logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

IKEA zvýšila na Slovensku obrat o 5,3 percenta. Aj vďaka kuchyniam

23. februára 2018
Správy 0
1594
IKEA zvýšila na Slovensku obrat o 5,3 percenta. Aj vďaka kuchyniam

Minulý rok si kuchyňu v bratislavskom dome IKEA kúpilo v priemere sedemnásť domácností denne. Práve kuchyne, stolovanie a varenie boli oblasti, na ktoré sa švédsky predajca nábytku vlani zameriaval. A aj vďaka tomu sa predaj kuchýň na minuloročnom obrate podieľal viac ako 15 percentami. Ten celkovo dosiahol 102,8 milióna eur, čo znamená, že medziročne narástol o 5,3 percenta.

Obchodný dom IKEA minulý rok navštívili takmer tri milióny ľudí. Viac ako polovica z nich v obchode aj nakúpila a v priemere minula 62 eur. „Pre našich zákazníkov zohráva čas dôležitú úlohu. Spontánne nákupy klesli, spotrebitelia nakupovali cielene a vo väčšom,“ hovorí Marek Feltl, regionálny manažér IKEA pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko. To znamená, že si síce neprišli až tak často kúpiť iba sviečku či servítky, ale návštevu obchodného domu si viac naplánovali a napokon kúpili viac.

Od februára spustila IKEA aj e-shop, ktorého služby zatiaľ využilo 4 100 zákazníkov. Priemerná hodnota nákupu sa vyšplhala na 490 eur. Spotrebitelia cez internet najviac nakupovali výrobky do spálne, postele a matrace. Doprava tovaru pri takomto nákupe stojí zákazníkov z bratislavského Ružinova 35 eur, Košičania zaplatia 99 eur. Marek Feltl však vysvetlil, že toto je oblasť, v ktorej chcú byť konkurencieschopnejší.

Oddelenie IKEA Food, teda reštaurácia, bistro, kaviareň a obchod so švédskymi špecialitami, v uplynulom roku privítalo viac než 1,4 milióna zákazníkov. Jednotkou v ponuke sa stal syr hermelín, z ktorého sa predalo 607 000 porcií. Zákazníci vyhľadávali aj švédske mäsové guľôčky, lososa a bravčový rezeň. V bistre bol najobľúbenejší hotdog, ktorého sa predalo viac ako 490 000 kusov.

Najobľúbenejšie výrobky IKEA:

  • Najpredávanejším výrobkom je taška Frakta, ktorej sa predalo viac ako 142 000 kusov.
  • Medzi ďalšie často kupované výrobky patria pohár Pokal  (115 000 predaných kusov), čistiaci valček na textil Bästis (predalo sa takmer 98 tisíc kusov), čajové sviečky Glimma (90 000 predaných kusov).
  • Obľúbenými medzi zákazníkmi sú aj jedálenská stolička Ingolf (predalo sa viac ako 4 000 kusov), policový diel Kallax (3 500 ks), penový matrac Malfors (2 600 ks), komoda so 4 zásuvkami Malm (2 000 ks), posteľ/pohovka Brimnes (1 500 ks), otočná stolička Markus (1 400 ks).
  • Každý deň si zákazníci kúpili 32 pohoviek.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera