Na slovenský maloobchodný trh vstúpila značka predajní potravín Kraj. Ide o nový koncept spoločnosti Terno real estate, ktorá na Slovensku prevádzkuje viac ako sto predajní. Kraj chce zákazníkom ponúkať sortiment od malých výrobcov zo slovenských i svetových regiónov, zdravšie varianty potravín, ako aj bežný tovar. „Kraj poskytne komplexný nákup pod jednou strechou pre celú rodinu a za primerané ceny,“ hovorí Zuzana Cseriová, výkonná riaditeľka Terna.
Pilotná predajňa Kraj otvára 2. marca v Devínskej Novej Vsi. Jej rekonštrukcia stála spoločnosť viac ako 1,5 milióna eur. Na rozlohe 1250 metrov štvorcových ponúka 675 výrobkov od 72 slovenských regionálnych dodávateľov. Spoločnosť ich chce do svojej ponuky zaradiť ešte viac. Malí dodávatelia sa jej môžu hlásiť, spotrebitelia jej zas môžu dávať tipy na svoje obľúbené lokálne produkty.
Ďalšia predajňa tejto značky by mala otvoriť začiatkom apríla v pripravovanej Petržalskej tržnici v Bratislave. V lete chce sieť priniesť koncept Kraj aj do prvej malometrážnej prevádzky, ktorá vznikne na Trnavskom mýte v hlavnom meste a v treťom kvartáli s ním vstúpiť do Nitry. Expanziu má pripravenú na tento i ďalšie dva roky.
V budúcnosti chce spoločnosť rozvíjať dve značky, a to Kraj a Terno. Kým Kraj bude ponúkať širší sortiment pre väčšie nákupy, Terno bude predajňa pre rýchly nákup v blízkosti bydliska.