logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Ladislav Špaček na Samoške: Zákazník je kráľ, naučte sa s ním komunikovať

22. marca 2018
Správy 0
3543
Ladislav Špaček na Samoške: Zákazník je kráľ, naučte sa s ním komunikovať

Dôležitejšia ako tovar, ktorý ponúkate, je komunikácia so zákazníkom a dojem, ktorý na neho urobíte. Na kongrese Samoška v Košiciach to vo svojej prezentácii povedal známy český lektor komunikácie a etikety Ladislav Špaček.

„Jedine etiketa a komunikácia otvárajú  dvere k zákazníkom. Nemožno ich podceňovať. Tovar, ktorý predávate, je všade rovnaký. Pre predajný úspech je rozhodujúce, ako pristupujete k zákazníkovi. Ten je alfou a omegou vášho podnikania,“ zdôraznil Ladislav Špaček. A pridal aj vlastnú skúsenosť: „V Prahe mám obľúbenú čerpaciu stanicu, vždy tam zastavím. Nie však kvôli benzínu, ale chlapíkovi, ktorý tam predáva. Má neskutočné komunikačné schopnosti, ktoré vedia privábiť zákazníka. Platím a on začne vychvaľovať čerstvé bagety. Počujete, aké sú chrumkavé? Sú vynikajúce! A ja si jednu samozrejme prikúpim. Nepredáva totiž produkt, predáva komunikácia.“

Ladislav Špaček upozornil na prieskum, podľa ktorého až v 68 % prípadov stojí za odchodom zákazníka ku konkurencii nedostatok záujmu o jeho potreby. „Všetci majú rovnaké potreby. Byť vítaný, zažiť pocit, že ľudia sú radi, ak niekam prídeme. Ďalej je to potreba byť dôležitý, niečo znamenať, vnímať, že nás ostatní rešpektujú a majú radi. A každý tiež chce, aby tí druhí rozumeli jeho problému a dali mu najavo pochopenie.“ Ak toto obchodník dokáže splniť, zákazník sa k nemu bude stále rád vracať. Rolu hrajú aj detaily: napríklad usmievať sa a dívať sa na zákazníkov priamym pohľadom, pamätať si ich mená, pochváliť, na nič sa nesťažovať, ďalej prezentovať sa čistotou a dobrým vzhľadom personálu.

K dobrej komunikácii prispieva aj firemná kultúra a pozitívna povesť, ktorá obchodníka sprevádza. „Ak by ste vyhoreli, všetko si môžete kúpiť znovu, ale dobré meno si nekúpite. To je tá najväčšia hodnota,“ uviedol Ladislav Špaček. Imidž firmy pritom netvorí jej vedenie, ale pracovníci, s ktorými sa zákazník každodenne stretáva. „To sú rozhodujúci ľudia. Musíme dbať na to, aby sa chovali nielen zdvorilo, ale tiež lojálne k svojmu zamestnávateľovi. Ak to nerobia, vytvárajú o firme zlý obraz,“ uzavrel rečník.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera