logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Valentínske trendy sa z roka na rok menia

14. februára 2018
Dáta 0
1898
Valentínske trendy sa z roka na rok menia

Hoci sa Valentín neradí k tradičným slovenským sviatkom, medzi našincami si každý rok nájde svojich priaznivcov. Spôsoby, ako vyznať lásku svojej polovičke sa však z roka na rok menia. Najväčšia internetová banka mBank pri príležitosti dňa zamilovaných analýzou interných údajov zistila, že zaľúbenci sa stále spoliehajú na klasiku v podobe kvetov či parfumu, romantické večere v reštauráciách však v priebehu rokov dostávajú stopku.

 Ako vlani, tak aj v predminulom roku vyťahovali Slováci platobné karty najmä pri kúpe pozvánok do kina a divadla. Takýto valentínsky darček si na sviatok zamilovaných kúpilo v roku 2016 o 180 % viac ľudí ako v bežné dni, minulý rok zaľúbenci urobili o 150 % viac nákupov vstupeniek. Slováci si však vyznania lásky nechávali aj na romantické večere. V reštauráciách sa na sviatok zaľúbených platilo v roku 2016 o 71 % viac ako napríklad týždeň pred ním. Popularita vyznaní pri dobrom jedle však stráca na popularite. Vlani sa totiž na valentínsku večeru pri sviečkach minulo len o 45 % viac ako 7. februára.

Minulý rok bol oproti roku 2016 slabší na romantiku pri filme či pri večeri aj u našich západných susedov. Kým v roku 2016 kúpili Česi na Valentína raz toľko vstupeniek ako bežne, vlani ich kúpili prekvapivo o 12 % menej. Ani rande pri romantickej večeri nemalo vlani taký úspech ako rok pred tým. Počet platieb v reštauráciách sa na Valentína v porovnaní so všednými dňami takmer vôbec nelíšil.

Na atraktivite v priebehu rokov stratilo aj oblečenie, napríklad príťažlivá spodná bielizeň. V roku 2016 na ňu Slováci minuli o tretinu viac, minulý rok však len o 5 % v porovnaní s predchádzajúcim týždňom. Podobný trend vidíme aj v Čechách. Nie je však vylúčené, že darčeky si chceli zaľúbenci kúpiť v predstihu.

Z roka na rok klesol aj počet nákupov bytových či handmade doplnkov. V Čechách však tieto produkty nemajú ani zďaleka takú obľubu ako u nás. Kým u nás sa oproti bežnej predajnosti na Valentína predávali o 25% a 16% viac, u susedov to bol v roku 2016 nárast len o 6% a takmer bez rozdielu v minulom roku.

 

 

Obľúbenosť parfumov či kytíc rastie

 

Čoraz viac si Slováci na Valentína doprajú oddych pri relaxačnom pobyte a Deň zaľúbených trávia ubytovaní v hoteloch. V porovnaní so siedmym februárom tu v roku 2016 platili kartou o 73% viac, vlani sa platby navýšili ešte o percento. Viac Slováci investujú aj do parfumov či inej drogérie. Platby narástli z roka na rok z 25% na 35% oproti platbám z bežného dňa. Úplne iné trendy však vidíme v Čechách. V hoteloch sa v minulom roku na Valentína platilo dokonca menej ako v bežný deň, rovnako je to aj pri drogérii. Tá však mala u západných susedov mimoriadnu obľubu v roku 2016, kedy bolo platieb kartou v drogériách o 73% viac.

 

Obrovský nárast medzi rokmi 2016 a 2017 môžeme vidieť pri službách, kam patrí napríklad kvetinárstvo. Kým v roku 2016 vsadilo na kvety len o 27% viac Slovákov ako bežne, vlani ich počet stúpol až na 78% oproti bežným nákupom.

 

 

Krajina Slovensko Česko
Rok 2016 2017 2016 2017
Kiná a divadlá 180% 150% 101% -12%
Hotely 73% 74% 14% -2%
Reštaurácie 71% 45% 58% 0%
Oblečenie 33% 5% 23% 1%
Jedlo a pitie 31% 51% 27% 2%
Služby 27% 78% 26% -6%
Drogéria 25% 35% 73% -5%
DIY a doplnky 25% 16% 6% 0%
*porovnanie dňa 14.2. daného roku s dňom 7.2. toho istého roka

 

 

Ako ďalej vyplynulo z analýzy mBank, čoraz viac Slovákov oslavuje Valentína pri domácej romantike. Láskyplné chvíľky spestruje dobrá večera, bonboniéra či víno. Kým v roku 2016 minuli Slováci na jedlo a pite o 31% viac ako v bežné dni, vlani vytiahli kreditné karty o 51% viac. Ako vy potešíte svoju polovičku je len na vás. Vyznania lásky by sa však nemali obmedzovať len na jeden deň v roku. Bozkami, objatiami a peknými slovami by sme sa mali zahŕňať dennodenne.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera