
Cez internet nakupuje potraviny aspoň príležitostne štvrtina Slovákov, pričom štrnásť percent opakovane v priebehu roka. Ďalších dvanásť percent opýtaných v prieskume spoločnosti Mastercard by službu rado využívalo, ale podľa vlastného vyjadrenia k nej nemajú prístup.
„Možnosť nakúpiť si potraviny cez internet vítajú predovšetkým tí zákazníci, pre ktorých je ťažké dopraviť sa do kamennej predajne alebo sú v časovej tiesni. Štvrtina opýtaných, predovšetkým rodiny s deťmi, týmto spôsobom ale zabezpečuje bežné nákupy,“ komentoval výsledky prieskumu Josef Machala, Mastercard rewards program leader. „V menších mestách ľudia preferujú e-shop z dôvodu obmedzeného sortimentu v miestnej predajni potravín. Práve v tomto segmente záujemcov sa ale často dopyt po on-line nákupoch nestretáva so zodpovedajúcou ponukou,“ dopĺňa Josef Machala.
Nákupy potravín on-line sa neobmedzujú len na vybraný sortiment, najväčšia časť nakupujúcich (33 %) nakupuje čerstvé, ako aj trvanlivé potraviny. Nákup len trvanlivého tovaru uprednostňuje pätina respondentov, zatiaľ čo iba čerstvé potraviny si dáva domov dovážať jedenásť percent. Štvrtina respondentov cez internet nakupuje tovar v akciách. Najviac na celom Slovensku ľudia nakupujú potraviny on-line v Nitrianskom kraji, najmenší záujem je v Žilinskom kraji.
Tri štvrtiny zákazníkov uprednostňujú na objednanie tovaru osobný počítač alebo notebook. Mobilný telefón na on-line nákup cez webovú stránku obchodníka používa necelá pätina respondentov, preferuje ho iba jedenásť percent. Vo vekovej skupine zákazníkov do 24 rokov sa podiel zvyšuje na dvadsať percent.
Výskum sa uskutočnil vo februári tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1500 respondentov internetovej populácie SR.