logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Katarína Droppová: Budujeme povesť značky alebo Tipy na komunikáciu pre malých obchodníkov

31. januára 2018
Blog 0
2554
Katarína Droppová: Budujeme povesť značky alebo Tipy na komunikáciu pre malých obchodníkov

Ako sme si povedali v minulom článku, povesť firmy, značky či produktu je potrebné budovať od jej vzniku a neustále. S povesťou je spojené povedomie o značke, aj to, či ju spotrebitelia a zákazníci vnímajú pozitívne. Ako však uspieť v tejto dobe pretlaku informácií a konkurencie?

Nebudem zahmlievať – nie je to ľahké, avšak ani neodporúčam hádzať flintu do žita. Stačí len trochu premýšľať a venovať sa aj tejto oblasti. Samozrejme, malí obchodníci a živnostníci nebudú mať rozpočet na marketing a reklamu porovnateľný s medzinárodnými reťazcami. Komunikovať však môžu rovnako, len lokálne a častokrát aj lepšie. Prečo? Pretože poznajú svojho zákazníka osobne. A to je výhoda, ktorú im nikto nezoberie.

Priestor na komunikáciu je všade okolo nás

Nemusíte mať rozpočet na televíznu či rádiovú reklamu, ale kľudne sa môžete popozerať po svojom okolí, či v ňom nevychádzajú nejaké tlačené noviny a časopisy. Skôr, ako platená reklama, je lepšie siahnuť po iných formách spolupráce – organizuje niekto stretnutie pre starších ľudí z domova dôchodcov? Alebo besiedku pre deti zo škôlky? Zapojte sa! Samozrejme, bude to stáť určité vstupné náklady, napríklad na občerstvenie či darčeky, ale nič vám nebráni pozvať tam miestne médiá, aby o tejto udalosti napísali. Ešte vhodnejšie bude, ak sa pritom udeje niečo pekné, niečo, čo sa bežne nedeje. Nebojte sa staviť na niečo lokálne, dobročinné, slovenské, netradičné.

Určite ste si tiež všimli, že v každej obci sú vývesné tabule či miestny rozhlas. Prečo ich nevyužiť? Aj to sú totiž nosiče, cez ktoré sa dá dobre komunikovať. Kľudne na plagáte či letáku povedzte o tom, čo ponúkate, pridajte akciu či zľavu, ktorú viete pripraviť a tiež nejaký zaujímavý tovar, ktorý osloví. Tento komunikačný kanál sa oplatí najmä vtedy, ak máte staršiu cieľovú skupinu.

Sociálne siete a emócia

Ak sú vašimi zákazníkmi mladšie ročníky, vrhnite sa na sociálne siete. Facebook, Instagram, Twitter, no aj online webové portály ponúkajú netušené možnosti, ako komunikovať so svojou cieľovou skupinou priamo. Majú celý rad pozitív: ľahké zacielenie, pomerne nízke náklady, operatívnosť, ľahkú merateľnosť efektivity. Nespornou výhodou je tiež interakcia s vašou cieľovou skupinou – už to totiž nie je monológ, ako v prípade reklamy v televízii či v printe, ale dialóg. No na čo je potrebné myslieť vždy, je autenticita. Tá obsahuje potrebnú emóciu, ktorá v konečnom dôsledku predáva. Ak si nie ste istí, ako začať komunikovať a s čím, obráťte sa na komunikačné agentúry. Nie je dôvod sa obávať, množstvo z nich pracuje nielen pre veľkých klientov, ale tiež pre miestne firmy. Určite vám radi pomôžu a poradia, okrem služieb sa totiž orientujú aj na poradenstvo. A v komunikácii sú ako doma.

Výhody malých obchodníkov

Malí obchodníci majú ešte ďalšie výhody, ktoré pramenia práve z toho, že nie sú neflexibilný kolos. Predovšetkým – poznajú svojho zákazníka. Nadnárodné reťazce totiž musia na to, aby vedeli, kto u nich nakupuje, vynakladať nemalé sumy za prieskumy. A vy ho máte pred sebou každý deň. Navyše – viete od neho získať okamžitú spätnú väzbu, teda informáciu, čo sa mu páči, nepáči, čo mu chýba. Stačí sa len opýtať a potom túto požiadavku pretaviť do realizácie.

Ešte nestačí? Máte predsa hneď vedľa seba svojich zamestnancov. Práve na nich by ste nemali v žiadnom prípade zabúdať. Oni sú totiž tými povestnými želiezkami v ohni, ktoré za vás bojujú, aj keď práve nie ste v predajni. Oni o vás hovoria pred zákazníkmi (ideálne v dobrom) a sú to tiež oni, ktorí šíria vaše dobré meno. Ak sa budú správať milo a dobre k zákazníkom, tí to isto ocenia a budú sa k vám radi vracať. A šíriť o vás dobré zvesti. A to je presne to, čo všetci chceme.

Čo však robiť, keď sa to zvrtne a začnú sa o nás šíriť negatívne správy? O tom si povieme nabudúce.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok