logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Katarína Droppová: Budujeme povesť značky alebo Tipy na komunikáciu pre malých obchodníkov

31. januára 2018
Blog 0
2422
Katarína Droppová: Budujeme povesť značky alebo Tipy na komunikáciu pre malých obchodníkov

Ako sme si povedali v minulom článku, povesť firmy, značky či produktu je potrebné budovať od jej vzniku a neustále. S povesťou je spojené povedomie o značke, aj to, či ju spotrebitelia a zákazníci vnímajú pozitívne. Ako však uspieť v tejto dobe pretlaku informácií a konkurencie?

Nebudem zahmlievať – nie je to ľahké, avšak ani neodporúčam hádzať flintu do žita. Stačí len trochu premýšľať a venovať sa aj tejto oblasti. Samozrejme, malí obchodníci a živnostníci nebudú mať rozpočet na marketing a reklamu porovnateľný s medzinárodnými reťazcami. Komunikovať však môžu rovnako, len lokálne a častokrát aj lepšie. Prečo? Pretože poznajú svojho zákazníka osobne. A to je výhoda, ktorú im nikto nezoberie.

Priestor na komunikáciu je všade okolo nás

Nemusíte mať rozpočet na televíznu či rádiovú reklamu, ale kľudne sa môžete popozerať po svojom okolí, či v ňom nevychádzajú nejaké tlačené noviny a časopisy. Skôr, ako platená reklama, je lepšie siahnuť po iných formách spolupráce – organizuje niekto stretnutie pre starších ľudí z domova dôchodcov? Alebo besiedku pre deti zo škôlky? Zapojte sa! Samozrejme, bude to stáť určité vstupné náklady, napríklad na občerstvenie či darčeky, ale nič vám nebráni pozvať tam miestne médiá, aby o tejto udalosti napísali. Ešte vhodnejšie bude, ak sa pritom udeje niečo pekné, niečo, čo sa bežne nedeje. Nebojte sa staviť na niečo lokálne, dobročinné, slovenské, netradičné.

Určite ste si tiež všimli, že v každej obci sú vývesné tabule či miestny rozhlas. Prečo ich nevyužiť? Aj to sú totiž nosiče, cez ktoré sa dá dobre komunikovať. Kľudne na plagáte či letáku povedzte o tom, čo ponúkate, pridajte akciu či zľavu, ktorú viete pripraviť a tiež nejaký zaujímavý tovar, ktorý osloví. Tento komunikačný kanál sa oplatí najmä vtedy, ak máte staršiu cieľovú skupinu.

Sociálne siete a emócia

Ak sú vašimi zákazníkmi mladšie ročníky, vrhnite sa na sociálne siete. Facebook, Instagram, Twitter, no aj online webové portály ponúkajú netušené možnosti, ako komunikovať so svojou cieľovou skupinou priamo. Majú celý rad pozitív: ľahké zacielenie, pomerne nízke náklady, operatívnosť, ľahkú merateľnosť efektivity. Nespornou výhodou je tiež interakcia s vašou cieľovou skupinou – už to totiž nie je monológ, ako v prípade reklamy v televízii či v printe, ale dialóg. No na čo je potrebné myslieť vždy, je autenticita. Tá obsahuje potrebnú emóciu, ktorá v konečnom dôsledku predáva. Ak si nie ste istí, ako začať komunikovať a s čím, obráťte sa na komunikačné agentúry. Nie je dôvod sa obávať, množstvo z nich pracuje nielen pre veľkých klientov, ale tiež pre miestne firmy. Určite vám radi pomôžu a poradia, okrem služieb sa totiž orientujú aj na poradenstvo. A v komunikácii sú ako doma.

Výhody malých obchodníkov

Malí obchodníci majú ešte ďalšie výhody, ktoré pramenia práve z toho, že nie sú neflexibilný kolos. Predovšetkým – poznajú svojho zákazníka. Nadnárodné reťazce totiž musia na to, aby vedeli, kto u nich nakupuje, vynakladať nemalé sumy za prieskumy. A vy ho máte pred sebou každý deň. Navyše – viete od neho získať okamžitú spätnú väzbu, teda informáciu, čo sa mu páči, nepáči, čo mu chýba. Stačí sa len opýtať a potom túto požiadavku pretaviť do realizácie.

Ešte nestačí? Máte predsa hneď vedľa seba svojich zamestnancov. Práve na nich by ste nemali v žiadnom prípade zabúdať. Oni sú totiž tými povestnými želiezkami v ohni, ktoré za vás bojujú, aj keď práve nie ste v predajni. Oni o vás hovoria pred zákazníkmi (ideálne v dobrom) a sú to tiež oni, ktorí šíria vaše dobré meno. Ak sa budú správať milo a dobre k zákazníkom, tí to isto ocenia a budú sa k vám radi vracať. A šíriť o vás dobré zvesti. A to je presne to, čo všetci chceme.

Čo však robiť, keď sa to zvrtne a začnú sa o nás šíriť negatívne správy? O tom si povieme nabudúce.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera