladých ľudí pre štúdium a prácu v obchode a Terno takisto dostane priestor na prezentáciu svojej študijnej ponuky v kampani Poď študovať obchod. Tešíme sa, že s novým pristupujúcim obchodníkom sa ešte viac rozšíri ponuka bezpečných potravín a tovarov na pultoch našich členov a šírka služieb, ktoré kvalitou a profesionalitou zodpovedajú požiadavkám spotrebiteľov,“ povedala Katarína Fašiangová.
Terno má širokú sieť predajní v Bratislave, v ďalšom období sa chce sústrediť aj na regióny mimo hlavného mesta. „Zameriavame sa na modernizáciu a prestavby menších predajní v blízkosti domovov zákazníkov pod značkou Terno, ponúkajúcich obľúbený sortiment. Začiatkom marca sme predstavili nový koncept predajní s názvom Kraj, ktorý odráža trendy na slovenskom aj svetovom trhu,“ dodal Stanislav Čajka.