logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Valentínske trendy sa z roka na rok menia

14. februára 2018
Dáta 0
1730
Valentínske trendy sa z roka na rok menia

Hoci sa Valentín neradí k tradičným slovenským sviatkom, medzi našincami si každý rok nájde svojich priaznivcov. Spôsoby, ako vyznať lásku svojej polovičke sa však z roka na rok menia. Najväčšia internetová banka mBank pri príležitosti dňa zamilovaných analýzou interných údajov zistila, že zaľúbenci sa stále spoliehajú na klasiku v podobe kvetov či parfumu, romantické večere v reštauráciách však v priebehu rokov dostávajú stopku.

 Ako vlani, tak aj v predminulom roku vyťahovali Slováci platobné karty najmä pri kúpe pozvánok do kina a divadla. Takýto valentínsky darček si na sviatok zamilovaných kúpilo v roku 2016 o 180 % viac ľudí ako v bežné dni, minulý rok zaľúbenci urobili o 150 % viac nákupov vstupeniek. Slováci si však vyznania lásky nechávali aj na romantické večere. V reštauráciách sa na sviatok zaľúbených platilo v roku 2016 o 71 % viac ako napríklad týždeň pred ním. Popularita vyznaní pri dobrom jedle však stráca na popularite. Vlani sa totiž na valentínsku večeru pri sviečkach minulo len o 45 % viac ako 7. februára.

Minulý rok bol oproti roku 2016 slabší na romantiku pri filme či pri večeri aj u našich západných susedov. Kým v roku 2016 kúpili Česi na Valentína raz toľko vstupeniek ako bežne, vlani ich kúpili prekvapivo o 12 % menej. Ani rande pri romantickej večeri nemalo vlani taký úspech ako rok pred tým. Počet platieb v reštauráciách sa na Valentína v porovnaní so všednými dňami takmer vôbec nelíšil.

Na atraktivite v priebehu rokov stratilo aj oblečenie, napríklad príťažlivá spodná bielizeň. V roku 2016 na ňu Slováci minuli o tretinu viac, minulý rok však len o 5 % v porovnaní s predchádzajúcim týždňom. Podobný trend vidíme aj v Čechách. Nie je však vylúčené, že darčeky si chceli zaľúbenci kúpiť v predstihu.

Z roka na rok klesol aj počet nákupov bytových či handmade doplnkov. V Čechách však tieto produkty nemajú ani zďaleka takú obľubu ako u nás. Kým u nás sa oproti bežnej predajnosti na Valentína predávali o 25% a 16% viac, u susedov to bol v roku 2016 nárast len o 6% a takmer bez rozdielu v minulom roku.

 

 

Obľúbenosť parfumov či kytíc rastie

 

Čoraz viac si Slováci na Valentína doprajú oddych pri relaxačnom pobyte a Deň zaľúbených trávia ubytovaní v hoteloch. V porovnaní so siedmym februárom tu v roku 2016 platili kartou o 73% viac, vlani sa platby navýšili ešte o percento. Viac Slováci investujú aj do parfumov či inej drogérie. Platby narástli z roka na rok z 25% na 35% oproti platbám z bežného dňa. Úplne iné trendy však vidíme v Čechách. V hoteloch sa v minulom roku na Valentína platilo dokonca menej ako v bežný deň, rovnako je to aj pri drogérii. Tá však mala u západných susedov mimoriadnu obľubu v roku 2016, kedy bolo platieb kartou v drogériách o 73% viac.

 

Obrovský nárast medzi rokmi 2016 a 2017 môžeme vidieť pri službách, kam patrí napríklad kvetinárstvo. Kým v roku 2016 vsadilo na kvety len o 27% viac Slovákov ako bežne, vlani ich počet stúpol až na 78% oproti bežným nákupom.

 

 

Krajina Slovensko Česko
Rok 2016 2017 2016 2017
Kiná a divadlá 180% 150% 101% -12%
Hotely 73% 74% 14% -2%
Reštaurácie 71% 45% 58% 0%
Oblečenie 33% 5% 23% 1%
Jedlo a pitie 31% 51% 27% 2%
Služby 27% 78% 26% -6%
Drogéria 25% 35% 73% -5%
DIY a doplnky 25% 16% 6% 0%
*porovnanie dňa 14.2. daného roku s dňom 7.2. toho istého roka

 

 

Ako ďalej vyplynulo z analýzy mBank, čoraz viac Slovákov oslavuje Valentína pri domácej romantike. Láskyplné chvíľky spestruje dobrá večera, bonboniéra či víno. Kým v roku 2016 minuli Slováci na jedlo a pite o 31% viac ako v bežné dni, vlani vytiahli kreditné karty o 51% viac. Ako vy potešíte svoju polovičku je len na vás. Vyznania lásky by sa však nemali obmedzovať len na jeden deň v roku. Bozkami, objatiami a peknými slovami by sme sa mali zahŕňať dennodenne.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera