logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Ako ľudia vnímajú nové technológie?

14. februára 2018
Jakub Berčík 0
3139
Ako ľudia vnímajú nové technológie?

Privítali by ešte viac technologických noviniek alebo nie? To všetko pomôže odhaliť meranie reakčného času …

Tak ako všetky odvetvia obchodu, aj samotný maloobchod podlieha rôznym zmenám a trendom, ktoré vplývajú nielen na samotných obchodníkov, ale aj na ich zákazníkov. Vďaka moderným technológiám sa mení retail tempom, aké doposiaľ nemá obdoby, čoho sme svedkami pri každodennom nakupovaní. Či sa nám to páči alebo nie, všetky tieto zmeny prebiehajú s ohľadom na rozvoj informačných a komunikačných technológií. Vo všeobecnosti je možné základné maloobchodné trendy rozdeliť do dvoch skupín. V prvej sú trendy inšpirované minulosťou, a preto  druhou skupinou sú trendy, ktoré vznikajú a rozvíjajú sa na základe súčasných technologických riešení a  predikcie budúceho spotrebiteľského správania. Rýchle, interaktívne a pohodlné nakupovanie so skenerom v ruke, pri ktorom si zákazník ukladá tovar priamo do tašky, všetky podstatné informácie na jednom mieste v prehľadnej mobilnej aplikácii, rýchle samoobslužné pokladne, interaktívne informačné displeje, vždy aktuálne elektronické cenovky, či dokonca monitorovanie a analýza správania sa ľudí počas ich pohybu v kamennom obchode, ako aj detailný rozbor množstva dát z predajne (dolovanie v dátach), od ktorých sa odvíja rozhodovanie obchodníkov.

To je len výber z  mnohých momentov, ktoré formujú súčasný moderný maloobchod. Je zrejmé, že v náročnom konkurenčnom prostredí sa maloobchodní predajcovia snažia na jednej strane vnímať a zaujímať sa o zákaznícke potreby a priania a na strane druhej sledovať moderné technologické možnosti a tiež aktivity konkurencie. Okrem samotného poznania potrieb a želaní svojich zákazníkov je pre podnikateľský úspech nevyhnutné zamerať sa aj na to, ako sa títo zákazníci menia v súvislosti so zmenou životného štýlu, ktorý bol okrem iného iniciovaný inteligentnými mobilnými zariadeniami (smartfónmi), prístupom k internetu, prípadne k informáciám a v neposlednom rade fenoménom sociálnych sietí. Nielen mladší, ale aj skôr narodení spotrebitelia chcú všetko rýchlo a ideálne hneď. Keď to nedostanú, strácajú trpezlivosť a odchádzajú ku konkurencii. Zároveň ak nie je technológia jednoduchá na ovládanie, veľmi rýchlo o ňu strácajú záujem. Bez ohľadu na zložitosť a funkčnosť jednotlivých technológii zohrávajú čoraz významnejšiu rolu, no aj napriek tomu nemožno predpokladať, že budú v budúcnosti dôležitejšie ako ľudia a servis, ktorý zákazníkom poskytuje personál. Z prieskumu, ktorý realizovala Katedra marketingu a obchodu FEM SPU v Nitre na vzorke 2 872 respondentov vyplýva, že takmer všetci (97 %) opýtaní majú skúsenosť s novými technológiami. Zaujímavé je sledovanie odpovedí pomocou merania reakčného času. Ide o modernú implicitnú metódu, pomocou ktorej je možné zachytiť podvedomé vnímanie človeka, a teda či to s danou odpoveďou myslí vážne alebo nie. Využitie tejto metódy pri otázke „či celkovo hodnotia nové technológie pozitívne“ naznačuje celkom zaujímavé zistenia. U tých, ktorí odpovedali áno (77,5 %) možno konštatovať na základe merania reakčného času (podvedomého vnímania) vysokú mieru spoľahlivosti, nakoľko 57 % z nich bolo skutočne stotožnených s touto odpoveďou. Opačným príkladom je, že pri odpovediach nie (5,9 %) možno hovoriť o strednej spoľahlivosti, pretože iba 3 % z nich boli skutočne presvedčení svojou odpoveďou. 16,6 % ľudí sa nevedelo vyjadriť vôbec .

 

Z výsledkov možno konštatovať, že využitím viacerých metód pri pýtaní sa na to isté môžeme dostať viaceré odpovede. Kým na základe klasického prieskumu sa javí, že väčšina ľudí jednoznačne preferuje nové technológie v obchode vysoko pozitívnym hodnotením, pomocou merania rýchlosti ich odpovede špeciálnou aplikáciou zistíme, že len 57 % z nich je s odpoveďou aj reálne stotožnených. Dôvodom je práve fakt, že nie vždy moderná technológia spĺňa očakávania zákazníkov. Príkladom môže byť samoskenovanie nákupov, ktoré je dosť často spojené s negatívnymi reakciami hlavne v počiatočných fázach (najmä pri nebalených tovaroch) a pri náhodných kontrolách, ktoré môžu samotnú dĺžku nákupu ešte predĺžiť.

Za zmienku určite stojí aj otázka, či by ľudia privítali viac obdobných nových technológii, pri ktorej sa väčšina (54,6 %) najmä mladších opýtaných vyjadrila “áno“. Skôr narodení sa v tomto prípade nevedeli vyjadriť alebo označovali odpoveď „nie“ (14,8 %).

Napriek tomu, že technológie majú svoj význam a opodstatnenie priamo na mieste predaja, zlepšujú komfort a rýchlosť nakupovania, musia zároveň slúžiť zákazníkom, čomu by mali byť maximálne prispôsobené z hľadiska jednoduchosti a užívateľskej prispôsobenosti. Rovnako v dobe kedy nakupovanie už nie je len o uskutočňovaní potrieb, ale aj o zážitku, môže byť implementácia nových technológií veľmi nápomocná. Spotrebiteľ však pri tom nesmie cítiť tlak, že mu obchodník chce niečo ihneď predať. Keď sa zákazník bude v obchode cítiť príjemne, rád sa vráti neskôr a kúpi si, čo potrebuje.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera