logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

IKEA zvýšila na Slovensku obrat o 5,3 percenta. Aj vďaka kuchyniam

23. februára 2018
Správy 0
1496
IKEA zvýšila na Slovensku obrat o 5,3 percenta. Aj vďaka kuchyniam

Minulý rok si kuchyňu v bratislavskom dome IKEA kúpilo v priemere sedemnásť domácností denne. Práve kuchyne, stolovanie a varenie boli oblasti, na ktoré sa švédsky predajca nábytku vlani zameriaval. A aj vďaka tomu sa predaj kuchýň na minuloročnom obrate podieľal viac ako 15 percentami. Ten celkovo dosiahol 102,8 milióna eur, čo znamená, že medziročne narástol o 5,3 percenta.

Obchodný dom IKEA minulý rok navštívili takmer tri milióny ľudí. Viac ako polovica z nich v obchode aj nakúpila a v priemere minula 62 eur. „Pre našich zákazníkov zohráva čas dôležitú úlohu. Spontánne nákupy klesli, spotrebitelia nakupovali cielene a vo väčšom,“ hovorí Marek Feltl, regionálny manažér IKEA pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko. To znamená, že si síce neprišli až tak často kúpiť iba sviečku či servítky, ale návštevu obchodného domu si viac naplánovali a napokon kúpili viac.

Od februára spustila IKEA aj e-shop, ktorého služby zatiaľ využilo 4 100 zákazníkov. Priemerná hodnota nákupu sa vyšplhala na 490 eur. Spotrebitelia cez internet najviac nakupovali výrobky do spálne, postele a matrace. Doprava tovaru pri takomto nákupe stojí zákazníkov z bratislavského Ružinova 35 eur, Košičania zaplatia 99 eur. Marek Feltl však vysvetlil, že toto je oblasť, v ktorej chcú byť konkurencieschopnejší.

Oddelenie IKEA Food, teda reštaurácia, bistro, kaviareň a obchod so švédskymi špecialitami, v uplynulom roku privítalo viac než 1,4 milióna zákazníkov. Jednotkou v ponuke sa stal syr hermelín, z ktorého sa predalo 607 000 porcií. Zákazníci vyhľadávali aj švédske mäsové guľôčky, lososa a bravčový rezeň. V bistre bol najobľúbenejší hotdog, ktorého sa predalo viac ako 490 000 kusov.

Najobľúbenejšie výrobky IKEA:

  • Najpredávanejším výrobkom je taška Frakta, ktorej sa predalo viac ako 142 000 kusov.
  • Medzi ďalšie často kupované výrobky patria pohár Pokal  (115 000 predaných kusov), čistiaci valček na textil Bästis (predalo sa takmer 98 tisíc kusov), čajové sviečky Glimma (90 000 predaných kusov).
  • Obľúbenými medzi zákazníkmi sú aj jedálenská stolička Ingolf (predalo sa viac ako 4 000 kusov), policový diel Kallax (3 500 ks), penový matrac Malfors (2 600 ks), komoda so 4 zásuvkami Malm (2 000 ks), posteľ/pohovka Brimnes (1 500 ks), otočná stolička Markus (1 400 ks).
  • Každý deň si zákazníci kúpili 32 pohoviek.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera