logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Katarína Droppová: Budujeme povesť značky alebo Tipy na komunikáciu pre malých obchodníkov

31. januára 2018
Blog 0
2222
Katarína Droppová: Budujeme povesť značky alebo Tipy na komunikáciu pre malých obchodníkov

Ako sme si povedali v minulom článku, povesť firmy, značky či produktu je potrebné budovať od jej vzniku a neustále. S povesťou je spojené povedomie o značke, aj to, či ju spotrebitelia a zákazníci vnímajú pozitívne. Ako však uspieť v tejto dobe pretlaku informácií a konkurencie?

Nebudem zahmlievať – nie je to ľahké, avšak ani neodporúčam hádzať flintu do žita. Stačí len trochu premýšľať a venovať sa aj tejto oblasti. Samozrejme, malí obchodníci a živnostníci nebudú mať rozpočet na marketing a reklamu porovnateľný s medzinárodnými reťazcami. Komunikovať však môžu rovnako, len lokálne a častokrát aj lepšie. Prečo? Pretože poznajú svojho zákazníka osobne. A to je výhoda, ktorú im nikto nezoberie.

Priestor na komunikáciu je všade okolo nás

Nemusíte mať rozpočet na televíznu či rádiovú reklamu, ale kľudne sa môžete popozerať po svojom okolí, či v ňom nevychádzajú nejaké tlačené noviny a časopisy. Skôr, ako platená reklama, je lepšie siahnuť po iných formách spolupráce – organizuje niekto stretnutie pre starších ľudí z domova dôchodcov? Alebo besiedku pre deti zo škôlky? Zapojte sa! Samozrejme, bude to stáť určité vstupné náklady, napríklad na občerstvenie či darčeky, ale nič vám nebráni pozvať tam miestne médiá, aby o tejto udalosti napísali. Ešte vhodnejšie bude, ak sa pritom udeje niečo pekné, niečo, čo sa bežne nedeje. Nebojte sa staviť na niečo lokálne, dobročinné, slovenské, netradičné.

Určite ste si tiež všimli, že v každej obci sú vývesné tabule či miestny rozhlas. Prečo ich nevyužiť? Aj to sú totiž nosiče, cez ktoré sa dá dobre komunikovať. Kľudne na plagáte či letáku povedzte o tom, čo ponúkate, pridajte akciu či zľavu, ktorú viete pripraviť a tiež nejaký zaujímavý tovar, ktorý osloví. Tento komunikačný kanál sa oplatí najmä vtedy, ak máte staršiu cieľovú skupinu.

Sociálne siete a emócia

Ak sú vašimi zákazníkmi mladšie ročníky, vrhnite sa na sociálne siete. Facebook, Instagram, Twitter, no aj online webové portály ponúkajú netušené možnosti, ako komunikovať so svojou cieľovou skupinou priamo. Majú celý rad pozitív: ľahké zacielenie, pomerne nízke náklady, operatívnosť, ľahkú merateľnosť efektivity. Nespornou výhodou je tiež interakcia s vašou cieľovou skupinou – už to totiž nie je monológ, ako v prípade reklamy v televízii či v printe, ale dialóg. No na čo je potrebné myslieť vždy, je autenticita. Tá obsahuje potrebnú emóciu, ktorá v konečnom dôsledku predáva. Ak si nie ste istí, ako začať komunikovať a s čím, obráťte sa na komunikačné agentúry. Nie je dôvod sa obávať, množstvo z nich pracuje nielen pre veľkých klientov, ale tiež pre miestne firmy. Určite vám radi pomôžu a poradia, okrem služieb sa totiž orientujú aj na poradenstvo. A v komunikácii sú ako doma.

Výhody malých obchodníkov

Malí obchodníci majú ešte ďalšie výhody, ktoré pramenia práve z toho, že nie sú neflexibilný kolos. Predovšetkým – poznajú svojho zákazníka. Nadnárodné reťazce totiž musia na to, aby vedeli, kto u nich nakupuje, vynakladať nemalé sumy za prieskumy. A vy ho máte pred sebou každý deň. Navyše – viete od neho získať okamžitú spätnú väzbu, teda informáciu, čo sa mu páči, nepáči, čo mu chýba. Stačí sa len opýtať a potom túto požiadavku pretaviť do realizácie.

Ešte nestačí? Máte predsa hneď vedľa seba svojich zamestnancov. Práve na nich by ste nemali v žiadnom prípade zabúdať. Oni sú totiž tými povestnými želiezkami v ohni, ktoré za vás bojujú, aj keď práve nie ste v predajni. Oni o vás hovoria pred zákazníkmi (ideálne v dobrom) a sú to tiež oni, ktorí šíria vaše dobré meno. Ak sa budú správať milo a dobre k zákazníkom, tí to isto ocenia a budú sa k vám radi vracať. A šíriť o vás dobré zvesti. A to je presne to, čo všetci chceme.

Čo však robiť, keď sa to zvrtne a začnú sa o nás šíriť negatívne správy? O tom si povieme nabudúce.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera