
Nákupného asistenta môžu využiť slabozrakí či nevidiaci zákazníci v predajni Billa v nitrianskom obchodnom centre Mlyny. Službu reťazec spustil už minulý rok, začala testovaním v troch bratislavských predajniach a potom ju zaviedli i v Levoči a Ružomberku. Nákupného asistenta robia školení zamestnanci Billy.
„Od vkročenia do predajne až po odprevadenie na ulicu sa bude nevidiacemu či slabozrakému zákazníkovi venovať odborne vyškolený zamestnanec, pomôže mu s výberom potravín, informuje ho o práve prebiehajúcich akciách či pomôže s tovarom pri pokladni,“ hovorí marketingová riaditeľka Billy Denisa Pernicová. Billa službu ponúka ako jediný reťazec na Slovensku.
Zamestnanci sa v rámci školenia dostali aj k inštruktážnemu videu s ukážkou asistovaného nákupu, k dispozícii majú i náučné plagáty, ktoré slúžia ako návod správnej pomoci pri nákupe. „Okrem školenia a edukačných materiálov zažili zamestnanci v nitrianskej predajni na vlastnej koži, aké je to nakupovať v úplnej tme, iba so sprievodom kolegu, s pomocou špeciálnych okuliarov. Skúsili si taktiež, aké náročné je chodenie po obchode len s bielou palicou,“ dodáva Dominika Horňáková, senior programová manažérka z Nadácie Pontis.
Pre bežných zákazníkov pripravila nitrianska Billa prechod predajňou s bielou paličkou či identifikáciu potravín podľa hmatu, aby mali možnosť si vyskúšať, s čím dennodenne zápasia ľudia so zrakovým postihnutím.
„Možnosť pohodlného a bezstresového nákupu nie je pre ľudí so zrakovým postihnutím vôbec samozrejmosť. O to viac sme v Únii nevidiacich a slabozrakých privítali nápad, ktorý nám predložili zástupcovia z Billy – myšlienku na asistované nákupy. Pri realizácii sme úzko spolupracovali aj s ľuďmi so zrakovým postihnutím, aby hotový projekt čo najvernejšie odrážal ich potreby,“ uviedol Petr Ostružiar, manažér pre PR a fundraising z Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska.