logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Už od 1. júla tohto roka budú môcť podnikatelia na evidenciu tržieb využívať novú aplikáciu VRP...

Najviac sa darí WC blokom

24. februára 2018
Publicistika 0
2026
Najviac sa darí WC blokom

Nespochybniteľným trendom v oblasti čistiacich prostriedkov je snaha o dosiahnutie maximálnej efektivity a zjednodušenie používania pomôcok na čistenie a upratovanie. Ľudia majú čoraz menej času nielen na upratovanie domácnosti, a preto sa im výrobcovia snažia ponúkať stále rýchlejšie riešenia. Čím viac sa čistenie a upratovanie zjednoduší, tým viac času získajú pre seba a svoju rodinu.

Spotreba čistiacich prostriedkov a prípravkov na upratovanie na slovenskom trhu rastie. V uplynulom roku dosiahol predaj čistiacich prostriedkov viac ako 240 miliónov eur. „V porovnaní s minulým rokom vzrástol predaj o 5 percent a keď sa pozrieme na rok 2015, dokonca o 9,5 percenta v predanej hodnote,“ približuje Karolína Vondráčková, konzultantka spoločnosti Nielsen. Najväčší nárast zaznamenali v segmente čistiacich prostriedkov na rúry (+44 %), univerzálne čistiace prostriedky rástli o 13 % a predaj čističov na podlahy sa zvýšil o 12 %. Naopak, badateľne menší záujem sa prejavil pri leštiacich čističoch určených na podlahy, ktoré medziročne klesli o 15 %.

Čističe sa predávajú v zľave

Podľa prieskumu spoločnosti Retail Zoom je v kategórii čističov najväčší záujem o čistiace prostriedky určené do WC, ktoré tvoria až 45 % predajov v hodnote a táto kategória je zároveň najviac promovanou v rámci čistiacich prostriedkov do domácnosti. Viac ako polovica predajov WC čističov v kusoch bola realizovaná cez cenové zľavy. „Ďalším významným segmentom sú viacúčelové čistiace prostriedky, ktoré tvoria 31 percent predajov a zaznamenali 12-percentný medziročný nárast,“ informuje Viviana Kučerová, konzultantka spoločnosti Retail Zoom.

Jednoduchý WC blok umiestnený do nádržky na vodu z trhu mizne. Nahradili ho závesné košíky, prípadne WC gély, ktoré si spotrebiteľ priamo dávkuje do toaletnej misy. Spoločnosť Retail Zoom ale zaznamenala v segmente WC čističov a blokov pokles, na ktorom sa podieľali všetky hlavné značky. „Najpredávanejšou značkou je Bref, ktorá v sledovanom období dosiahla hodnotový podiel 62 percent, ale predaje tejto značky medziročne poklesli o pol percenta,“ spresňuje Viviana Kučerová. Na druhom mieste je Domestos, ktorý zaznamenal medziročný výrazný pokles, a to o 19 %. Najviac promovanou značkou v sledovanom období bol Duck Toilet. Spoločnosť Henkel aktuálne v tomto segmente prichádza na trh s úplne novým radom Bref 10x Effect s technológiou Color Indicator. „Vďaka nej gél pod vodnou hladinou zmení farbu, len čo začne proces čistenia. Je to náš najsilnejší WC čistič bojujúci aj proti najodolnejším nečistotám, akými sú napríklad hrdza či vodný kameň,“ vysvetľuje Petr Bezányi, marketingový manažér Laundry & Home Care spoločnosti Henkel.

Najpredávanejšími značkami v segmente viacúčelových čistiacich prostriedkov sú: Savo, Cif a Domestos, všetky s hodnotovým podielom 12 %, informuje prieskum spoločnosti Retail Zoom. Nasleduje Ajax a Sanytol s jedenásťpercentným podielom. Petr Bezányi je presvedčený, že Slováci si potrpia na kvalitu. Vyberajú si prostriedky, ktoré splnia ich očakávania, najmä čo sa týka čistoty a vône a zároveň vítajú, ak je prostriedok univerzálny. Prekvapujúco, v kategórii čističov sú Slováci veľmi otvorení novinkám. „Naši zákazníci pozitívne prijímajú novinky a limitované edície. Pri uvádzaní nových produktov na slovenský trh vždy očakávame lepší predaj v porovnaní s inými krajinami,“ zdôrazňuje zaujímavý fakt.

Čapovaná drogéria je ekologickejšia

Na nákup čistiacej drogérie si zákazníci vyberajú vo viac ako polovici prípadov hypermarkety alebo supermarkety, vychádza z prieskumu spoločnosti Nielsen. Niektorí výrobcovia by privítali, keby sa zo strany spotrebiteľov zvýšil záujem o čapovanú drogériu, pretože ide o ekologický variant, ktorým by sa ušetrili náklady na obaly, dopravu a teda by sa znižovali aj emisie. Zatiaľ sa na trhu neujal ani kapsulový predaj koncentrátov či už na umývanie riadu,  alebo špeciálnych a univerzálnych čističov. Ich použite je pritom veľmi jednoduché, kapsula sa umiestni do fľašky, doleje vodou a rozpustí.

„Umiestnenie a podpora produktov v predajni je veľmi dôležitá,“ upozorňuje Petr Bezányi. A ani menší obchodníci by na to určite nemali zabúdať. Súčasný spotrebiteľ podľa neho veľmi dobre reaguje na prehľadné a viditeľné vystavenie v regáli, ktoré mu ušetrí čas pri výbere správneho produktu. „Vyšším tržbám vždy pomôže aj dodatočné vystavenie v predajni v rámci akčnej zóny alebo priamo pri pokladni,“ dodáva. Rovnako dôležitá je dôkladná edukácia predavača, ktorý by mal poznať benefity produktu a zákazníkovi ich zodpovedne vysvetliť. Martina Jirovcová, marketingová manažérka spoločnosti Leifheit CZ, doplňuje: „Veľké množstvo produktov je potrebné popísať a vyskúšať. Zákazníci sa občas obávajú, či budú vedieť ako s produktom zaobchádzať a či vôbec funguje.“ Výrobcovia očakávajú, že v budúcnosti sa posilní aj predaj elektrických pomocníkov na upratovanie.

V kategórii čistiacich prostriedkov siahajú nakupujúci aj po privátnych značkách, ktoré ponúka väčšina reťazcov. Rast čistiacich prostriedkov zaznamenali aj v sieti predajní dm drogerie markt, kde dominuje predajvlastnej značky, ktorá tvorí viac ako 35 % predajov. „To svedčí, že zákazníci naďalej vyhľadávajú účinné čistiace prostriedky za výhodnú cenu,“ myslí si sortimentná manažérka Mária Šimonovičová. Stále väčšej obľube sa u nich tešia ekologické čistiace prostriedky, ktoré za ostatný rok narástli o štvrtinu a veľký záujem zaznamenali aj pri dezinfekčných čističoch. V dm drogerie markt je pomer univerzálnych a špeciálnych čistiacich prostriedkov vyrovnaný, no univerzálne čističe rástli rýchlejšie ako špeciálne. „V našich predajniach sú najobľúbenejšou formou tekuté čističe. Stále viac zákazníkov využíva aj univerzálne utierky na každodennú údržbu domácnosti,“ dodáva Mária Šimonovičová.

Mikroutierky sa dostávajú do popredia

V oblasti pomocníkov upratovania, teda čistiacich pomôcok, sa na svetovom trhu objavila novinka, ktorou je super mop set. Hovorí sa o ňom ako o najpohodlnejšom systéme na umývanie podláh, aký vôbec existuje, lebo dokáže odstrániť špinu, vlasy aj chlpy. „Žiadny konkurenčný výrobok neodstráni všetky nečistoty. Mopy sa väčšinou len prepláchnu vo vedre a odstredí sa voda, ale nemajú mechanizmus na vypranie mopu,“ vysvetľuje Daniela Kunášová z portálu supermop.sk. Aj Mop Vileda Ultramax prešiel mnohými vylepšeniami. Podľa Jiřího Krechlera, trade marketing manažéra spoločnosti Freudenberg Home and Cleaning Solutions, je najviditeľnejšou zmenou zdokonalený žmýkací kôš, ktorý mop efektívne vyžmýka. „Má vylepšený umývací návlek mopu a výhodou je aj prispôsobiteľná dĺžka teleskopickej tyče,“ vymenúva ďalšie prednosti.

Čoraz obľúbenejšie sú mikroutierky, ktoré nahradili pravé či umelé jelenice a iné materiály. Jiří Krechler je presvedčený, že v kategórii handričiek, špongií a rukavíc je pozorovateľný rast privátnych značiek hlavne na úkor produktov a značiek, ktoré sa so svojimi cenami a kvalitou privátnym značkám približujú. „Kvalitnejšie produkty s pridanou hodnotou však aj napriek tomu rastú a pomáhajú zvyšovať hodnotu kategórií. Príkladom môže byť naša handrička z mikrovlákien Actifibre s technológiou aktívnej absorpcie, ktorá si veľmi rýchlo našla svojich spotrebiteľov,“ dopĺňa.

 

Z praxe:

„Spotrebitelia ocenili výhody mikrovlákna.“

V minulých rokoch nedostávali handričky z mikrovlákna príliš veľa priestoru kvôli vyššej cene, avšak postupom času spotrebitelia zistili, že výhody tohto materiálu výrazne prevyšujú na prvý pohľad vyššiu cenu. Ide o trvanlivosť, schopnosť odstraňovať nečistoty, často bez potreby použitia chemických prostriedkov na dosiahnutie dokonalého výsledku upratovania pri menšej časovej náročnosti.

Jiří Krechler, trade marketing manažér,Freudenberg Home and Cleaning Solutions

 

Podiel v hodnote predaja čistiacich prostriedkov podľa použitia

(vo vybraných drogériách Teta, dm a 101 drogerie)

WC čističe  45 %

Viacúčelové  31 %

Do kúpeľne  10 %

Na potrubie  8 %

Na podlahu  3 %

Do kuchyne  3 %

Zdroj: Retail Zoom, 01/17 – 11/17

 

Najpredávanejšie značky WC čističov a blokov

(vo vybraných drogériách Teta, dm a 101 drogerie)

Bref  62 %

Domestos  12 %

Duck Toilet  7 %

Savo  2 %

Fixinela  1 %

Ostatné  16 %

Zdroj: Retail Zoom, 01/17 – 11/17

 

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Článok vyšiel v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2018.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera