Väčšina Slovákov zamýšľa na veľkonočný nákup minúť od 50 do 100 eur. V prieskume nákupného spoločenstva Cashback World to uviedlo 73 % respondentov. Maximálny rozpočet do 200 eur si stanovila približne pätina slovenských domácností (22 %) a len 5 % Slovákov je ochotných na nákupy súvisiace s Veľkou nocou minúť viac ako 200 eur.
Tohtoročné veľkonočné sviatky budú prvé, počas ktorých budú obchody podľa zákona zatvorené až celé tri dni, teda na Veľký Piatok, Veľkonočnú nedeľu i na Veľkonočný pondelok. „Z nášho prieskumu vyplynulo, že až 68 percent Slovákov plánuje urobiť veľkonočné nákupy postupne v týždni pred Veľkým piatkom,“ uviedol Ľuboš Kravárik, generálny riaditeľ spoločnosti myWorld Slovakia, čo je prevádzkovateľ nákupného spoločenstva Cashback World.
Len necelá štvrtina (24 %) Slovákov plánuje nakúpiť naraz jeden deň v týždni pred Veľkým piatkom a iba 8 % opýtaných okrem čiastočného nakupovania v týždni sa chystá navštíviť obchody aj počas Bielej soboty.
Prieskum ďalej zisťoval, kde Slováci plánujú stráviť sviatky. Až 70 % opýtaných uviedlo, že uprednostní pohodlie vlastného domova v kruhu najbližšej rodiny a len približne tretina (30 %) nemá v pláne zostávať doma.
Prieskum sa uskutočnil začiatkom marca 2018 na vzorke 1842 respondentov starších ako 18 rokov.
O tom, čo Slováci na veľkonočné sviatky najviac kupujú a aké novinky pripravili výrobcovia potravín tento rok, sa dočítate na tomto odkaze.