Ekonomike sa darí, HDP rástol vlani o 3,4 percenta, nezamestnanosť je osem percent. Reálna mzda sa vlani zvýšila o 3,3 percenta. Vyššie mzdy sa podpísali aj pod zvýšenú spotrebu domácností. Vývoj prispieva k silnejúcej spotrebiteľskej dôvere a zvyšovaniu tržieb v maloobchode, zároveň aj k rastu cien tovarov a služieb. Podľa výsledkov maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen výdavky slovenských spotrebiteľov za rýchloobrátkový tovar v maloobchode narástli oproti predchádzajúcemu roku o 6,3 %. Spôsobili to na jednej strane vyššie ceny potravín, ale aj nárast spotreby.
Hlavným ťahúňom vyšších minuloročných tržieb boli mliečne výrobky. Podpísalo sa pod to najmä maslo. Z aktuálnych výsledkov spoločnosti Nielsen vyplýva, že medziročne došlo k zvýšeniu priemernej ceny tejto komodity o takmer polovicu (+47 %). Kým na začiatku roka 2016 stál kilogram maslo 4,23 eura, v októbri minulého roka to bolo rekordných 9,67 eura za kilogram, respektíve 2,42 eura za štvrťkilogramové balenie. Dramatické zdraženie sa premietlo do poklesu predaných objemov o 8 % oproti roku 2016, zároveň však aj do nárastu obratu o 36 %, čo znamená medziročné navýšenie tržieb o takmer 22,5 milióna eur.
Tržby sladkostí a alkoholu rástli o šesť percent
„Okrem mliečnych kategórií sa podarilo navýšiť tržby aj ďalším hodnotovo významným produktovým skupinám, ako sú alkoholické nápoje a sladkosti, za ktoré sme minuli o šesť percent viac v porovnaní s rokom 2016,“ dopľňa Jana Magicová, group account manažérka spoločnosti Nielsen. „Z drogistického koša stojí za zmienku najvýznamnejšia skupina osobnej hygieny, za ktorú utratíme viac ako desať percent z celého nákupného koša v maloobchode a ktorá zaznamenala rovnaký nárast tržieb o šesť percent.“