logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Zuzana Cseriová, výkonná riaditeľka spoločnosti Terno: Prijala som výzvu

2. apríla 2018
Profily 0
4751
Zuzana Cseriová, výkonná riaditeľka spoločnosti Terno: Prijala som výzvu

V marci predstavila nový koncept potravín Kraj. Ten pripravila pre spoločnosť Terno tak, aby okrem bežných potravín ponúkal zákazníkom aj výrobky malých producentov z regiónov Slovenska i sveta, ale aj zdravšie alternatívy klasických potravín. „Sama sa snažím zdravo stravovať, pretože je dôležité, čo jeme,“ hovorí riaditeľka, ktorá má za sebou niekoľkoročné skúsenosti v maloobchode. V slovenskom reťazci je dva roky.

Do maloobchodného sveta vstúpila Zuzana Cseriová pred osemnástimi rokmi. Vtedy Ahold na Slovensku rozbiehal sieť predajní Hypernova a ona sa za krátky čas vypracovala z department manažérky čerstvých a trvanlivých potravín do tímu, ktorý otváral pobočky na slovenskom trhu. „Mala som na starosti layout predajní, ako aj skladbu sortimentu. Bola to prvá z mnohých skúseností, ktorými som si preskákala.“ Každá z nich ju podľa jej slov niečo naučila. A stala sa práve preto, aby ju niekam posunula.

Po troch rokoch v Aholde prišla ponuka zo spoločnosti Nestlé, kde bola Zuzana Cseriová zodpovedná za tím key accountov a predaj výrobkov švajčiarskeho producenta u nás. „Švajčiari sú presní ako ich hodinky. Niekedy to bolo ťažkopádne ako moloch, ale aspoň každý presne vedel, čo má robiť.“ Odtiaľ si odniesla zmysel pre dobre nastavené procesy.

Krízový manažment na skúšku i v praxi

Od výrobcu potravín viedli jej kroky do veľkoobchodu. Metro má však tri cieľové skupiny, a to horecu, maloobchod  i koncových zákazníkov. „Bola to veľká škola. Metro bolo tým reťazcom, ktorý sledoval trendy v zahraničí a presadzoval ich tu novátorským spôsobom. Naučila som sa hrať s maržami a profitom, aby bolo všetko v poriadku. A v neposlednom rade ma to naučilo efektívne optimalizovať sortiment v spolupráci s Bain&Company,“ hovorí Zuzana Cseriová, ktorá tam pôsobila päť a pol roka. Práve v Metre ju zastihol krízový rok 2008. Pod vedením poradenskej spoločnosti  McKinsey&Company pracovala na postupoch krízového manažmentu.

Ten  si v  praxi vyskúšala až na ďalšej profesijnej zastávke. „V Baumaxe potrebovali krízového manažéra, ktorý by firmu a hlavne nákupné oddelenie postavil na nohy a revitalizoval. Potrebovali, aby sa dvihla cena spoločnosti, ale v tom čase som nevedela, že sa ju chystajú predať.“  Práve túto skúsenosť považuje vo svojom kariérnom i osobnom živote za najväčšiu. Prišla do zle fungujúcej firmy, ktorú bolo treba pozviechať. „Musela som polovicu tímu prepustiť. Skončila som z toho v nemocnici, pretože som to prežívala viac, ako som mala.  Ale usporiadala som si priority. Práca síce je dôležitá, ale sú veci, na ktoré nemám dosah.“ Napokon sa jej podarilo z totálne demotivovaného kolektívu vytvoriť kolektív, ktorý zrazu chodil do práce rád a na konci slovenského príbehu Baumaxu plakal.

Smer Terno a Kraj

Odpredaj hobby marketu znamenal zlom aj pre Zuzanu Cseriovú. Ako silno systematický a procesný človek ostala bez práce. Chcela si dopriať po ťažkom období pauzu. Avšak ponuky prichádzali. Takmer sa upísala rakúskemu reťazcu Billa. Keď sa podpis zmluvy odďaľoval kvôli tomu, že nebolo jasné, či bude pracovať na centrále vo Viedni alebo na Slovensku, do hry vstúpilo Terno. „Z Terna som mala ponuky už aj predtým, ale nikdy som na stretnutie nešla. Pred dvomi rokmi však headhunter vedel, ako ma má presvedčiť. Stačila jedna otázka, a to či chcem rutinu alebo výzvu. V tom momente som povedala, že výzvu.“ A tak sa Zuzana Cseriová ocitla v spoločnosti Terno.

A Terno pre ňu výzvou určite je . „Táto firma je o výzvach. Keď som sem prišla, nemali sme soľ, ocot, toaletný papier. Najprv som teda musela presvedčiť dodávateľov, aby nám opäť začali voziť tovar. Najťažšou úlohou bolo a stále je firmu zastabilizovať. Zaviesť procesy, aby všetko fungovalo tak, ako má.“ V Terne sa Zuzana Cseriová istým spôsobom vrátila k Hypernove, ktorú tento slovenský reťazec pred časom odkúpil, no väčšinu žlto-modrých hypermarketov zavrel a značka z trhu zmizla.

„Už keď som v Hypernove pred rokmi pracovala, páčilo sa mi, ako sú predajne vystavané. Ale už vtedy neboli také  úspešné, ako sa čakalo.“ Z prieskumov, ktoré si dali vypracovať, vyplynulo, že Slováci nemajú radi vysvietené predajne, pretože im pripadajú arogantné a drahé. „Keď sme začali pracovať na koncepte Kraj, vedeli sme, že nechceme niečo luxusné, pretože sa zákazník zľakne.“ Kraj chce teda ponúkať bežné potraviny za primerané ceny, ale aj regionálne a bio potraviny. Prvá predajňa tejto značky  bola otvorená v Devínskej Novej Vsi. Čoskoro by mali pribudnúť ďalšie.

Ako sa dnes Zuzana Cseriová pozerá na svoje rozhodnutie dať prednosť Ternu pred Billou? „Malo sa to stať a podľa mňa preto, aby som mohla postaviť tento koncept Kraj. Takúto možnosť by som v zahraničnej spoločnosti nikdy nemala.“

 

Čísla:

18 rokov v retaile

25 ročná dcéra, ktorá vyštudovala medzinárodné vzťahy vo Veľkej Británii

2 roky v Terne

 

Pracovný deň Zuzany Cseriovej

Deň začínam jogou a meditáciou. Do práce prichádzam medzi ôsmou a deviatou hodinou. Najprv si nechávam pol hodinu na to, aby som si usporiadala myšlienky. Potom mám naplánované mítingy s ľuďmi z oddelení, za ktoré som zodpovedná, aby sme si povedali, čo sme urobili a čo je pred nami. Nasleduje návšteva predajní a práca na konceptoch. V práci sa snažím končiť o šiestej večer, ale samozrejme, keď je to potrebné, ostávam do ôsmej. Vždy v pondelok a piatok mám v práci vyčlenený čas pre seba, aby som sa zamyslela nad ďalšími krokmi, zhodnotila vývoj a študovala nové trendy. Počas víkendov už nepracujem.

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Článok nájdete aj v časopise Tovar&Predaj 3 – 4/2018.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera