
Lidl vo svojej kampani k pravidelnému Gréckemu týždňu prestal používať fotografie, z ktorých predtým kvôli politickej a náboženskej korektnosti odstránil kresťanské kríže. Reťazec po novom stavil na obrázky neutrálnych gréckych budov či mora. Kampaň Grécky týždeň prebieha v Lidle práve teraz.
Lidl si minulý rok vyslúžil vo viacerých krajinách ostrú kritiku za to, že z fotografií kostolov na gréckom ostrove Santorini zmazal kríže. Vtedajší český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka, zastupujúci kresťanskú politickú stranu, dokonca českých spotrebiteľov vyzval k bojkotu obchodu. Lidl sa obhajoval tým, že to robí v záujme náboženskej neutrality. Zároveň sa ospravedlnil, že nechcel nikoho uraziť a do budúcnosti sa z toho poučí.

Lidl odstránil z kresťanských kostolov na gréckom ostrove Santorini kríže.
„Tak, ako sme avizovali, obaly výrobkov predávaných pod našou privátnou značkou Eridanous sme zmenili. Nová vizualita zdôrazňuje vlastnosti daných výrobkov a poskytuje zákazníkom potrebné informácie,“ uviedol pre Tovar&Predaj k novej kampani hovorca slovenského Lidla Tomáš Bezák.
Lidl obaly výrobkov s odstránenými krížmi používal viac rokov, predtým tie isté fotografie neretušoval. Až minulý rok na upravovanie reality upozornila belgická televízna stanica RTL. Belgický Lidl sa vtedy obhajoval tým, že „rešpektuje rozmanitosť“.